PARIS 2014: C4 Cactus Airflow 2L – Raspunsul dat de Citroen in lupta pentru cel mai mic consum

Ieri seara va prezentam noul concept Renault Eolab, solutia francezilor in ceea ce priveste mobilitatea si eficienta.

Astazi, Citroen contraataca cu C4 Cactus Airflow 2L Concept, un prototip care va fi expus in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Paris.

Noul Citroen C4 Cactus Airflow 2L vine cu o aerodinamica imbunatatita cu 20%, cu pneuri cu rezistenta redusa la intaintare, cu o masa mai mica cu 100 de kilograme si cu tehnologia Hybrid Air. Dupa cum ii spune si numele, C4 Cactus Airflow va consuma doar 2 litri de carburant pentru 100 de kilometri parcursi.

Citeste si: Renault EOLAB Concept – “Zeul vantului” francez promite un consum de doar 1,0 litri la suta

Pentru a ajunge la aceste performante, conceptul francezilor dispune de un sistem de propulsie hibrid. Acesta este format dintr-un motor pe benzina cu 3 cilindri PureTech de 82 CP si de un sistem capabil sa stocheze aer comprimat, gaz, care, ulterior va fi introdus in circulatie cu ajutorul unei pompe si a unui motor.

Conform oficialilor Citroen, C4 Cactus Airflow 2L vine cu trei moduri de operare. Vorbim despre “Air power”, atunci cand masina va functiona cu aer comprimat, “Petrol power”, atunci cand automobilul foloseste doar motorul cu combustie interna si modul “Combined power”, cand ambele motoare ajuta la deplasare.

In cazul in care toata aceasta poveste vi se pare cunoscuta, va reamintim ca Peugeot a pregatit un concept asemanator cu cel dezvoltat de Citroen. Mai multe detalii despre Peugeot 208 HYbrid Air 2L Concept, gasiti AICI.

 

Adaugă un comentariu