Au fost puși să deseneze logouri din memorie. Rezultatul este hilar (FOTO)

Un experiment inedit a adus laolaltă 100 de oameni de toate vârstele, cărora li s-a cerut să deseneze logourile acestor 10 car branduri.

Citește și:

Unde poți merge cu mașina și ce completezi în declarație

Memoria poate fi un prieten, dar și un dușman redutabil — un lucru demonstrat și de cei de la Van Monster prin acest experiment inedit, în care 100 de persoane (54 de femei și 46 de bărbați, de toate vârstele) au fost rugate să deseneze logourile a 10 branduri populare.

Experimentul a fost făcut în Marea Britanie, așa că prezența lui Vauxhall printre aceste mărci este mai mult decât motivată. Celelalte nouă branduri sunt Alfa Romeo, Audi, BMW, Ferrari, Ford, Peugeot, Renault, Toyota și Volkswagen.

La o primă simulare mentală, probabil că și voi ați trecut deja prin toate brandurile menționate mai sus — așa cum au făcut și respondenții acestui exercițiu. Însă, în cazul unora, rezultatele au fost departe de așteptări.

Spre exemplu, în cazul Alfa Romeo — al cărui logo nu este unul ușor — 74% dintre participanți au uitat să reprezinte steagul (stindardul regiunii Milano), 63% au omis șarpele (blazonul familiei Visconti), 13% nu au nimerit culorile brandului ( roșu, green, albastru) și 25% și-au imaginat logoul Alfa Romeo așezat pe un scut.

Audi are un simbol atât de simplu încât pare imposibil să-l stâlcești. Cu toate astea, 14% dintre participanți au desenat fie mai puține (trei), fie mai multe (cinci, șapte) cercuri. 5 persoane au încurcat logoul Audi cu cel al Jocurilor Olimpice, iar 7 din cei 100 pur și simplu au desenat altceva.

BMW este unul dintre brandurile ale cărui logo este puternic întipărit în creierele noastre. 92% dintre participanți au folosit culorile brandului (alb și albastru), iar 93% l-au încadrat într-o formă circulară. Cu toate acestea, 41 de persoane au alambicat elementele constituente ale siglei BMW.

Ferrari nu este genul de apariție zilnică în viețile noastre (cu toate că ne-am dori asta), însă statutul de legendă face ca atât modelele, cât și logoul pe care îl poartă acestea — vestitul Căluț Cabrat — este ușor de recun. Nu este la fel de ușor de desenat, însă 82% dintre participanți au încercat să reprezinte calul. 88% au știut să-l plaseze pe fundal galben (culoarea specifică Modena), iar 15% au reprezentat până și striurile tricolore reprezentând steagul Italiei.

Ford face parte din brandurile cu logo ușor de reținut: oval albastru, cu inscripția caligrafică „Ford’. 90% dintre participanți au reprezentat forma ovală a logoului, 89% și-au amintit de fundalul albastru, iar 58% dintre participanți au încercat chiar să scrie caligrafic numele brandului.

Peugeot, al cărui logo este leul, a fost una dintre testele cele mai dure ale sesiunii de desen: 1 din 5 participanți au desenat orice altceva decât leul, 25% dintre respondenți au desenat leul atacând în direcția opusă, iar 30% au desenat pur și simplu altceva. Printre ele s-a numărat o focă (credem noi), un ochi și emblema Citroen.

Renault, un alt brand pe care-l considerăm ușor de reținut prin prisma logoului (un romb), a fost cel mai confundat logo din acest studiu: 11 oameni au desenat sigla Citroen. Însă 71% dintre respondenți au reprodus în desen forma diamantată a logoului Renault; 33 de persoane au încercat chiar să-l deseneze în detaliu.

Toyota are un logo alcătuit din forme simple: ovaluri. Iar dispunerea acestora face posibilă alcătuirea fiecărei litere din numele Toyota. Pare simplu până în momentul în care începi să-l desenezi: 12% au desenat un „T’ în loc de ovaluri (unul dintre desene fiind foarte asemănător cu sigla Tata), 19% nu au reprezentat niciun element grafic constituent al logoului, iar 32 dintre participanți nu au desenat ovalurile, ci alte forme.

Vauxhall nu are un logo simplu de reținut (un grifon ținând în gheare un steag) dar greu de reprodus. Nu-l vedem the prea des, întrucât Vauxhall se comercializează în Marea Britanie; pentru europeni, se numește Opel. Faptul că este dificil de reprezentat face ca rezultatele să nu fie surprinzătoare (ci doar hilare).

Volkswagen, ca Audi sau Renault, are un logo simplu și ușor de reținut. Mai dificil este de reprezentat loial: 17% dintre participanți au pus V și W în oricare alt fel decât unul peste celălalt, 9% au desenat doar una dintre litere (W), iar 93% au încadrat logoul într-un cerc.

Adaugă un comentariu