Practic: Schimbarea corecta a rotii

Schimbarea rotilor nu dureaza mai mult de 30 de minute. Pentru siguranta, este important sa urmati cele trei reguli de aur.

1. Amplasarea: pe cat posibil nu faceti asta pe sosea.

2. Ridicarea: blocati rotile si folositi un cric stabil.

3. Strangerea prezoanelor: folositi o cheie dinamometrica.

Asigurati blocarea rotilor. Suprafata de lucru trebuie sa fie plana si solida. Trageti frana de mana si cuplati treapta intai (sau selectati pozitia de parking).

Schimbarea_Rotii_8

Desfaceti prezoanele. Cu un pistol hidraulic este foarte usor. O cheie in cruce se descurca bine. Daca sunt prea stranse, faceti parghie cu o teava.

Schimbarea_Rotii_3

Curatati roata. Rugina poate dezechilibra ansamblul rotii. Nu ungeti, uleiul nu trebuie sa atinga discul de frana sau prezoanele.

Schimbarea_Rotii_4

Strangeti prezoanele cu mana. Pentru ca un ciocan pneumatic poate distruge butucul rotii daca filetul nu se potriveste perfect.

Schimbarea_Rotii_5

Strangeti prezoanele cu cheia. Strangeti usor prezoanele la inceput. Nu folositi pistolul hidraulic la antifurt pentru ca ati putea sa il distrugeti.

Schimbarea_Rotii_2

Cuplul de strangere. Prin rasucirea manerului se selecteaza cuplul specificat de producatorul masinii. Cand acesta este atins, cheia nu mai permite strangerea.

Schimbarea_Rotii_1

Folosirea cheii dinamometrice. Rasuceste un sfert de tura atunci cand cheia „intrerupe. Numai asa este sigur ca prezoanele au fost stranse corect.

Schimbarea_Rotii_6

Verifica presiunea. Chiar si nefolosite, rotile tind sa piarda aer. Daca maresti presiunea cu putin peste recomandarea produca­torului, economi­sesti combustibil.

Schimbarea_Rotii_9

Atentie la dimensiuni. Daca schimbati roti cu jante de tabla cu altele cu jante din aliaj, trebuie sa fiti atenti la dimensiunile prezoanelor. Din cauza materialului mai gros al jantelor din aliaj, aceste roti au nevoie de prezoane mai lungi.

Citeste si: Tot ce trebuie sa stii despre pregatirea masinii pentru vacanta.


Sfatul nostru:

Nu schimbati rotile fara o cheie dinamometrica. Daca forta de strangere e prea mare, se poate ajunge la distrugerea butucului rotii sau la ruperea prezoanelor. O strangere insuficienta poate duce la desprinderea rotii.

Adaugă un comentariu