NU SUNT SPORTIVE, DAR SUNT DE TOP PENTRU PASAGERI

 

Duel între două utilitare practice: este suficient avantajul de preț al Daciei Jogger pentru a-l învinge pe liderul clasei, VW Caddy?

 

BANII VORBESC. Dar dacă vă gândiți deja la bani atunci când vă uitați la cele două vehicule cu utilizare multiplă ale noastre, vă cerem să aveți puțină răbdare. Să aruncăm o privire la configurația celor doi candidați ai noștri. Dacia Jogger cu 110 CP se întâlnește cu VW Caddy cu 114 CP. Așadar, ambele cu motoare pe benzină aproape la fel de puternice, o cutie manuală cu șase trepte și până la șapte locuri. Diferitele concepte devin rapid clare când vine vorba de dimensiuni: o dubă din Saxonia Inferioară versus un break românesc cu acoperiș înalt, cu înclinație pentru designul SUV-urilor. Jogger este cu doar o idee mai lung decât Caddy, care, la rândul său, este cu șapte centimetri mai lat și, mai ales, cu 20 de centimetri mai înalt. Dimensiunile oferă deja o perspectivă a ceea ce îi așteaptă pe pasageri după deschiderea ușilor. Demn de menționat: în Caddy, șoferul dispune de o înălțime semnificativă deasupra pernei șezut (68 cm), cu nouă centimetri mai mult decât la volanul lui Jogger. Astfel, dacă ai peste 1,80 metri înălțime, simți dorința de a mai coborî puțin scaunul șoferului în Jogger – dar acest lucru nu este posibil. În Caddy, situația este mai bună, iar parbrizul mai înalt oferă o vedere mai bună asupra drumului. Datorită stâlpilor A masivi și a faptului că nu îți dai seama unde se termină marginea capotei, vederea de jur-împrejur nu este mai bună decât la Dacia. Dar accesul la interior, la Caddy, se face într-un mod deosebit de relaxat, mai ales la al doilea rând, datorită celor două uși glisante.

Avantajele menționate în ceea ce privește lățimea și înălțimea te răsplătesc în mod clar la Volkswagen și, în plus, în ciuda caroseriei cu aproape cinci centimetri mai scurtă, pasagerii dispun de un spațiu aerisit pentru genunchi și picioare.

Jogger a fost prezentat pentru test cu șapte locuri, pe când Caddy a renunțat la această opțiune. Așa că ne înghesuim în Dacia, pe bancheta din spate ridicată. Exercițiul nu este lipsit de probleme pentru adulți. Odată ajuns în spate, nu am avut motive să mă plâng. În ceea ce privește spațiul, aici se pot descurca și adulții. În plus, geamurile laterale se pot deschide spre exterior – simpatic. La rabatarea înapoi a celui de-al doilea rând de scaune (cerință pentru fiecare călătorie), bolțurile masive de metal ale banchetei grele se lovesc cu putere de ancorajul lor – situație extrem de periculoasă, mai ales pentru picioarele copiilor aflați pe rândul trei de scaune! Un amortizor lipsește aici, care ar îndepărta frica generată de un mecanism perfid. Bancheta din rândul doi, spate, a lui Caddy, care poate fi configurat opțional în același mod, este binecuvântată cu o astfel de soluție, ceea ce reduce semnificativ riscul de rănire. Am ciocănit, am atins, am văzut, am mirosit – avantajele calității au devenit rapid evidente în Caddy. El face toate eforturile pentru a-și ascunde originile furgonetei de livrare. Un Golf 8 nu este cu mult mai elegant la interior. Dar, în afară de defectul de siguranță menționat mai sus, nu sunt multe de reproșat în interiorul lui Jogger. Mocheta și căptușeala acoperișului sunt așezate puț­in neîngrijit. Iar atunci când privirea ți se îndreaptă în jos, plasticul dur te întâmpină mai repede decât la VW. Totuși, toate acestea nu reprezintă argumente contra reale, dimpotrivă. Materialele, desigur, foarte simple, par adecvate și puse în scenă cu gust, având în vedere prețul. Totuși, dacă vă întrebați de ce Dacia oferă doar o garanție de șase ani împotriva coroziunii, ar trebui să aruncați o privire la partea inferioară a caroseriei: suduri simple, puțină izolație și multe cavități unde se adună umezeală și murdărie. Partea inferioară a caroseriei de Caddy pare mult mai solidă, chiar și pentru cei neinițiați. De aici recomandarea noastră pentru cumpărătorii Jogger: Investiți în etanșarea ulterioară a părții inferioare a caroseriei.

Motorul cu trei cilindri al Daciei pare mult mai prezent imediat după pornire, funcționează cu mai multe vibrații, dar la un nivel destul de tolerabil. Pe de altă parte, atingerea valorii de cuplu maxim la turații ridicate este oarecum deranjantă. Răspunsul turbocompresorului, evident, oferă încă potențial de optimizare. La urma urmei, Jogger își compensează deplasarea și deficitul de cuplu datorită masei sale proprii semnificativ mai mici. Sau, altfel spus: Caddy, care este cu doar patru CP mai puternic, nu rămâne în urmă, în ciuda a aproape 300 de kilograme de greutate suplimentară. Cel puțin nu în ceea ce privește performanța, unde ambele sunt aproximativ la fel. Subiectiv vorbind, Jogger este puțin mai ambițios, dar asta se datorează în principal modului mai subtil de funcționare a motorului cu patru cilindri al lui Caddy.

Când vine vorba de consum, totuși, Jogger încă beneficiază de dieta lui. A consumat cu aproape jumătate de litru mai puțin în turul nostru de probă. La modul zgârcit, diferența poate fi îmbunătățită la puțin sub un litru: 5,2 litri de economie de combustibil merită menționat pentru o motorizare pe benzină, cu șapte locuri și fără tehnologie de economisire.

 

Apoi, în Jogger, pasagerii resimt mai repede decât în VW pasajele grav deteriorate de pe drumul de țară. Cu toate acestea, Caddy tinde să se clatine mai mult la trecerea peste denivelări, în timp ce Jogger revine mai brusc. În ansamblu, VW este ușor înainte în ceea ce privește confortul suspensiei.

Cumva, vă puteați aștepta la asta de la mult mai scumpul VW. La prețul de bază al lui Caddy puteți cumpăra aproape două Jogger standard. Până la urmă, ajustat în funcție de echipare, Caddy costă în continuare cu peste 11.000 de euro în plus față de cel mai echipat Jogger. În cele din urmă, asigurarea mai ieftină și intervalele mai lungi de întreținere conduc VW spre o victorie clară. }inând cont de calitățile sale, ea este binemeritată. Cu toate acestea, diferența de 33 de puncte față de Jogger sună dur, atâta timp cât nu vorbim despre bani. Iar asta guvernează și lumea mașinilor.

 

LOCUL OCUPAT

Locul 1: VW Caddy
Victorie clară la puncte pentru Caddy, care joacă cu pricepere punctele forte ale formatului său de furgonetă.

Locul 2: Dacia Jogger
Mai mic și mai puțin șlefuit decât Caddy, dar cu 40 la sută mai ieftin la prețul de bază. Doar pentru asta și ar trebui să-ți placă Jogger.

 

VERDICT
Mașina mai practică, mai confortabilă, mai valoroasă și, de asemenea, mai bine conectată în rețea vine de la VW. Cu toate acestea, Dacia nu se face vinovată de neglijență gravă în niciun moment, motiv pentru care avantajul enorm de preț al lui Jogger face ca punctajul să-l depășească pe cel al lui Caddy în inimile noastre.

Adaugă un comentariu