Doar un autobuz poate sa ofere mai mult spatiu interior decat acest Ford Galaxy

Monovolumele nu sunt foarte cautate in Romania, insa nevoia de spatiu este una dintre cerintele principale ale unui cumparator autohton. Cea de-a doua generatie a lui Ford Galaxy era echipata standard cu sapte locuri si era uriasa la nivel de spatiu interior. Din cateva miscari puteai rabata toate cele cinci scaune de pe randurile doi si trei pentru a obtine o suprafata perfect plana pentru bagaje. Astfel, volumul maxim util ajungea la 2325 de litri. Spatiu fara frontiere. Cele mai intalnite motorizari sunt dieselurile 2.0 TDCI de 130 CP si 140 CP. Mult mai rare sunt dieselurile de 1.8 TDCI de 100 CP, la care trebuie avuta atentie asupra faptului ca nu au filtru de particule (pentru cine este important). Totusi, la vehiculele echipate cu filtru de particule din fabrica au existat o serie de probleme. In timpul fazei de regenerare, in care injectia functioneaza in parametri speciali pentru a ridica temperatura in camera de combustie, daca motorul era oprit, exista riscul ca motorina sa ajunga in ulei. Astfel, uleiul se subtia si trebuia schimbat prematur.

In anul 2008, Ford a schimbat managementul functionarii filtrului de particule si a rezolvat problema, dar a creat altele. Pe distante scurte, filtrul nu se mai regenera si se colmata. Atat pentru Galaxy si pentru S-Max au existat update-uri de soft care rezolvau aceste probleme. Asadar, urmariti istoricul de service pentru a identifica aceste operatiuni la candidatul ales. In cazul in care ele nu au fost efectuate trebuie neaparat sa le aveti in vedere. Dieselul trebuie sa fie prima alegere, pentru ca versiunile pe benzina sunt insetate de combustibil si nu au cuplu suficient.

 

 Exemplu concret

FOR_GAL_TRU_097Masina testata este un Ford Galaxy 2.0 TDCi, cu o vechime de trei ani si un rulaj de 105.000 km. Atat la exterior, cat si la interior, masina arata bine si da impresia unui adevarat living pe roti. In echipamentul de la bord gasim noua airbaguri, sistemul ESP, filtrul de particule pentru diesel, aer conditionat manual, sistem audio care citeste MP3-uri si senzori de parcare fata-spate. In luna februarie a anului 2010, primul proprietar a platit pentru aceasta masina 31.560 de euro, iar acum, dealerul auto din Hamburg cere pentru aceeasi masina 12.980 de euro.

Proba conducerii. Pentru un monovolum de familie cu sapte locuri, Galaxy se conduce destul de agil, chiar echipat cu dieselul de 115 CP. Daca in zona joasa de turatii motorul nu poate impresiona, el raspunde foarte bine dupa ce trece de 1800 rpm. Dinamica este buna, comportamentul in viraje sigur, iar directia foarte precisa. Desi este mare si relativ greu, Galaxy reuseste sa ofere ceea ce promite orice Ford: un comportament dinamic foarte bun si un tren de rulare eficient pe drumuri denivelate, dar cu multe resurse de tractiune in viraje. Nu am reusit sa gasim niciun defect tehnic la masina testata.

Parerea noastra. Din punct de vedere vizual si mecanic, masina este in stare perfecta si are un istoric de service complet. Dealerul ofera chiar si o garantie de un an pentru 770 de euro, ceea ce face achizitia foarte sigura.

 

Asta nu ne-a placut

In martie 2006, a aparut cea de-a doua generatie a lui Ford Galaxy (cod WA6) si a fost urmata in luna mai de S-Max, cu aceeasi platforma tehnica, dar mai compact. La primul raport TUV, la trei ani dupa aparitia modelului, s-au constatat uzura accentuata a capetelor de bara si dese plangeri despre un joc pronuntat in directie. Inlocuirea unui brat costa in jur de 200 de euro. La temperaturi scazute au existat probleme cu circuitul de franare, care ducea la pierderea servofranei, in anii 2008 si 2009. Ford a rechemat in service toate modelele S-Max si Galaxy afectate. Alta rechemare din anul 2008 a vizat modelele echipate cu acoperisul panoramic la care adezivul insuficient ducea la desprinderea acestuia in anumite zone.

 Capetele de bara sufera de uzura prematura. Este recomandat sa fie verificate din timp, in special daca se ruleaza pe drumuri proaste.

Circuitul de franare a fost mentionat in raportul TUV. Acesta prezinta mici orificii. Schimbarea sa pe puntea fata costa in jur de 100 de euro.

Servofrana, pentru unele modele fabricate inainte de 2009, putea sa cedeze complet. O rechemare in service a rezolvat problema.

Filtrul de particule se colmata pe distante scurte la dieselurile de pana in 4/2008. Un update de soft a rezolvat aceasta problema.

 

Verdict

Spatiul interior, versatilitatea si caracteristicile de conducere sunt de laudat la Ford Galaxy. Problemele cu filtrul de particule sunt dese, dar ele se rezolva la dealer printr-un update de soft.

 

Adaugă un comentariu