OFICIAL: Acesta este noul Mercedes-Benz Clasa S!

Mercedes-Benz a publicat imagini și a împărtășit primele informații despre noul său vârf de gamă: limuzina Clasa S. Iată tot ce știm despre ea.

Citește și:

Noul Rolls-Royce Ghost, un exemplu de opulență… subtilă

Skoda Enyaq iV, primele imagini și informații oficiale

Hyundai Kona facelift: estetică modificată, tehnologie mild hybrid și versiune N Line

După câteva săptămâni de imagini-teaser, Mercedes-Benz ridică prelata de pe noul Clasa S, pe care îl putem admira acum în toată splendoarea sa. Față de generația precedentă, noul Clasa S a crescut în lungime cu 54 mm (5.179 mm), în lățime cu 55 mm (1.954 mm) și în înălțime cu 12 mm (1.503 mm). În versiunea cu ampatament mărit, noul Clasa S ajunge la 5.255 mm lungime.

Ingineria din spatele designului noului Clasa S a transformat nava amiral de la Mercedes-Benz într-una dintre cele mai aerodinamice mașini de serie din lume: are un coeficient aerodinamic de 0,22.

Noul Mercedes-Benz Clasa S la interior

La interior, Mercedes-Benz Clasa S te încântă cu finisaje de cea mai bună calitate, cu piele Nappa pe scaune și cu inserții din aluminiu, fibră de carbon și lemn piano black. Sistemul de iluminare ambientală folosește diode LED și fibră optică pentru a crea o dungă neîntreruptă care înconjoară habitaclul. Sistemul audio a fost și el îmbunătățit; în versiune standard acesta are 9 difuzoare de 125 W însă. Opțional, poți face upgrade până la 30 de difuzoare (și 1.750 W).

Însă vedetele de la interior sunt ecranele din noul Clasa S, cel mai mare dintre ele fiind cel așezat pe consola centrală, de 12,8 inci, cu tehologie OLED, care rulează cel mai puternic sistem de infotainment MBUX. Acesta înglobează, printre altele, și funcțiile a 27 de butoane fizice care au dispărut în traziția noului Clasa S către generația actuală. Noul Clasa S poate primi (și recunoaște) comenzi vocale în 27 de limbi diferite și poate explica funcțiile de bază (cum ar fi Bluetooth) ale mașinii.

În spatele volanului este dispus un instrumentar de bord digital, de 12,3 inci, iar opțional Clasa S poate fi configurat cu încă trei ecrane, toate trei destinate pasagerilor din spate. Cel din cotiera centrală are 7 inci, este detașabil și funcționează ca o telecomandă pentru o multitudine de funcții (parasolare, reglare poziție scaune, ventilație, încălzire și cele 10 funcții de masaj din scaune etc.). Celelalte două sunt dispuse pe spătarele scaunelor față, au 11,6 inci și funcționează ca dispozitive multimedia individale. Atât ecranele mari din spate cât și cel de pe bord poate salva până la șapte profiluri de utilizator diferite.

O altă noutate impresionantă în cazul noului Clasa S este unitatea head-up display care se folosește de realitate augmentată pentru a proiecta pe parbriz informațiile. Pe tot parbrizul adică.

Mercedes-Benz Clasa S: motorizări la debut

Clienții Mercedes-Benz Clasa S vor avea de ales pentru început între cinci oferte de motorizare: trei diesel și două pe benzină. Toate au la bază unități cu șase cilindri în linie și sunt cuplate unei transmisii automate cu 9 trepte. Motorizările pe benzină au înglobată și tehnologie mild-hybrid la 48 V.

Cele două motorizări pe benzină sunt S 450 4MATIC (3,0 litri, 367 CP, 500 Nm) și S 500 4MATIC (3,0 litri, 435 CP, 520 Nm), iar gama dieselurilor este formată din S 350 (2,9 litri, 286 CP, 600 Nm), S 350 4MATIC și S 400 4MATIC (2,9 litri, 330 CP și 700 Nm).

Mercedes-Benz a anunțat că în câteva luni gama de benzinare va primi și o unitate V8 mild-hybrid. În 2021 va apărea și prima versiune plug-in hybrid, a cărei autonomie electrică este de circa 100 de kilometri, spune producătorul.

Noul Clasa S: tehnologii & siguranță

Nu puteam deschide subiectul „Clasa S’ fără să vorbim, desigur, despre sistemele de siguranță pe care le aduce. Probabil că nu nicio surpriză că noul S vine cu câteva premiere în industrie. Cea mai relevantă ar fi, probabil, airbagurile frontale pentru pasagerii de pe locurile din spate. Apoi ar mai fi și asistentul de unghi mort care te avertizează acum și la ieșirea din mașină, pentru a evita un posibil contact nedorit cu un pieton, biciclist sau motociclist.

Toată suita de tehnologii oferite de Mercedes-Benz pe Clasa S (aici sunt incluși și senzorii LiDAR) transformă limuzina vârf de gamă într-o mașină autonomă de nivel 3, astfel că pe anumite porțiuni de drum din Germania aceasta va putea fi lăsată să ruleze singură.

Totodată, prin Pre-Safe Impulse Side, noul Clasa S minimalizează efectele impactului lateral prin ridicarea suspensiei active E-Active Body Control în câteva sutimi de secundă înainte de un eveniment iminent. Astfel, forțele impactului sunt transmise părții de jos a automobilului.

Adaugă un comentariu