BMW 730d xDrive – Vitrina cu tehnologie

BMW Seria 7 are o misiune grea. Aceea de a detrona Mercedes Clasa S din fotoliul de lider al clasei. Până la primul test comparativ, vedem cum se comportă 730d xDrive pe drumurile din România.

Personal, dezvoltarea unei noi generații pentru limuzinele de lux mi se pare una dintre cele mai grele misiuni din industria auto. Cât de departe poate merge luxul, fără să crești costurile? Cât de fină poate să devină o textură? Cât de sofisticat să fie trenul de rulare pentru a crea o ținută de drum impecabilă? Sunt întrebări care, atunci când ți le pui, trebuie să fii conștient că se pleacă deja de la standarde foarte înalte. BMW a promis foarte mult cu noua Seria 7, primele impresii pe care le-a relatat Alin Ionescu după testul internațional (AB 21/2015) fiind extrem de pozitive. Este Seria 7 o revoluție?

Aș putea spune că da. Nu mă așteptam la asta și nu se întâmplă prea des să rămâi impresionat din postura de jurnalist auto când conduci un model nou. Fără să mai intru în detalii prea amănunțite, voi puncta principalele atuuri ale navei-amiral ce vine din Bavaria.

image001

Pentru a contracara Clasa S, BMW avea nevoie de o schimbare la nivelul trenului de rulare. Acum, Seria 7 vine echipată în serie cu suspensie pneumatică pentru ambele punți, dar și cu un sistem de amortizare adaptivă. Noua suspensie este minunat setată, fiind armonioasă nu doar atunci când vine vorba de confort. Chiar și la virajele rapide, compensarea ruliului se face liniar, rapid, dar fără a da senzația de bruscare. Seria 7 plutește de la un viraj la altul, impresionant fiind și faptul că senzația că mergi rapid este minimă și nu diluează deloc din experiența unei limuzine de lux, care trebuie să se axeze pe confort. În cazul în care alegi Executive Drive Pro (3.105 euro), vei avea parte de un sistem de bare stabilizatoare active, ce duc dinamica la un alt nivel, dar și sistemul de camere care monitorizează drumul din față pentru a detecta imperfecțiunile din asfalt. Cu alte cuvinte, suspensia pneumatică este pregătită pentru o denivelare înainte de a trece efectiv peste ea. Seria 7 a progresat enorm la capitolul confort la rulare, dar și la agilitate.

image005

Pentru un caracter rafinat și sigur, sistemul xDrive (3.596 de euro) este o necesitate. Tracțiunea este impecabilă în orice moment, esențial pentru acest nivel de lux, în care vremea nu trebuie să fie un impediment. O noutate adusă de actuala generație este sistemul de direcție integrală (1.525 de euro), disponibil și împreună cu xDrive. Cu acesta, Seria 7 poate vira la un unghi ce pare incredibil pentru dimensiunile exterioare, iar în mers agilitatea are enorm de câștigat. Personal, este un sistem cu care mi-aș echipa mașina.

image004

Propulsorul diesel de 3,0 litri și 265 CP face parte din noua generație de motorizări BMW, Seria 7 fiind primul model din gamă care îl primește. Chiar dacă la prima vedere puterea nu pare impresionantă pentru această clasă, greutatea redusă cu până la 130 kg față de vechea generație face minuni. 730d xDrive sprintează rapid, indiferent de situație, angrenajul motor-cutie fiind aproape perfect. În plus, nu greșești cu nimic dacă urci în mașină și întrebi e diesel sau benzină?', deoarece dinspre motor nu se aude aproape nimic și nu există vibrații.

Noua Seria 7 este o mașină atât de complexă, încât vom reveni cu noi teste pentru a detalia tehnologia prezentă la bord. Următoarea oprire – primul test comparativ cu Clasa S și rivalii din segment.

Verdict:
Cu o schimbare completă de strategie pentru trenul de rulare, ultima evoluție a motorului diesel cu șase cilindri și sisteme precum xDrive și Integral Active Steering, Seria 7 ridică standardele în segment. Asta fără a lua \n considerare interiorul.

Adaugă un comentariu