Range Rover Evoque de la 25.000 de euro: Pete negre pe o bluză albă

Niciun alt SUV compact nu este la fel de nobil precum Range Rover Evoque. Britanicul necesită, însă, o mare atenție la detalii.

Dacă imaginea și designul ar fi totul, atunci Evoque ar fi perfecțiunea întruchipată. Off-roaderul de lifestyle, lansat în 2010, încă arată încântător și profită de prestigiul distinșilor săi frați de marcă. Cumpărătorul va fi satisfăcut de oferta generoasă: Evoque oferă, pe lângă cele trei versiuni de caroserie, opțiune pentru tracțiune față sau integrală. În plus, există oportunități nenumărate de a ajunge cu prețul în zone stratosferice, prin adăugarea numeroaselor echipamente opționale disponibile.

Trebuie notat, însă, că prețul mare al modelelor noi și cererea constantă de pe piață influențează și cotațiile pe piața second-hand. Chiar și după patru ani și mai mult de 100.000 de kilometri rulați, un Evoque nu este deloc ieftin. Nici chiar concurenții premium germani de la Audi sau BMW nu se vând atât de scump. Mașina noastră de test alb-Fuji este echipată cu un motor diesel Euro 5 de 2,2 litri/150 CP și sistem de tracțiune integrală. Chiar și la 117.000 km, dealerul de mașini rulate din Bockel cere pe ea nu mai puțin de 25.980 de euro.

Este un model tipic, bine echipat, cedat după leasing. Are scaune din piele, încălzite, decor șic în aluminiu, navigație cu ecran tactil și un sistem de sunet de înaltă fidelitate Meridian, care asigură o atmosferă aristocratică, parcă pentru a te face să uiți de motorizarea diesel nu foarte rafinată. Cutia de viteze automată cu șase trepte, produsă până în 2014, se potrivește perfect la cuplul de 400 Nm al motorului. Ulterior, a fost introdusă o cutie modernă, ZF, cu trei trepte în plus. Alternativ, se putea opta pentru una manuală cu șase trepte, numai în cazul celor care alegeau motorizarea diesel. Pentru motorul pe benzină Si4, de 240 CP, a fost disponibilă exclusiv cutia de viteze automată.

Range Rover Evoque

Statisticile întocmite după prima inspecție tehnică principală sunt mai puțin glorioase decât sugerează înfățișarea eclatantă. Chiar dacă suspensia, direcția și evacuarea sunt mai bune decât media categoriei, grupul motopropulsor este afectat de scurgerile de ulei. Din cauza masei mari de 1,8 tone, sistemul de frânare, solicitat din plin, face probleme la inspecțiile tehnice ceva mai des decât la concurenții din aceeași categorie de vârstă. Atât caroseria, cât și structura inferioară sunt motive de îngrijorare: mașina noastră de test avea urme clare de rugină în zona punții față, în schimb, geometria direcției era încă surprinzător de exactă.

Cei interesați în achiziționarea unui Range Rover Evoque trebuie să ia în calcul costurile atunci când iau decizia de cumpărare. Atât în ceea ce privește asigurările, cât și la întreținere, clienții lui Evoque plătesc un preț usturător. Cu greu poți să găsești o metodă mai scumpă de a testa gustul exclusivității decât acest baby-Range. În schimb, capabilitățile de trecere sunt unele foarte bune, după cum a demonstrat recent Range Rover Evoque.

Range Rover Evoque: Consum mic, costuri de exploatare mari

Range Rover EvoqueVopsea
Spoilerul vopsit în culoarea caroseriei este în mod deosebit sensibil la loviturile de pietre. Mulți proprietari s-au plâns  de suprafața foarte sensibilă la zgârieturi.

Range Rover EvoqueMotor
Unele modele au probleme din cauza cablajului electric montat greșit. În cel mai rău caz, motorul se poate opri. Izolat, apar probleme la turbină, dar și pierderi de ulei.

Range Rover EvoqueCoroziune
Sub caroserie pare că s-a făcut economie la protecția anticorozivă. Chiar și mașina de patru ani din fotografie are urme de rugină la puntea față.

Range Rover EvoqueAcoperiș panoramic
La anii de model 2015 și 2016, acoperișul panoramic din sticlă (echipament opțional) a fost lipit greșit. În cel mai rău caz, acesta se poate desprinde complet. Land Rover a inițiat un recall în vara anului 2016 pentru remedierea acestei probleme.

Verdict
Range Rover a dat lovitura cu modelul său Evoque. SUV-ul premium compact este superb și radiază caracterul tipic al mărcii. Cumpărătorii trebuie să accepte un nivel de preț mare la achiziție, costuri ridicate de exploatare pe parcurs și mici probleme de calitate la anumite detalii.

Adaugă un comentariu

Cauta masina