Mercedes Clasa S (W220) de la 3000 de euro: Multă tehnologie dar și risc mare

Puțini fani Mercedes-Benz au o Clasa S W220 pe listă. Modelul rămâne în urma predecesorilor.

De fiecare dată când Mercedes-Benz lansează o nouă generație a Clasei S avem un motiv de bucurie. Constructorul german ne-a obișnuit ca fiecare model nou să aducă o mulțime de premiere în clasă. Același lucru s-a întâmplat și în anul 1998, când Mercedes-Benz lansa generația cu numele de cod W220. Chiar și astăzi, după 18 ani, tehnologiile folosite de Mercedes-Benz pe Clasa S versiunea W220 sunt mai mult decât decente, iar unele încă nu sunt accesate de producătorii auto consacrați. Printre elementele de top care debutau în 1998 pe nava-amiral a nemților se află: suspensia pneumatică Airmatic, scaunele ventilate care integrează și funcția de masaj, acces și pornire fără cheie’, sistemul Distronic cu cruise control adaptiv și chiar tehnologia de dezactivare a cilindrilor.

Mercedes Clasa S

Dar, cu trecerea timpului, un astfel de vehicul cu o suită de tehnologii complexe aduce cu sine o mulțime de probleme. Netratate la timp, acestea duc la costuri exorbitante, iar dacă te încumeți să cumperi un chilipir la câteva mii de euro s-ar putea să ai parte de surprize neplăcute pentru bugetul familiei. Spre binele tău, alege o mașină cu un istoric de service cât mai clar. Urmărește fiecare schimb care a fost efectuat și vezi care dintre elementele sensibile ale mașinii a suferit înlocuiri. De asemenea, nu uita să faci o vizită într-un service autorizat. Aici poți afla tot felul de vești care te-ar putea pune pe gânduri înainte să scoți banii din buzunar și să plătești pentru un izvor de probleme.

Mercedes Clasa S: Tehnologie multă = Posibilitatea apariției unor probleme majore

Pentru că au trecut mai mult de 15 ani de la apariția pe piață, Mercedes Clasa S W220 poate veni la pachet cu o mulțime de probleme foarte costisitoare. O vizită într-un service autorizat este obligatorie. Verifică suspensia pneumatică în detaliu, ai grijă ca toate elementele de confort să fie funcționale, dar nu uita nici de rugină. Dacă lucrurile decurg conform planului, atunci merită tot efortul financiar. Să ai drum bun.

Mercedes Clasa SScaunele cu masaj
Scaunele cu masaj nu-și mai fac treaba. De cele mai multe ori un furtun este de vină. Totuși, verifică funcționarea pompei de vacuum. Dacă aici este problema, ai de scos din buzunar peste 3.500 de lei.

Mercedes Clasa SSistemul Comand
Prima generație a sistemului Comand a fost una de test. Iar testul a fost reușit. Cu timpul pot apărea probleme, deci o verificare în detaliu nu strică niciodată.

 

Mercedes Clasa SRugina
A rămas problema majoră a multor Mercedesuri din anii 90. W220 nu face rabat, iar rugina poate apărea oriunde. De la pragurile ușilor la portbagaj sau de la aripile laterale la zona superioară a montantului A.

Mercedes Clasa SSuspensia
Suspensia Airmatic sau tehnologia Air Body Control aduce mult confort, dar poate genera și găuri masive în buget. Dacă identificați probleme, mai bine fugiți. Costurile de reparație sunt mari.

Verdict
Mercedes Clasa S W220 rămâne un vis pentru mulți. Din punct de vedere al elementelor noi aduse la acea vreme, W220 este promotor. Totuși, mare grijă la chilipiruri. De cele mai multe ori ascund probleme majore și costisitoare.

Adaugă un comentariu