Ford Fiesta rulata de la 5.000 de euro

Ford Fiesta a fost intotdeauna un model fiabil si foarte economic. Generatia actuala este pentru prima data sportiva si foarte eleganta. Dupa cinci ani, o Fiesta costa cam o treime din pretul initial.

In anul 2008, Ford a decis sa faca o schimbare majora pentru cel mai de succes model al marcii. Atunci, Fiesta s-a transformat complet dintr-o masina corecta intr-una cu foarte multa personalitate, cu linii foarte elegante, dar si cu o atitudine de sportivitate ce parea a unui atlet tocmai iesit de la sala de forta. Poate ca  asta nu a fost o mutare intamplatoare, mai ales ca Fiesta a reprezentat Ford in Campionatul Mondial de Raliuri din anul 2011 incoace. Totul pare foarte promitator: Fiesta are competitia in ADN, este clar ca e sportiva, iar designul este unul care nu iti poate displace. Mai mult, Ford Fiesta este si foarte sigura si a obtinut cinci stele la testele Euro NCAP. Ea poate fi echipata cu pana la sapte airbaguri, inclusiv pentru genunchi, iar sistemul ESP este standard, ceea ce o recomanda ca una dintre cele mai sigure masini din clasa mica. Dupa faceliftul din 2013, Ford Fiesta poate fi chiar si o alternativa pentru James Bond. Grila de mari dimensiuni are un desen care cu siguranta nu ne aminteste doar intamplator de Aston Martin. Mai importanta este aparitia noului motor de 1 litru cu trei cilindri. Acesta este disponibil in versiuni aspirate de 65 CP si 80 CP, dar si turbo (EcoBoost), cu 100 CP sau 125 CP.

Din pacate, in acest material vorbim despre vechiul motor de 1,25 litri, care a fost oferit in doua versiuni de putere: 65 CP sau 82 CP. Pentru ca Ford Fiesta are o greutate de 1,1 tone, acest propulsor are nevoie de turatii inalte si asta aduce si un consum ridicat. La acest capitol, noul motor de 1 litru este mai economic decat cel de 1,25 litri cu aproape jumatate de litru. Sfatul nostru este sa alegeti intre 1.0 EcoBoost de 100 CP, 1.4 cu 95 CP sau 1.6 cu 105 CP. Dieselul merita doar daca mergeti foarte multi kilometri anual. Ceea ce nu stim este cum se va comporta noul motor cu trei cilindri in testul nostru de anduranta de 100.000 km, dar asta urmeaza sa aflam. Oricum, cel de 1,25 litri a trecut cu brio acest test cu doar cateva incidente: o garnitura care permitea scurgerea uleiului, o centura de siguranta din spate care s-a blocat, antena sistemului audio a ruginit. In plus, pe langa intretinerea uzuala care a inclus schimburile de ulei, discuri si placute de frana, Ford Fiesta a dezamagit pentru faptul ca a ramas fara curent in acumulator de trei ori, de fiecare data din cauza unui modul defect din sistemul de control vocal. Modulul nou este reproiectat, astfel incat problema a disparut dupa ce masina a mers in service pentru rezolvarea problemei. La achizitie trebuie verificat modulul de la controlul vocal.

Proba conducerii: fara optionale si fara defecte

MASINA TESTATA este intr-o nuanta de verde foarte strigatoare, care nu poate trece neobservata. Numarul de kilometri parcursi este de 113.700. Noi credem ca este foarte placut ca a avut curajul cineva sa nu mai comande masina pe culoarea argintie sau neagra. Totusi, daca urmarim in continuare lista de optiuni, ne dam seama ca primul proprietar nu a prea avut curaj din punct de vedere financiar. Fiesta noastra de 1,25 litri este in versiunea de baza si are  servodirectie, inchidere centralizata, ESP, airbag de genunchi, trei usi si cam atat. Nu exista radio si nici aer conditionat. Insa fostul proprietar a fost foarte preocupat de intretinere si de felul cum arata masina, deoarece a montat o suspensie sport H&R, cu garda la sol mai mica cu 35 mm, dar si o prelungire pentru spoilerul fata. Aceasta masina costa 4.990 de euro.

PROBA CONDUCERII Suspensia schimbata are un efect major asupra confortului, care este serios afectat. Pe de alta parte, pentru cei ce iubesc un tren de rulare rigid, si sportivitatea pe care o aduce aceasta Fiesta vine ca o manusa. Chiar daca masina noastra de test nu e deloc bine echipata, totul functioneaza foarte bine si nu exista defecte. Cei care cauta o masina mica de oras, cu un aspect deosebit, se vor intelege perfect cu aceasta masina.

PAREREA NOASTRA  Ford Fiesta din testul nostru are un pret foarte mic, de doar 5.000 de euro, dar cumparatorul trebuie sa faca rabat la capitolul confort si la echipamente optionale.

Asta nu ne-a placut

Cea de-a opta generatie a lui Ford Fiesta (model JA8, din 8/2008) are rezultate pozitive in ceea ce priveste fiabilitatea. Singurele critici care apar in rapoartele TUV se refera la frecventa mare cu care se ard becurile farurilor si la eficienta slaba la franare a modelelor echipate cu tamburi la rotile spate. In rest, Fiesta nu are defecte majore, insa sunt semnalate cateva probleme care apar mai des: capetele de planetare care cedeaza repede (incep sa se auda in viraje), arcul de la ambreiaj care cedeaza, probleme cu geamurile electrice sau cu caseta de directie. Aceste probleme sunt insa cunoscute de Ford, iar piesele noi sunt in general revizuite pentru a rezolva problema. In luna mai a anului 2011 a existat o rechemare importanta datorata a doua conducte ale circuitului hidraulic de la ABS/ESP care se frecau una de cealalta.

Capetele de planetare se uzeaza rapid (produc zgomote in viraje) si sunt destul de scumpe de inlocuit.

Arcul de retur al ambreiajului cedeaza. Problema remediata prin rechemare in service (TSI 10/2009)

Coloana de directie scoate sunete neplacute. Ford a remediat problema (TSI 19/2010).

Conectorul USB creeaza probleme pentru functionarea radioului. Un update de soft rezolva problema.

Vopseaua se cojeste in anumite zone ascunse ale caroseriei, in special  unde exista umiditate.

Capacul de la rezervor nu ramane perfect centrat. Din 10/2009, problema a fost rezolvata.

Verdict

Toti cei care cauta o masina agila, eleganta, sic, fiabila si de mici dimensiuni pentru utilizare in oras vor gasi raspunsul in Ford Fiesta. Foarte important este ca nu exista probleme majore de fiabilitate.

Adaugă un comentariu