EXTREM DE ECHILIBRAT

 

 

Trimiterea denumirii  sugerează că ar trebui să vedem ceva extrem atunci când privim această mașină. Nu este cazul, dar seria limitată Dacia Duster Extreme reușește să demonstreze încă o dată că SUV-ul mărcii românești are caracteristici extrem de bine dozate.

Varianta Duster TCe 150 4WD atrage atenția prin polivalența reală pe care o poate oferi ca SUV de familie disponibil în zona inferioară a prețurilor clasei. Cei care gândesc pragmatic vor admite că oferta este greu de refuzat – cu sau fără personalizarea Extreme. În cazul de față, cu.

 

Motorizarea turbo cu benzină de 150 CP are meritul de a-și desfășura prestațiile fără a face mult zgomot. Aici se cere a fi notată și foarte buna alegere a demultiplicării treptelor cutiei de viteze manuale. Caracteristica de cuplu a motorului este consistentă pe o plajă destul de largă de turații (250 Nm între 1700 și 3250 rpm). Faptul înlesnește o conducere economică, la regimuri relativ reduse și, în același timp, asigură posibilitatea unor accelerări prelungite fără schimbări ale treptelor de viteză atunci când rezolvarea unor manevre de depășire presupune asemenea abordări. Tot „de bine' este și că poți parcurge drumuri montane cu înclinări diverse și raze de viraj mai largi sau mai strânse fără a avea mult de lucru cu schimbătorul de viteze. Mai ales pentru așa ceva, viteza a treia pare a fi panaceul universal.

Eficacitatea tracțiunii integrale având cuplaj interaxial blocabil e valorificată la maximum în teren dificil datorită demultiplicării evident scurte a primei trepte de viteză. Din câte știm, încă nu s-a încumetat nimeni să dea un răspuns afirmativ și ferm la întrebarea: „există un SUV fără gamă redusă de viteze care să fie mai bun în offroad decât Dacia Duster 4WD la nivel de motorizare comparabilă?' După încă o experiență la volanul Dusterului, prilejuită de această testare a ediției limitate Duster Extreme, impresia noastră că răspunsul va fi negativ continuă să se accentueze. Caracteristicile de trecere sunt, desigur, superioare în cazul exemplarelor neechipate cu bare cromate de felul celor vizibile în imaginile noastre. Cât despre stabilitatea direcțională pe drum, aceasta este avantajată de ampatamentul relativ lung.

 

Un alt avantaj datorat ampatamentului: spațiul primitor în zona banchetei din spate. Atât la picioare, cât și la nivelul capului, pasagerii din spate nu vor sesiza limitări ale dimensionării interioare – valabil inclusiv pentru cei cu înălțimea spre 1,85 m. În față, de asemenea, spațiul este generos și postul de conducere se prezintă bine din punct de vedere al funcționalității și ergonomiei. Simplitatea materialelor merge bine cu ideea unui vehicul robust, capabil să facă față unei exploatări oarecum dure. Ceva ce unora le va plăcea, altora nu: Duster nu se aliniază la tendința instrumentelor digitale, aflată acum în plină ascensiune în toate clasele. Altfel, sistemul  Media Nav, cu touchscreen de 8 inchi, acoperă așteptările legate de un infotainment  cuprinzător la bord. Ca dimensiune standard, portbagajul pune la dispoziție un volum de 414 l. Nu-i puțin, însă s-a văzut și mai mult pe la SUV-urile compacte recente. Bineînțeles, volumul poate fi extins prin rabatarea banchetei.

 

Cât despre personalizarea seriei limitate Extreme, dotarea sa standard conține toate echipamentele versiunilor „Prestige', la care se adaugă alte câteva dotări, printre care funcția „hands free', camera multiview și avertizorul pentru unghi mort. Pe dinăuntru, Duster Extreme are scaune încălzite și cu tapițerie specifică, având accente de culoare orange. Atât volanul, cât și schimbătorul de viteze sunt îmbrăcate în piele. Pe dinafară, elementele de stil exterioare în nuanță orange sunt însoțite de noile jante de aliaj 17' Full Black. În plus, Duster Extreme introduce o nouă culoare de caroserie, numită Urban Grey. Alte cinci nuanțe sunt disponibile.

Duster Extreme TCe 150 4WD
Motor benzină, turbo, injecție directă, L4 amplasat transversal \n față • Cilindree 1332 cmc • Putere max. 150 CP/5250-6000 rpm • Cuplu max. 250 Nm/1700-3250 rpm • Transmisie Tracțiune integrală/Cutie de viteze manuală, 6 tr. • L/l/h 4341/1804/1682 mm • Masă proprie 1324 kg • Portbagaj 410–1559 l • 0–100 km/h 10,4 s • Viteză max. 198 km/h • Consum 6,8 l/100 km (WLTP) • Preț de la 22.750 euro

CONCLUZIE
Personalizarea Extreme dă bine pe fondul conceptual al Daciei Duster. Mai pot fi comandate cu finisare Extreme variantele Duster TCe 150 EDC și Blue dCi 115 4WD. |ncă o dată, Dacia demonstrează că nu e nevoie de bugete exorbitante pentru a primi un produs modern și complet.

Adaugă un comentariu