Service-urile Dacia-Renault reziliază contractele cu Asirom

Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan din România (ACODAREN), care reuneşte majoritatea service-urilor Dacia, Renault şi Nissan de pe piaţa românească, a reziliat 55 de contracte pe care le avea cu Asirom. Motivul? Firma de asigurări este acuzată că folosește aceleași metode ca Astra și Carpatica.

Vorbim despre întârzierea plăților către service-uri și impunerea folosirii unor piese cât mai ieftine și de calitate incertă.

„Asirom îşi reglează socotelile financiare pe seama service-urilor noastre, nu ne plăteşte facturile, trage de timp pentru a aduna bani din piaţă şi ne creează probleme cu clienţii. Foloseşte aceleaşi metode pe care le-au folosit Astra sau Carpatica’, a declarat directorul ACODAREN, Marius Ghiban.

Asociația spune că metoda folosită de Asirom fusese practicată în trecut și de Astra și Carpatică. Aceștia au încheiat contracte cu plata despăgubirii la termen (decontare directă), dar fără penalități pentru nerespectarea termenului de plată.

„Odată cu apariţia problemelor de lichidităţi la asigurător, apar şi intârzierile la plata către service, iar datorită lipsei penalităţilor de neplată în contract, întârzierile ajung de ordinul lunilor. În tot acest timp, asigurătorul încasează prime de asigurare, reuşind astfel să-şi amelioreze temporar lichiditatea’, a menţionat ACODAREN.

Ba mai mult, compania de asigurări prelungește perioada dintre constatare și acceptarea plății despăgubirii. În aceste condiții, Asirom a adunat datorii importante către service-uri.

„Conform datelor colectate de la membrii asociaţiei zilele trecute, Asirom ne datorează peste 1.300.000 lei, având întârzieri la plată de ordinul zecilor şi sutelor de zile. În plus, avem peste 100 de maşini în diferite etape de reparaţie care aşteaptă de mult timp acordurile de la Asirom, iar clienţii noştri încep să fie iritaţi de aceste intârzieri. Noi suntem cu mâinile legate, constrânşi de respectarea contractului pe care chiar Asirom nu-l respectă faţă de noi’, a mai declarat Ghiban.

Așa cum spuneam și mai sus, asiguratorul încearcă să diminueze și valoarea despăgubirii prin folosirea unor piese ieftine și de calitate incertă.

„Calitatea şi originea acestora nu este asumată de asigurător. Există cazuri în care aceste piese au origine îndoielnică sau sunt chiar contrafăcute’, susţine ACODAREN.

Sursa | Digi24

Adaugă un comentariu