Oficial: Volvo XC90 – Vikingul din Valhalla

Cea de-a doua generatie a lui Volvo XC90 este aici.

SUV-ul suedez vine cu un look impresionant, cu o statura impunatoare, cu cele mai noi sisteme de siguranta si cu o serie de motorizari care promit o simbioza perfecta intre performante si consum.

“Aceasta este una dintre cele mai importante zile din istoria noastra. Astazi nu lansam doar o masina, ci renastem brand-ul. Aceasta zi marcheaza o noua era pentru compania noastra. Noul XC90 paveaza drumul catre un protofoliu de masini noi care vor debuta in anii care urmeaza”, a declara Hakan Samuelsson, presedinte si CEO Volvo Car Group.

Partea frontala a modelului suedez este dominata de noul logo si de blocurile optice, botezate sugestiv “Ciocanul lui Thor”. Capota este una de dimensiuni generoase, iar liniile plafonului se conecteaza perfect cu parte posterioara si cu stopurile alungite. Pentru si mai mult respect, noul Volvo XC90 poate fi echipat cu o serie de jante cu diametrul de pana la 22 de inch.

volvo xc90 (20)

“Privit per ansamblu, interiorul si exteriorul lui Volvo XC90 preia o serie de elemente din stilul de viata suedez: spatiul generos, lumina si accentul pe prosperitate”, a declarat Thomas Ingenlath vice-presedintele de design Volvo.

Interiorul lui Volvo XC90

Interiorul lui Volvo XC90 reprezinta luxul scandinav. Cel mai impresionant accesoriu cu care SUV-ul suedez vine este sistemul multimedia cu ecran tactil. Acesta nu dispune de butoane si va reprezenta viitorul in ceea ce priveste infotainmentul din masini.

Habitaclul lui Volvo XC90 dispune de materiale de top precum pielea si lemnul. De asemenea, SUV-ul suedez soseste cu accesorii lucrate manual si cu un levier pentru schimbatorul de viteze din sticla Orrefors.

volvo xc90 (34)

Noul XC90 dispune de o configuratie 2+3+2, iar Volvo promite suficient spatiu chiar si pentru pasagerii de pe ultimul rand de scaune.

Motorizarile lui Volvo XC90

Pentru moment, oficialii suedezi au anuntat ca noul Volvo XC90 va sosi alaturi de un motor de 2,0 litri cu turbina si cu compresor mecanic capabil sa ofere 316 CP.

volvo xc90 (65)

Varful gamei va fi reprezentat de versiunea plug-in hybrid. Aceasta soseste cu un sistem de propulsie format dintr-un propulsor de 2,0 litri pe benzina si un motor electric. Per total, SUV-ul suedez promite sa ofere circa 400 CP si sa elibereze in atmosfera doar aproximativ 60 de grame de CO2 per kilometru.

Sistemele de siguranta de pe Volvo XC90

Noua generatie a lui Volvo XC90 va dispune de un sistem de protectie impotriva iesirii de pe carosabil. Astfel, sistemul stie daca un accident a dus la parasirea suprafetei de rulare si va interveni pentru protejarea pasagerilor.

De asemenea, Volvo XC90 va dispune de un sistem care va preveni parasirea caii de rulare. Botezat Lane Keeping Aid, acesta va controla directia in cazul in care detecteaza o potentiala parasire nedorita a suprafetei carosabile.

volvo xc90 (58)

In plus, SUV-ul suedez va sosi si cu sistemul Driver Alert Control. Acesta va fi capabil sa detecteze si sa atentioneze soferii neatenti sau obositi, in timp ce sistemul Rest Stop Guidance va oferi informatii cu privire la cel mai apropiat loc de odihna.

O alta premiera o reprezinta sistemul de franare automata la intersectii. Astfel, SUV-ul suedez va fi primul model de serie din ume dotat cu o astfel de tehnologie capabila sa franeze in mod automat in cazul in care soferul vireaza in fata unei masini in miscare.

Volvo XC90 First Edition – Versiune limitata la 1.927 de exemplare

Imediat dupa lansare, noul Volvo XC90 va fi disponibil intr-o versiune speciala. Botezata First Edition, aceasta va fi disponibila in 1.927 de unitati si propune o serie de accesorii exclusive.

volvo xc90 (39)

“Cei care vor sa fie printre primii posesori de XC90 din lume vor trebui sa se grabeasca. Interesul major pentru noua generatie a SUV-ului ne face sa credem ca First Edition se va vinde extrem de repede”, a declarat Alain Visser, vice-presedinte de vanzari Volvo.

Ce va place la noul Volvo XC90?

View Results

Loading ... Loading ...
Adaugă un comentariu