Opel Astra 1.6 CDTI – Start la anduranță

În următoarele șase luni, redacția Auto Bild va conduce două Opel Astra cu motorizarea diesel de 1,6 litri și 136 CP. Dar asta nu este tot, pentru că echiparea uneia dintre acestea va include cutia automată cu 6 trepte. Iată primele informații.

 

În momentul lansării noii generații, Opel a reușit să revoluționeze segmentul compact prin infuzia de tehnologie. Cine mai avea faruri cu tehnologie LED Matrix, scaune cu masaj sau asistent personal online la o mașină de clasă compactă non-premium? Și asta nu a fost tot, deoarece Astra K a venit cu o platformă modulabilă complet nouă, care a permis reducerea greutății cu până la 200 kg, o valoare absolut uimitoare. Nemții au modificat structura celulei de siguranță (-77 kg), au folosit materiale mai ușoare pentru trenul de rulare (-50 kg), sistemul de evacuare a fost și el modificat (-4,5 kg), jantele și anvelopele au redus încă 11 kg din masa mașinii, iar motoarele și transmisiile au fost și ele mai ușoare cu aproximativ 10 kilograme fiecare. Impresionant! Pentru Opel, noua Astra a reprezentat o adevărată revoluție, de la tehnologie la sisteme de asistare și la motorizări. Acum, toată gama de motorizări beneficiază de o injecție directă avansată și de supraalimentare cu turbo.

Deși până în acest moment am testat aproape toate versiunile noii generații, atât diesel, cât și pe benzină, acum este momentul pentru ceva diferit. Pentru viitoarele trei luni vom conduce o Astra K 1.6 CDTI de 136 CP, echipată cu o cutie automată, iar pentru alte trei luni, aceeași echipare, dar cu o cutie manuală. Această comparație ne va permite să analizăm direct cât de bine se mulează cutia automată la un model compact, cum afectează consumul, confortul, dar și cât de plăcută este aceasta în utilizarea cotidiană. În cadrul testelor anterioare am apreciat motorizarea 1.6 CDTI de 136 CP pentru silențiozitatea sa, denumirea de whisper diesel' fiind mai mult decât un termen găsit de cei din departamentul de marketing. În plus, valorile de consum din oraș de sub 6,0 l/100 km au fost o adevărată surpriză, capitol pe care îl vom analiza mai atent, atât pentru transmisia automată, cât și pentru cea manuală.

În ceea ce privește prețurile trebuie să vă spunem că motorul 1.6 CDTI de 136 CP este disponibil de la versiunea de echipare Enjoy, de la un preț de 19.490 de euro cu TVA pentru transmisia manuală și de 20.740 de euro cu TVA pentru cea automată. Însă modelul pe care îl vom testa noi este extrem de bine echipat, de fapt, aproape cu tot ce există, încât vom putea vorbi de-a lungul testului despre cât de eficiente sunt farurile LED Matrix (1.340 euro cu TVA), cât de intuitiv este sistemul multimedia IntelliLink de top (490 de euro cu TVA) sau cât de plăcute sunt scaunele reglabile electric cu masaj, ventilație și încălzire (2.210 euro cu TVA). În edițiile viitoare vă vom spune pe larg cum se comportă motorul diesel, cât de rapidă și plăcută este cutia automată, dar vom puncta pe larg și despre capitolele confort, multimedia și sisteme de asistență.

 

Opel Astra K – Date tehnice complete și prețuri pentru piața din România găsiți în link.

Adaugă un comentariu