Peugeot 308 de la 4.000 de euro: Francezul capricios

Ca mașină rulată, Peugeot 308 își atrage clientela prin prețuri rezonabile. Este însă acesta o afacere profitabilă?

Pe drumuri deteriorate, capetele ocupanților sar brutal spre plafon. Suntem într-un Peugeot 308 din prima generație, modelul care între 2007 și 2013 a încercat să resusciteze segmentul compact. Dar unde este rularea confortabilă pentru care marca era faimoasă odinioară? Istorie! Francezul s-a ales cu o suspensie rigidă și scaune moi. Păcat, pentru că interiorul spațios, echiparea bogată și direcția orientată spre confort îl recomandă pe 308 mai degrabă pentru călătorii lungi pe autostradă decât pentru plăcerea serpentinelor.

Cu toate că este mai bine finisat decât predecesorul 307, proprietarii săi trebuie să dezvolte rapid o toleranță la scârțâituri și zgomote. Situația a fost îmbunătățită după faceliftul din 2011. Deranjant: electronica o ia razna, afișând adesea mesaje de eroare fără niciun sens. Dacă apa pătrunde în portbagaj, este din cauza chederelor hayonului sau a garniturilor de la blocurile optice. Cele mai afectate au fost break-urile de la începutul stagiului de fabricație.

Peugeot 308Motorizarea de 1,6 litri/120 CP nu este o recomandare, fiind destul de rugoasă și având nevoie să fie turată. Ca și în cazul altor unități pe benzină, senzorii axei cu came nu rezistă foarte mult. Dacă apar zgomote în funcționare, în special la rece, cel mai probabil este vorba de un lanț de distribuție alungit. Dintre motoarele economice, dieselul 1.6 HDi este printre preferatele cumpărătorilor. Acesta trage viguros și funcționează rafinat. Dacă se întâlnește cu un șofer calm, se mulțumește cu un consum sub 6,0 l/100 km. În cazul acestei motorizări, trebuie acordată o atenție deosebită turbinei. Din cauza colmatării conductelor de ungere, lubrifierea se face deficitar, ceea ce duce la defectarea prematură a turbinei. Nu este rar ca mașini cu 150.000 km la bord să aibă montată a treia turbină deja.

Problemele principale raportate la inspecțiile tehnice  sunt frânarea neuniformă și discurile de frână care se uzează rapid – acestea afectează toate versiunile. De asemenea, clasarea pe ultimele locuri în Auto Bild TÜV Report își are cauza în scurgerile de ulei constante la nivelul motorului și al cutiei de viteze.

Pe piață sunt multe Peugeot 308 ieftine, dar cei interesați ar trebui să fie foarte precauți. Trenul de rulare rigid este, fără doar și poate, numai o mică parte a frustrării. Facturile mari de service pot strica apoi definitiv entuziasmul.

Peugeot 308: Cu vârsta, intervin multe reparații costisitoare

Lista problemelor potențiale este lungă la 308. La conductele de ungere colmatate de la popularul 1.6 HDi se adaugă defecțiunile cauzate de alungirea lanțului de distribuție la motoarele pe benzină, precum și defectarea senzorilor axei cu came. Controalele TÜV au evidențiat o rată mare a scurgerilor de ulei la motor și transmisie și a uzurii discurilor de frână. Cine cumpără la mâna a doua trebuie să fie foarte atent. Regula de aur este: o istorie de service clară, facturile de reparații și garanția de mașină rulată valorează greutatea mașinii în aur.

Lanțul de distribuție
Dacă apar zgomote la motorul rece, lanțul de distribuție s-a alungit – reparația este costisitoare.

Peugeot 308Opritorul ușilor
Probleme tipic franceze sunt brațele care trosnesc. O bagatelă, dar foarte enervantă.

Finisarea
În ciuda progresului față de 307, 308 rămâne un mediocru la acest capitol.

Peugeot 308Discurile de frână
Uzura rapidă este un defect cu o rată peste medie în statisticile TÜV.

 

Peugeot 308Pierderi de ulei
Problemă la mașinile mai vechi. Când apar scurgerile de ulei, mașina este respinsă la controlul TÜV.

 

Peugeot 308Etanșeitate
Dacă chederele nu etanșează bine, apa pătrunde în interior.

 

Verdict
308 este un Peugeot adevărat, cu tot ce presupune asta. Oferă spațiu suficient și confort la un preț rezonabil, dar și cu o mulțime de bile negre. De cumpărat? Da. După o verificare meticuloasă și punerea unor bani deoparte pentru reparații. Un pic de filosofie laissez-faire n-ar strica.

Adaugă un comentariu