Skoda Slavia este conceptul îndrăzneț al cehilor din acest an

Urmând tradiția anuală de a prezenta un concept fantezist bazat pe un model din gama existentă, Skoda ne propune anul acesta un roadster Scala.

Citește și:

Ford Focus Speedster: transformarea unui Focus care a vrut să fie cool

Skoda Octavia RS primește încă două motorizări mult-așteptate. Cea mai puternică are 245 CP

Skoda Octavia poate transporta și paleți de cărămidă. Dar nu este recomandat (VIDEO)

Din 2014 încoace, Skoda își pune în fiecare an designerii învățăcei de la Skoda Academy să vină cu un concept bazat pe termeni descriptivi precum „cool’, „îndrăzneț’, „fantezist’. Nu știm dacă chiar acestea sunt cuvintele-cheie, însă modelele de până acum s-ar înscrie nemaipomenit de bine în ele.

Anul acesta, Skoda Academy a creat Slavia, un roadster inspirat de prototipul Skoda 1100 OHC din 1957, care întruchipa o sportivă desăvârșită. Slavia este așezată pe platforma hatchback-ului compact Scala, însă din punct de vedere stilistic doar partea frontală prezintă similitudini cu modelul de serie. De la montantul A în spate s-au făcut modificări puternice: Slavia are doar două uși, două locuri, și îi lipsește cu desăvârșire un acoperiș. Spațiul câștigat — dacă putem să spunem așa — prin eliminarea banchetei este folosit pentru a găzdui două scutere electrice pliabile.

La exterior, Slavia este vopsită în alb Crystal Blue și poartă accente negre contrastante, iar jantele de 20 de inci sunt împrumutate de la Kodiaq RS. Sistemul de frânare a fost preluat, în schimb, de la Octavia RS. Pachetul exterior este completat apoi de un set de lumini LED care iluminează dedesubturile mașinii în culorile steagului ceh: albastru, roșu sau alb.

La interior, designul planșei de bord trimite clar către Scala, însă Slavia plusează cu scaune sport Recaro cu cusături contrastante și centuri cu prindere în patru puncte. Atât scaunele, cât și alte suprafețe de la interior sunt îmbrăcate în piele. Printre noutățile de la interior se numără și sistemul audio, care se laudă cu un subwoofer de 2.250 de wați.

Sub capotă, Slavia folosește unitatea TSI de 1,5 litri, cu 150 de cai-putere, pe care o găsim și pe Scala, cuplată roților față printr-o transmisie DSG cu șapte rapoarte. Skoda nu menționează nimic de performanțe, însă acest detaliu este oricum irelevant în cazul unui studiu de design, unul pe care nu-l vom vedea nicăieri altundeva decât în muzeul Skoda. Conceptul este unicat.

Dacă designul a fost inspirat de roadsterul 1100 OHC din ’57, numele Slavia face trimitere și mai departe în trecut: acesta fost numele primei biciclete create de fondatorii Skoda, Vaclav Laurin și Vaclav Klement, după înființarea firmei în 1895.

Adaugă un comentariu

Articole similare