Mercedes-Benz Clasa E 2016 – Cea mai inteligentă mașină din lume

În contextul în care Mercedes-Benz a publicat primele imagini cu viitoarea Clasă E, am pregătit un material despre 10 dintre cele mai interesante dotări și tehnologii pe care nemții le-au integrat în sedanul de clasă mare. 

Bine ați venit în viitor! Lumea se va schimba radical din 2016, odată cu debutul noului Mercedes-Benz Clasa E, cunoscut deja sub nomenclatura internă W213. Că va fi mai lung, mai spațios și mai confortabil toate sunt aspecte cunoscute. La fel de previzibilă este și o reducere a masei proprii cu 100 kg, iar spațiul de pe banchetă va fi sensibil mai mare decât într-un Audi A6 sau BMW Seria 5.

Galerie foto cu interiorul lui Mercedes-Benz Clasa E.

Poate cea mai importantă noutate este revenirea la motoarele cu șase cilindri în linie, inițial cu unități diesel, ulterior fiind programate și versiuni pe benzină. Nu mai sunt secrete nici modelele plug-in hibrid (cu variante în patru cilindri, V6, diesel și benzină), însă acum vom expune informații detaliate despre acestea.

Iată însă cu ce va șoca noua Clasă E la momentul lansării: sistem de parcare autonom, monitorizare a traficului pe mai multe direcții și frânare autonomă, pilot automat cu control al direcției până la 200 km/h. Mercedes urcă încă o treaptă către conducerea autonomă.Mercedes-Benz Clasa E:

1. Drive Pilot – Control automat al direcției

Până la implementarea conducerii autonome, Mercedes-Benz mai face un pas intermediar printr-un sistem cruise control revoluționar, cu funcție de asistare a direcției. Acesta funcționează pe baza informațiilor primite de la două camere video stereo (aflate în spatele parbrizului) și de la senzorii cu ultrasunete, care urmăresc mașina din față și marcajele drumului. Denumit Drive-Pilot, acesta poate fi activat pe orice tip de drum — autostrăzi, drumuri secundare sau oraș — și păstrează o distanță corespunzătoare față de mașina din față, urmărindu-i traiectoria.

Spurhalten

Sistemul este funcțional până la 200 km/h, iar în cazul absenței marcajelor rutiere (de exemplu, pe un sector de drum în lucru), acesta se coordonează integral în funcție de comportamentul celorlalte mașini din trafic. Practic, șoferul se poate relaxa complet în timpul unui drum plictisitor pe autostradă sau în traficul urban greoi de la orele de vârf.

2. Mercedes-Benz Clasa E: Frânare de urgență autonomă

Active brake assit este un sistem care intervine autonom asupra sistemului de frânare pentru a evita un impact iminent sau pentru a reduce pe cât posibil pagubele cauzate de coliziune. Acesta funcționează la viteze cuprinse între 7 și 250 km/h și scanează în timp real obstacolele de pe traiectoria mașinii. |n cazul în care este detectat un risc de accident, șoferul este avertizat optic și acustic pentru a interveni. Chiar și dacă acesta frânează cu o forță prea mică, sistemul ABA compensează automat presiunea din sistemul de frânare în funcție de scenariu.Mai mult, în cazul în care nu este detectată nicio reacție promptă din partea șoferului, sistemul frânează autonom. O evoluție importantă este abilitatea de a detecta nu doar mașinile care circulă pe aceeași bandă, dar și traficul din alte direcții sau pietonii. Aceștia din urmă pot fi identificați până la viteze de 70 km/h, iar algoritmul în sine este mult mai complex. În condiții optime de aderență și de vizibilitate, intervenția sistemului Active Brake Assist poate evita un accident până la viteze de 65 km/h.

3. Mercedes-Benz Clasa E: Avertizare la depășire

Sistemul care intervine activ la părăsirea benzii de circulație nu este o noutate, dar a fost dezvoltat suplimentar pentru noua Clasă E. Acesta detectează în continuare mașinile aflate în unghiul mort în cazul unui drum cu mai multe benzi pe sens, însă acum este capabil să identifice și mașinile care vin din contrasens.

Gegenverkehr

Funcțional în intervalul 60-200 km/h, Active Lane Keeping Assist detectează o părăsire neintenționată a benzii de mers și transmite o avertizare prin vibrații în volan. |n cazul în care este depășită linia continuă, sistemul corectează direcția mașinii prin frânarea asimetrică a roților, iar în cazul unui risc de coliziune, acesta intervine similar și la depășirea unui marcaj discontinuu.

