Skoda Enyaq iV, primele imagini și informații oficiale

Skoda a prezentat în premieră primul său model full-electric, Enyaq iV, într-o serie cuprinzătoare de fotografii. În ele vedem și varianta sport RS.

Citește și:

Skoda Slavia este conceptul îndrăzneț al cehilor din acest an

Skoda Octavia RS primește încă două motorizări mult-așteptate. Cea mai puternică are 245 CP

Skoda Octavia Scout primește gardă la sol mai mare, versiune cu tracțiune față

Skoda Supeb iV Estate și Volkswagen Passat GTE Variant au picat testul elanului

Campania de teasing pentru Enyaq iV, primul model electric de la Skoda, a ajuns la final: producătorul ceh a prezentat versiunea de serie a SUV-ului în cadrul unui eveniment desfășurat în Praga. Materializarea conceptului Vision iV într-un model de serie a venit cu câteva modificări, însă fără a dilua mesajul trimis odată cu primele schițe.

Skoda Enyaq iV este primul model al cehilor care se folosește de arhitectura MEB a Grupului Volkswagen. Cu o lungime de 4.648 mm, un ampatament de 2.765 mm, o lățime de 1.877 mm și o înălțime de 1.618 mm, Enyaq iV se apropie cel mai mult în dimensiuni de Kodiaq. Este, așadar, un SUV electric de segment mediu, rivalizând cu Ford Mustang Mach-E și Volkswagen ID.4.

Un element de design care atrage toate privirile este grila iluminată cu 130 de LED-uri, numită Crystal Face — o dotare standard doar pentru versiunea de top RS și pentru cea specială de lansare. Lista de dotări standard cuprinde la exterior și faruri LED (opțional sunt disponibile și cele Matrix LED) și jante de 18 inci. În funcție de echiparea aleasă, acestea pot crește până la 21 de inci.

Apropo de echipări: nivelurile de echipare sunt numite Design Selections („Selecții de Design’) în cazul lui Enyaq iV. Sunt, practic, pachete de dotări și elemente de personalizare deja pregătite, pe care clienții le adaugă versiunii standard. Skoda spune că pentru Enyaq sunt oferite 10 astfel de pachete de design, fiecare distingându-se prin tapițerie, inserții și ornamente diferite. O listă de echipări și elemente de personalizare aprofundată este de asemenea disponibilă.

La interior, Skoda Enyaq se prezintă cu un instrumentar de bord digital, de 5,3 inci, și un ecran central de dimensiuni impresionante: 13 inci. Sistemul de infotainment al mașinii primește și funcție de control prin gesturi, dar și un asistent vocal: Laura. Conectivitatea wireless Android Auto, Apple CarPlay și MirrorLink face parte din funcțiile oferite de infotainment-ul lui Enyaq iV, la fel și încărcarea prin inducție a dispozitivelor mobile. Opțional este disponibil și un head-up display cu realitate augmentată, similară ca tehnologie cu ce oferă și Mercedes-Benz pe noul Clasa S.

La capitolul motorizări, gama de oferte pentru Enyaq iV este îndestulătoare: există cinci versiuni de motorizare și trei variante pentru baterie.

Entry-level este Skoda Enyaq iV 50, cu 148 CP, baterie de 52 kWh și autonomie de până la 340 de kilometri. Apoi urmează Enyaq iV 60, cu 180 CP, baterie de 58 kWh și autonomie de până la 390 de kilometri. Versiunea „de mijloc’ Enyaq iV 80 reprezintă compromisul ideal între performanțe și autonomie: 204 CP, 58 kWh și 510 kilometri cu un singur plin; aceasta este versiunea cu cea mai mare autonomie.

Enyaq iV 80 X este următoarea treaptă pe scara progresivă a motorizărilor: are câte un motor electric pe fiecare punte (deci și tracțiune integrală), 265 de cai-putere, baterie de 77 kWh și autonomie de 460 de kilometri.

Vârful de gamă este reprezentat de Skoda Enyaq iV RS, care vine cu tracțiune integrală, 306 cai-putere, baterie de 77 kWh, autonomie de 460 de kilometri și un sprint 0-100 km/h de 6,2 secunde. Viteza maximă este de 180 km/h.

Versiunile de motorizare 80, 80 X și RS se pot încărca la stații cu curent continuu cu până la 125 kW, ceea ce permite încărcarea bateriilor de la 5% la 80% în nici 40 de minute. Skoda Enyaq 60 poate fi încărcată la stații DC cu până la 100 kW, în timp ce versiunea entry-level, cu până la 50 kW.

Încărcarea la surse de curent alternativ (AC) durează, firește mai mult: o încărcare completă, pentru bateria cea mai mare, durează până la 8 ore.

Skoda a anunțat că producția lui Enyaq iV va începe la finalul acestui an, iar debutul comercial va avea loc la începutul anului următor. Prima versiune disponibilă va fi Founder’s Edition, limitată la 1.895 de unități.

Adaugă un comentariu