Toyota GR86 vine și în Europa, dar pentru un timp limitat

Sportiva Toyota GR86, urmașul lui GT86 și nepotul legendarului AE86 debutează și în Europa la un an jumătate distanță de Statele Unite. Din păcate, versiunea comercializată pe Bătrânul Continent se va afla la vânzare timp de doar doi ani, transformând mașina sport într-o adevărată exotică peste câțiva ani pe piața vehiculelor rulate.

Niponii continuă rețeta arhitecturii clasice și pentru GR86, mașina reținând propulsorul aspirat și tracțiunea pe puntea din spate. Dar de această dată, capacitatea motorului boxer dezvoltat împreună cu Subaru a crescut de la 2.0 la 2.4 litri, puterea ajunge acum la 234 CP la 7000 rpm, iar cuplul maxim de 250 Nm este disponibil de la 3.700 rpm. Resursele mașinii sunt gestionate fie prin intemediul unei transmisii manuale cu șase trepte, fie cu ajutorul unei unități automate tot cu șase trepte.

Pe lângă factorul mai mare de distracție oferit la volan, cutia manuală oferă performanțe mai bune mașinii, sprintul 0-100 km/h durează 6,3 secunde, iar viteza maximă este de 226 km/h. În cazul automatei, sprintul 0-100 km/h durează mai mult cu 0,6 secunde, iar viteza maximă scade cu 10 km/h.

Față de generația precedentă, GR86 este mai scundă cu 10 milimetri (1.310 mm) și are un ampatament mărit cu 5 milimetri (2.575 mm). De asemenea, niponii au coborât centrul de greutate cu 1,6 milimetri pentru un plus de manevrabilitate.

Mașina va putea fi echipată cu jante de 17 și 18 inchi (posibil să nu fie oferită cu jante de oțel, așa cum este versiunea de bază din SUA), iar caroseria mașinii va putea fi vopsită în trei nuanțe (Alb Crystal Pearl, Negru Crystal Silica și Roșu Ignition). În funcție de echipare, interiorul poate beneficia de tapițerie din piele cu accente alcantara. Noul model include și conexiunile Apple CarPlay și Android Auto.

Cum vorbim despre o versiune care urmează să fie comercializată în Europa, modelul a primit o evacuare nouă (probabil sesizabil mai silențioasă) și un sistem Active Sound Control, care emite un sunet artificial de motor prin intermediul boxelor de la interior. Alte modificări au fost operate șasiului, care dispune acum de un diferențial Torsen cu alunecare limitată și suspensiei care a primit o serie de reglaje mai potrivite pentru drumurile europene.

Adaugă un comentariu