Viziunea de perspectivă a grupului Toyota, expusă pe larg la conferința Toyota Motor Europe 2023 Kenshiki.

Viitorul va aduce pe străzi mai multe automobile electrice, fie alimentate cu baterii, fie cu sisteme fuel-cell (pile cu hidrogen). În cadrul evenimentului 2023 Kenshiki, echipa de conducere globală și europeană a grupului Toyota a prezentat cele mai proaspete realizări în materie de vehicule și tehnologie dedicate anilor care vor veni.

Kenshiki înseamnă intuiție sau proiecție în viitor în limba japoneză și ediția din acest an a evenimentului astfel numit a fost axată pe noile sisteme de propulsive destinate automobilelor, considerându-se că acestea vor juca un rol semnificativ în strategia multivalentă a companiei Toyota începând cu viitorul apropiat.

Sub tematica Mobility for All a fost tratată problema mobilității accesibile pentru toată lumea în condițiile angajamentului eco pe care și l-a asuman Toyota: atingerea neutralității totale a emisiilor de carbon în Europa până în 2040 și, la nivel global, până în 2050.

Vorbind la Kenshiki, Simon Humphries (Chief Branding Officer, Head of Design – Toyota Motor Corporation), a conturat o imagine relevantă asupra modului de gândire la nivel de companie: „Pentru noi, mobilitatea este libertatea. Odată cu libertatea vine și oportunitatea, iar la Toyota, credem că toată lumea ar trebui să aibă acces la oportunitatea pe care o oferă mobilitatea, oriunde în lume trăiește, indiferent de situație și fără a lăsa pe nimeni în urmă.'

Strategia „căi multiple' promovată de Toyota confirmă această linie, în care soluțiile de mobilitate cu emisii reduse și zero sunt concepute pentru a răspunde nevoilor regionale specifice; produse care satisfac cererea clienților sau sunt relevante pentru infrastructura locală, rămânând în același timp accesibile, astfel încât nimeni să nu fie lăsat în urmă în călătoria către neutralizarea emisiilor de carbon.

Humphries a prezentat mai multe concepte care prefigurează vehiculele electrice cu baterii Toyota și Lexus din următoarea generație Lexus și Toyota. El a explicat că noua arhitectură de design modulară care combină șasiul Gigacast, minimizarea numărului de componente și noul sistem de operare Arene, permite o mai mare libertate de proiectare pentru a îmbunătăți exhaustiv experiența utilizatorului.

Automobilele despre care s-a vorbit la Kenshiki urmează să apară pe drumurile europene în următorii ani – inclusiv Lexus LF-ZC, Toyota FT-Se Toyota FT-3e, conceptul Toyota Sport Crossover și Concept Toyota Urban SUV.

Yoshihiro Nakata (Președinte și CEO – Toyota Motor Europe), comentând planul de lansare a produselor TME pe termen mediu, a declarat că „în continuarea și completarea demersului de a oferi mai multe tehnologii de reducere a emisiilor de carbon, vom crește constant numărul de vehicule cu emisii zero pe care le propunem clienților'.

În Europa, gama de automobile Toyota include un mix electrificat care are deja o pondere de 71% și este de așteptat ca aceasta să crească la 75% în 2024. Până în 2026, Toyota Motor Europe va oferi aproximativ 15 vehicule diferite cu emisii zero sub marca Toyota, de la mașini personale și până la vehicule comerciale ușoare. Până atunci, ponderea automobilelor BEV din oferta Toyota este de așteptat să ajungă la peste 20%, implicit mai mult de 250.000 de vehicule pe an.

Cât despre hidrogen, Nakata a explicat că Toyota păstrează o atitudine încrezătoare asupra rolului său unic de a contribui la decarbonizarea mobilității Europei, odată cu impulsul creșterii infrastructurii și al disponibilității hidrogenului verde.

Strategia privitoare la hidrogen se întinde în mai multe sectoare de mobilitate. Pe segmentul autoturismelor, sunt propuse Mirai și Crown – nou lansat. În sectorul comercial, Hydrogen Factory Europe, aparținând de TME, își integrează tehnologia actuală cu pile de combustie în camioane, autobuze, autocare, bărci – și camionete, așa cum o demonstrează prototipul Hilux alimentat cu pile cu hydrogen, prezentat la Kenshiki. Tehnologia hidrogenului va avansa în manieră determinantă după ce Toyota va lansa a treia generație a sistemelor de celule de combustibil în 2026.

Adaugă un comentariu

Articole similare