2016 Geneva Live – Interviu cu Dieter Zetsche (CEO Mercedes-Benz)

Unul dintre cele mai importante evenimente de la Salonul Auto de la Geneva a fost reprezentat de posibilitatea de a discuta pentru câteva zeci de minute cu Dr. Dieter Zetsche (președintele Consiliului Directoral al Daimler AG și CEO al Mercedes-Benz Cars). Iată cele mai interesante întrebări la care ne-a răspuns.

1. În ceea ce privește Mercedes, ce vom vedea mai repede pe străzi – mașini autonome sau mașini cu emisii zero?

Este evident că aceste două concepte se dezvoltă independent unul de celălalt. Propulsia electrică este direct legată de rezolvarea unor probleme precum prețul ridicat, extinderea rețelei de încărcare, mărirea autonomiei, așa că încercăm să facem progrese la toate aceste aspecte prin îmbunătățirea proceselor industriale și prin a învăța continuu. În ceea ce privește mașinile autonome pot spune că tehnologia a progresat rapid, dar încă există dificultăți tehnice. Cu toate acestea, nu mai este mult până vom avea mașini complet autonome pe străzi, care să funcționeze pe orice vreme, pe timp de zi sau de noapte. Eu cred că primele mașini cu adevărat autonome vor fi lansate până la sfârșitul acestei decade. De exemplu, noua Clasa E nu este departe de atingerea statutului de mașină autonomă.

2. Obiectivul Mercedes este să devină lider în segmentul premium până în anul 2020. De ce este atât de important?

Când am făcut această declarație era o diferență destul de mare între noi și principalii noștri concurenți. Noi am crezut că putem atinge statutul de cel mai important brand premium fără să vindem și cele mai multe mașini, dar, în definitiv, cel care decide cine produce cele mai bune mașini premium este clientul. El alege cel mai bun pachet și dacă ne preferă pe noi înseamnă că marca noastră este apreciată. Obiectivul de a fi cel mai bine vândut brand premium este pe locul al doilea, dar acesta poate fi atins indirect atunci când încerci să oferi tot ceea ce este mai bun pentru client.

3. Aveți în plan să creșteți vânzările în Europa. Asta înseamnă că există posibilitatea deschiderii unei noi fabrici în Europa, poate chiar în Europa de Est? Ce ar trebui să facă România pentru a atrage o astfel de investiție?

În ultimii ani am crescut rapid și am fost nevoiți să adăugăm capacitate de producție în diferite fabrici, astfel încât acum suntem peste pragul optim de producție în multe locații, cu ture suplimentare chiar și pentru zilele de weekend. Pentru a continua direcția pozitivă avem nevoie de noi creșteri ale capacității de producție, așa cum facem acum în Brazilia sau Africa de Sud, dar s-ar putea să vină timpul pentru o nouă investiție. Nu este posibil să mai creștem capacitatea de producție în Germania. Dacă ne decidem pentru deschiderea unei noi fabrici trebuie să ținem cont de o multitudine de factori, precum forța de muncă disponibilă, nivelul de educație, logistica, infrastructura, ușurința cu care se pot face afaceri, distanțele de la furnizori și spre clienți. Toate acestea ne pot furniza informații importante în alegerea locației. Vă pot spune că România este în vederile noastre.

4. Este un avantaj în faptul că Mercedes are în România o fabrică pentru producerea cutiilor de viteze?

Avem experiențe pozitive de acolo, este o locație foarte bună pentru noi și reprezintă cu siguranță un avantaj pentru România.

5. Investiția în noul motor diesel de 2,0 litri a fost de 2,4 miliarde de euro. Mercedes va continua să dezvolte motorizările diesel și în viitor?

Cu noul propulsor am demonstrat că motoarele diesel pot fi extrem de curate, cu emisii foarte mici de CO2 și NOx. Noile tehnologii pot face motoarele diesel curate și pot limita emisiile nocive de NOx la un nivel de neatins până acum. Nu vedem niciun motiv pentru a ne schimba planurile pentru viitor și cred că vom vedea în continuare volume mari pentru diesel în Europa.

6. Mercedes a anunțat o investiție de 500 de milioane de euro într-o fabrică de baterii. Cum vedeți viitorul – mașini propulsate pe bază de pilă de combustie, hibride sau electrice?

Continuăm să investim în propulsia pe bază de pilă de combustie, dar principalele atuuri ale acestui sistem față de mașinile electrice au fost limitate de progresul tehnologiei electrice. Avantajele pilei de combustie sunt aduse de autonomia mare și timpul de alimentare scurt, dar acestea pierd din ce în ce mai mult din diferență în fața mașinilor electrice. În plus, sunt mult mai mulți bani care merg în dezvoltarea acumulatorilor, decât în progresul pilei de combustie. De asemenea, infrastructura este aproape inexistentă pentru pila de combustie, hidrogenul fiind greu de găsit pentru realimentare. Însă, în final, toate aceste soluții limitează emisiile de CO2, ceea ce reprezintă și calea noastră pentru viitor. Încă nu vedem potențialul mașinilor alimentate cu hidrogen. Cel puțin, nu încă.

7. Considerați că Tesla reprezintă un competitor important pe termen mediu și lung? Regretați faptul că Daimler și-a vândut acțiunile pe care le deținea la Tesla Motors?

În acest moment, Tesla nu este un competitior important pentru noi. Este evident că în anumite segmente au un succes foarte mare și am tot respectul pentru ceea ce au reușit să facă. Cooperarea noastră cu Tesla a decurs excelent de-a lungul timpului și funcționează similar și în prezent, un exemplu bun în acest sens fiind Clasa B electric. În ceea ce privește acțiunile noastre la Tesla Motors pot spune că Daimler le-a vândut cu un câștig financiar considerabil față de prețul de achiziție, la o valoare care este peste prețul actual al acțiunilor Tesla. Așadar, nu regret această decizie, dar asta nu are cu nimic de-a face cu respectul pe care îl purtăm pentru Tesla.

Adaugă un comentariu