Honda NC 750 X DCT: 4 criterii pentru o alegere inspirată

Să fii motociclist și să trăiești plăcerea mersului pe două roți este un sentiment unic, care te face să te simți liber. Îți dă un refresh și te scoate din cotidian, te deconectează de la știrile neplăcute.

Da, e plăcut să pleci cu motorul și să uiți de toate pentru o vreme cu siguranță, să renunți la moto pentru că nu reușești să faci mai mult de 2.000-3.000 km pe sezon nu este o variantă, categoric. Atunci căutăm soluții, compromisul perfect și încercăm să folosim motocicleta cât mai mult posibil în viața de zi cu zi.

O variantă care poate fi alegerea potrivită în aceste condiții este modelul japonez NC 750 X de la Honda, care vine în două tipuri de transmisie, manuală sau automată. După cum bine știți, forumurile sunt pline de veșnica întrebare „Ce să îmi iau?' și cum nu poți testa tot, atunci pui pe o listă ce ai, ce vrei și ce poți tu din punctul ăsta de vedere și tragi concluzia. Dacă ce am remarcat în timpul testului se regăsește și pe lista voastră de dorințe, atunci poate este momentul să mergeți la un test, mai ales că de anul acesta poți opta chiar și pentru programul „Rabla moto' și discountul corespunzător. Un alt aspect foarte important este că modelul în discuție poate avea livrare imediată din stoc, așa cum anunță Honda.

 

VERSATILITATE

Honda NC 750 X, modelul ajuns la a treia generație, a avut timp să-și corecteze imperfecțiunile, să se adapteze utilizatorului și să-i ofere un produs care poate fi folosit în cât mai multe ipostaze. Iar cel mai des întâlnită este deplasarea la birou printr-un oraș aglomerat, plin de gropi, zone în lucru, șoferi de autoturisme care își verifică e-mailul în timp ce conduc.

Te urci în șa, cuplezi în Drive și ești atent doar la trafic și la drum, restul face motocicleta prin cutia automată, agilitatea motorului și cuplul obținut la turații joase și chiar prin frâna de motor. Dacă nu ai un stil prea dinamic, chiar și în București vei frâna destul de rar. Ai frâne bune, ai ABS față și spate, nicio grijă, dar motocicleta rulează și schimbă treptele de viteză în acord cu turația și modul de condus ales – avem 4 posibilități: sport, standard, rain și personal, ceea ce o face să fie foarte conectată la traseu. Ai și posibilitatea comutării pe manual, adică să setezi vitezele din „padele', dacă simți nevoia, dar nu cred că îți vor lipsi schimbatul vitezelor la picior și nici acționarea manetei de ambreiaj, des și mult, până la febra musculară.

Mi-ar fi plăcut poate o suspensie care să te treacă ceva mai confortabil peste denivelări, dar aici constructorul japonez a gândit un mod standard, bun în toate variantele de folosință, fără a monta o furcă sau amortizor spate reglabile, ceea ce ar fi presupus costuri ridicate de producție.

 

CONFORT ȘI UȘURINȚĂ ÎN UTILIZARE

Dacă ai peste 1,80 m, știi deja că îți găsești greu o poziție confortabilă pe multe motociclete. Mie la 1,88 m mi-a venit „turnată' și aici mă refer la poziția în șa, poziția scărițelor, ghidonul. Și pasagerul pare să stea bine, având o șa decentă și mânere laterale serioase de care să se țină.

Pe loc o ții cu ușurință, o parchezi  și o învârți ușor pentru că centrul de greutate este jos, dat de înclinarea motorului spre în față și de rezervorul care este sub șa. În mers este și mai bine, ai senzația că doar din mișcări ușoare ale corpului reușești să-i dai direcția dorită.

Cel mai bine pare să se simtă în oraș și pe drumuri naționale, chiar și virajate, la viteza de croazieră de 90- 110 km/h. Peste 110, dacă vei simți nevoia unor depășiri mai hotărâte pe autostradă, este bine să comuți în mo­dul sport sau să-ți iei un pic de timp și spațiu de rezervă. Sunt totuși 58 CP și 69 Nm, deci motocicleta trebuie înțeleasă și prin aceste cifre.

 

PORTBAGAJ

Modelul NC are un portbagaj „ascuns' în locul rezervorului, iar acesta are 23 de litri, loc suficient pentru notebook-ul meu, ochelarii de soare, portofel, telefon, chei. Nu îmi plac cutiile atașabile în spate sau lateral, nici estetic dar și pentru că îți schimbă aspectul și aerodinamica. Așa că te folosești de acest spațiu gândit de Honda în locul lăsat liber de motorul care s-a înclinat în față și de rezervorul montat sub șa.

 

ECONOMIC

Aici ar trebui să discutăm în primul rând despre consum, care în medie este conform specificațiilor producătorului – 3,8 l/100 km sau chiar mai mic, așa cum am reușit eu: 3,4 l/100 km. Știu că mulți motocicliști nu tratează subiectul cu mare atenție, pentru că vor accelerații, frânări, vor să fie dinamici sau să „bage mâna în gaz' cu încredere. Totuși, pentru un condus zilnic, urban și un cost ridicat al combustibilului, eu cred că e de luat în seamă acest consum scăzut de benzină. Plăcuțele și discurile de frână le veți schimba rar, păstrând recomandările constructorului, desigur, pentru că vei frâna puțin, decelerarea fiind rezolvată în mare parte de cutia automată și frâna de motor produsă.

 

Date tehnice

Motor SOHC – 2 cilindri (linie) – Cilindree 745 cmc – Putere max. 58 CP – Cuplu maxim 69 Nm – Transmisie DCT 6 trepte – L/l/h 2210/846/1330 mm –  Masă proprie 224 kg – Consum 3,5 l/100 km – Preț 9.650 euro cu TVA

 

Verdict

Să fii motociclist și să trăiești plăcerea mersului pe două roți este un sentiment unic, reconfortant. Modelul NC 750 X DCT pare să ofere câte puțin din toate bucuriile motociclistului și te forțează să dai dovadă de pragmatism atunci când îți vei alege motocicleta.

Text: Luigi Negoi

Adaugă un comentariu