Update: Dacia Duster EDC a ajuns în România. Prețuri și informații complete. Vezi și cum se conduce noua cutie de viteze automată

Dacia Duster are pentru prima oară o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj. Aceasta este disponibilă exclusiv pe motorizarea diesel 1.5 dCi de 109 CP, și doar în configurația cu tracțiune față.

Disponibilă pe motorizarea 1.5 dCI 109 CP asociată cu sistemul Stop & Start, noua cutie de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cu dublu ambreiaj și 6 trepte reprezintă o îmbunătățire față de cutiile automate tradiționale. Datorită intervalului scurt de acționare a ambreiajului, cuplul este transmis fără întrerupere, ceea ce asigură o schimbare a vitezelor excelentă și un confort deosebit pentru șofer.

Noua Dacia Duster EDC poate fi comandată de astăzi în rețeaua dealerilor Dacia. Modelul Laureate 4×2 EDC 1.5 dCI 109 CP este disponibilă la un preț de 16 550 Euro, cu numai 1300 Euro mai mult decât modelul Laureate corespunzător echipat cu cutie de viteze manuală.


Știre inițială:

Cutia de viteze EDC de pe Duster este o noutate importantă pentru gama Dacia, fiind introdusă în același timp cu faceliftul modelelor Sandero, Logan și Logan MCV, la Salonul Auto de la Paris. Nu este doar prima cutie de viteze automată a lui Duster pe piața europeană (în Rusia, Duster a avut și înainte o cutie automată), ci și prima cutie de viteze cu dublu ambreiaj din istoria Dacia.

Dacia Duster dCi 90 EDC

Mutarea Dacia reprezintă o adaptare perfectă la situația din piață, unde cutiile de viteze automate capătă din ce în ce mai mulți adepți. În Europa, cota de piață a modelelor cu transmisie automată a crescut constant în ultimii 12 ani, de la 6% la 18%. Cutia de viteze EDC (Efficient Dual Clutch) este de tipul cu ambreiaj dublu, o soluție tehnică modernă, care asigură o schimbare rapidă a treptelor, dar și un consum mic de combustibil. Astfel, față de versiunea cu transmisie manuală, Duster dCi 110 EDC consumă cu 0,1 l/100 km în plus, tot cu o zecime fiind mai lentă și accelerația până la 100 km/h.

Citește și : Dacia Duster EDC: Cum funcționează cutia automată cu dublu ambreiaj a lui Duster?

Pentru primul test drive cu noua cutie EDC a lui Duster ne-am deplasat în Croația, la Sibenik, unde am experimentat cele mai diverse situații de trafic și condiții de rulare pe un traseu spectaculos, la malul Mării Adriatice. Cutia pune foarte bine în valoare calitățile motorizării diesel de 110 CP, cu o schimbare lină a treptelor. Acest lucru este evident în special la plecările de pe loc, acolo unde alte transmisii de acest tip mai greșesc cu o smucitură dizgrațioasă. Nu și Duster, care dă dovadă de maniere foarte elegante.

Dacia Duster dCi 90 EDC

Retrogradările, adesea necesare în cazul reliefului de pe Coasta Dalmației, cu multe rampe destul de înclinate, sunt rapide, fără urme de ezitare. Cutia EDC favorizează turațiile joase și implicit economia de combustibil, astfel că uneori are nevoie de o apăsare mai energică a accelerației pentru a retrograda într-un regim de turații superior, dar, indiferent de situație, acest lucru se face rapid. Modul de conducere manual permite schimbarea treptelor la discreția șoferului, care poate aborda astfel un stil de conducere mai sportiv.

Noua cutie de viteze va fi disponibilă în Europa din februarie 2017, România fiind una dintre primele țări în care va fi comercializată. Prețurile nu au fost încă stabilite, dar estimările noastre și ale oficialilor Dacia indică o plajă de preț cuprinsă între 1.100 și 1.300 de euro. Pentru comparație, în cazul lui Renault Captur, aceeași cutie de viteze costă în plus 1.450 de euro.

Verdict
Dacia reușește să introducă în gama Duster o opțiune modernă pentru schimbarea automată a treptelor, prețul anunțându-se, de asemenea, competitiv. Noua cutie de viteze EDC cu ambreiaj dublu schimbă treptele rapid și competent, fără smucituri, asigurând în același timp prestații dinamice bune și un consum de combustibil redus.

Cauta masina