Megane Estate în primul comparativ: Cum se descurcă breakul Renault?

Megane Estate se încadrează în trendul compactelor reușite. Dar cum sunt calitățile sale de cărăuș?

Nu mai vrei să auzi cuvântul SUV? Discuții despre cât este de sportiv, cât este de capabil în orice teren și în orice situație? În acest caz vă prezentăm mașina care bate aproape orice SUV, cel puțin pentru familiile mai interesate de oferta de spațiu la un preț accesibil decât de efectul wow: breakul compact. Oricine se gândește acum la o căruță plictisitoare cu un depozit de pampers în portbagaj nu a văzut încă Megane Estate. Renault a rafinat fiecare detaliu, de la designul caroseriei la spațiul de încărcare, iar spatele dinamic are mai mult spirit sportiv decât orice alt SUV. Cu asta, francezul intră direct în lumea modei, la fel ca și Opel Astra Sports Tourer și Peugeot 308 SW, care fac tot ce e necesar pentru a spune adio imaginii de ladă de scule pe roți. Dar cum poate Auto Bild să recomande aceste modele pragmatice și plictisitoare? Ba bine că nu, și cel mai bine cu dieseluri din clasa de 130 CP.

Renault Megane Estate: Ce oferă?

Creșterea în dimensiuni are și avantaje practice, iar acest lucru este cel mai clar evidențiat la aceste trei breakuri. Cu o lungime de 4,70 metri, Astra este acum la fel de mare ca un BMW Seria 5 de acum

câțiva ani și chiar și Peugeot 308 SW, cu ai săi 4,59 metri, mușcă hulpav din clasa medie. Este surprinzător cum 308 SW, cu toate că este cel mai scurt din comparativ, are cel mai mare portbagaj. Un spațiu fără sfârșit, 610 litri cu bancheta în poziție verticală, pe care în această clasă îl mai are doar Skoda Octavia. Dacă rabatăm bancheta, în spatele hayonului încap 27 de baxuri de apă  (maximum 1.660 de litri). În Astra încap cu două baxuri mai puțin, iar în Renault – cu trei mai puține. Într-un fel, e normal: Peugeot produce breakuri de pe vremea bătrânului 504. De atunci, însă, mentalitatea calității de fabricație rustice s-a schimbat, astăzi chiar și modelele compacte au împrumutat un pic de finețe de la clasele superioare. Astfel, spătarele banchetelor, în cazul tuturor celor trei modele din test, pot fi rabatate din portbagaj, o facilitate pe care Peugeot o numește „Magic Flat“. La Astra, deschiderea electrică a hayonului este oferită standard pe echiparea Innovation (387 de euro la Dynamic). Spătarul banchetei „Flex Fold“este divizat în trei părți, iar la Renault scaunul pasagerului din față se rabate și el, grație „Easy Break“. Chiar trebuie să aibă o denumire toate lucrurile astea?

Mai util ar fi fost ceva mai mult spațiu pe banchetă, acolo unde pasagerii descoperă că modelele compacte au un ampatament prea mic. În Peugeot, spătarul este vertical ca la o bancă de biserică, în Astra trebuie să-ți strângi picioarele, chiar dacă în spate aceasta oferă cel mai mult spațiu. Cât despre vizibilitatea de jur împrejur, e aproape de așteptat ca la aceste caroserii frumos desenate să fie limitată, iar senzorii de parcare oferiți în standard ajută prea puțin. Montanții acoperișului sunt la fel de lați ca și pasajul roților. Aici, Opel punctează mai bine prin pachetul consistent de sisteme avansate de asistență.

În cockpit apare și prima diferențiere între cele trei modele: aici, modelele franceze oferă ecrane tactile uriașe și mai puține butoane fizice, în timp ce la Opel avem pictograme mici cu butoane de selecție rapidă sub acestea. Cum este mai bine? Auto Bild preferă modelul german, în timp ce francofilii preferă să se acomodeze cu frumusețea.

Renault Megane Estate: Cum se conduc?

Și din punctul de vedere al motorizărilor  diferă cele trei candidate. Cele două dieseluri mici de la Renault și Opel (1,6 litri) concurează împotriva celui mare de la Peugeot, care funcționează mai silențios și mai rafinat. Acesta este, de altfel, și singurul din test configurat cu o cutie de viteze automată foarte reușită. 308 ar fi fost un model foarte bun pentru distanțe lungi, dacă n-ar fi fost configurate jantele de 18 inchi ale pachetului sport GT Line, ceea ce-l face pe francez destul de inconfortabil pe denivelări. Pe asfalt bun, însă, se descurcă excelent.

Astra, ale cărei scaune certificate EGR (ajustabile electric) au scăzut în dimensiuni față de anii anteriori, adoptă, de asemenea, o suspensie fermă. În felul acesta, Astra are mai multe rezerve pentru situația în care încărcarea este maximă. În astfel de situații, Megane, cu suspensia sa mai moale, ajunge rapid în limitare. În condiții normale, acesta rulează confortabil, cu o direcție moale ca o pernă, dar, încărcat la maximum, Megane se va balansa dizgrațios și atinge limitele echilibrului la frânare. Acesta este și motivul pentru care ESP intervine devreme, iar cea mai eficientă frânare din test (35,3 metri) îl menține pe francez în limitele siguranței.

Renault Megane Estate: Cât costă?

Înainte de toate, trebuie să precizăm că toate cele trei candidate s-au aliniat la test cu echiparea de top, ceea ce aduce un singur avantaj: putem vedea exact cât lux este disponibil pentru un break din zona de preț de 20.000 – 25.000 de euro. Toate trei dispun în serie de climatizare automată, cruise control și senzori de parcare, iar Peugeot și Renault, chiar și de faruri adaptive cu LED. Renault plusează cu o echipare standard aproape completă, care mai include sistem de navigație și scaune încălzite. Toate acestea, dar și garanția de patru ani, vin pentru cel mai mic preț din comparativ – Renault știe cum să-și atragă cumpărătorii. Nu trebuie uitate nici avantajele motorizării economice de 1,6 litri: Renault și Opel consumă cu până la un litru mai puțin decât Peugeot (OK, acesta are cutie automată).

Locul 1: Opel Astra Sports Tourer
Spațiu pentru familie, motor puternic și economic, echipamente moderne – un lider clar.

Locul 2: Renault Megane Estate
Confortabil, modulabil și sigur, cu cele mai bune frâne și, în plus, patru ani de garanție.

Locul 3: Peugeot 308 SW
Cel mai mare portbagaj, motor puternic, dar gurmand, cutie automată reușită – un loc 3 muncit.

Verdict
Breakurile compacte au evoluat ca design, fără să-și piardă calitățile lor tradiționale. Opel este unul dintre magicienii care trebuie primii menționați, în timp ce francezii sunt în continuare alternativa șic. Competente și confortabile, acestea prezintă câteva compromisuri nesemnificative în utilizare.

Adaugă un comentariu