4.Mercedes-Benz Clasa E: Evitarea automată a obstacolelor

Un scenariu care ne cutremură pe toți: un pieton care apare brusc în fața mașinii. Sistemul Active Brake Assist detecta și în trecut pietonii, fiind capabil să frâneze autonom dacă șoferul nu reacționa. Însă noua Clasă E trece la un cu totul alt nivel: manevre evazive autonome! Astfel, mașina va evita pietonul prin impulsuri asupra direcției, după care va contrabraca pentru a aduce mașina pe traiectorie. Totul, în decurs de câteva secunde.

Bremsen

5. Mercedes-Benz Clasa E: Mașinile vor comunica

Așa cum mulți dintre șoferi au început să comunice prin aplicații mobile precum Waze, anunțând toate pericolele de pe traseu, mașinile viitorului vor avea abilitatea de a face acest lucru automat, prin intermediul unei rețele proprietare. Astfel, noua Clasă E va putea “vedea” și dincolo de raza de acțiune a camerelor video și a senzorilor perimetrali, iar în cazul unui incident, aceasta va anunța toate mașinile din împrejurimi.

Vernetzung

Șoferul va putea raporta și manual toate situațiile periculoase pe care le observă pe parcurs, iar interfața specială de comunicații va fi compatibilă cu cea folosită de echipele de intervenții (poliție, ambulanță, pompieri) pentru ca aceștia să fie alertați mai eficient.

6. Mercedes-Benz Clasa E: Integrare completă a telefonului

Nu mai este nicio noutate ca muzica din telefon să poată fi accesată direct din sistemul de infotainment al mașinii. Așa că noua Clasă E a adus integrarea smartphone-ului în mașină la un cu totul alt nivel. Nu numai că meniul telefonului va fi afișat direct pe interfața multimedia a mașinii, oferind control total, însă va permite și controlul mașinii din telefon. De exemplu, scaunele, climatizarea și sistemul audio pot fi reglate dintr-o aplicație mobilă, iar setările sunt memorate automat.

7. Mercedes-Benz Clasa E: Protecție pentru auz

Natura oferă cele mai bune mecanisme de autoapărare. De exemplu, în urechea internă există un mușchi care se contractă și protejează mecanismul auditiv în cazul unui zgomot foarte puternic. Pornind de la acest reflex, noua Clasă E va dispune de un sistem Pre Safe cu o nouă funcție, care va emite un sunet în difuzoare înaintea unui impact iminent, făcând mușchiul amintit mai sus să se încordeze și să protejeze urechea internă de zgomotul generat de accident.

8. Mercedes-Benz Clasa E: 84 de LED-uri în fiecare far

Noul Mercedes-Benz Clasa E va avea ochi albaștri. Blocurile optice frontale ale acesteia vor emite o lumină rece, albăstruie, generată de 84 de leduri — în loc de 24, câte sunt la modelul actual. Controlul individual al acestor surse oferă o iluminare mult mai precisă a drumului și noi moduri de abordare a condițiilor meteo dificile, de exemplu. Camera stereo menționată la sistemele de mai sus detectează traficul și calculează necesarul de lumină de 100 de ori pe secundă, pentru a evita orbirea celorlalți.

9. Mercedes-Benz Clasa E: Centura cu airbag

Deși sună ciudat se poate spune că ocupanții locurilor din față sunt privilegiați în cazul unui accident, fiind protejați atât de centuri, cât și de airbaguri. În schimb, pasagerii de pe banchetă încasează toată forța impactului prin centurile de siguranță, care pot provoca frecvent chiar și fracturi. Așa că noua Clasă E va adopta o nouă tehnologie, denumită Belt-bag, care va încorpora un mic airbag chiar pe centură, menit să descarce forțele de impact pe o suprafață mai mare.

10. Mercedes-Benz Clasa E: Parcarea de la distanță cu ajutorul telefonului

Mercedes-Benz va oferi un sistem de parcare demn de filmele cu James Bond. Astfel, noua Clasă E va putea fi manevrată și parcată de la distanță, prin intermediul unei aplicații de pe smartphone, ușurând radical manevrele de parcare. Sistemul va fi compatibil cu terminalele iPhone și Android și va telecomanda mașina prin Bluetooth. Sunt posibile atât parcări laterale, cât și garări, iar procesul este complet automat atât timp cât șoferul se află în apropierea mașinii.

Einparken

 

Această opțiune poate fi bifată doar împreună cu accesul keyless, funcția de parcare automată Pilot Park și cutia de viteze automată. Este destinat să faciliteze parcarea în spații înguste, unde deschiderea ușilor ar fi fost imposibilă (însă ne întrebăm cum vor mai intra în mașină șoferii mașinilor “obișnuite” lângă care a parcat noua Clasă E la doar câțiva centimetri).

Foto | ©Avarvarii