Cat te costa sa conduci un Porsche? Mai putin decat crezi!

Un Porsche Cayenne pentru mai putin de 10.000 de euro? Nu e gluma – deprecierea masiva face posibil acest lucru. Atentie insa: o oferta atat de atractiva se poate dovedi costisitoare pana la urma.

Un Porsche Cayenne – asa ceva nu-mi voi permite niciodata. Si totusi, niciodata sa nu spui „niciodata, zic englezii. Dupa noua ani si multi kilometri, pretul super SUV-ului a scazut de la peste 80.000 de euro la nivelul unei Dacia Duster. Pe site-urile de anunturi auto, un Cayenne din prima generatie se vinde pentru mai putin de 10.000 de euro.

Desigur, unele dintre acestea sunt teasere menite sa atraga cumparatorul, in spatele anuntului nu este, de fapt, nicio masina disponibila. Sau, si mai bizar, exista vanzatori pe care nu-i intelegem. Auto Bild a incercat: „Aveti un Porsche Cayenne ieftin, putem sa-l vedem?. Primul dealer: „Auto Bild? Nu…; al doilea dealer: „Nu vindem decat la dealeri sau la export; al treilea dealer: „S-a dat deja.

De retinut: o masina cu tehnologie complexa, asa cum este Porsche Cayenne, trebuie cumparata de la un vanzator de incredere si numai cand istoricul masinii este cunoscut, din surse de incredere. Riscul unor reparatii ulterioare costisitoare este foarte mare – numai discurile si placutele de frana pe puntea fata costa peste 1.500 de lei aftermarket, si asta fara a lua in calcul manopera.

Service-ul de reprezentanta este, desigur, cel mai scump. Poti, spre exemplu, sa schimbi uleiul relativ ieftin la un service de cartier, dar atunci cand suspensia pneumatica o ia razna sau cutia de viteze Tiptronic schimba treptele haotic, e nevoie de ceva mai multa tehnologie de depanare decat cea oferita de o surubelnita.

Astfel, daca un Cayenne S poate fi obtinut ieftin de pe piata second-hand, o intretinere defectuoasa cu frane si anvelope uzate (probleme tipice pentru o masina second-hand), pregatiti-va sa investiti cat de curand cel putin 5.000 de euro pentru a aduce masina intr-o stare tehnica corespunzatoare.

Intre exemplarele ieftine si cele in stare buna, cu caiet de service la zi, diferentele de pret sunt uriase. Cele mai ieftine pornesc de la 9.000 de euro, dar, adesea, particularii nu pot cumpara un astfel de Cayenne. Pentru a se proteja de reclamatii ulterioare, multi dealeri vand aceste modele ieftine cu risc de defectiuni mare doar companiilor.

In plus, daca luati o astfel de masina de la un dealer care vinde si persoanelor individuale, de cele mai multe ori nu veti primi nicio garantie. Pentru ca nicio companie nu isi asuma raspunderea pentru posibilele defectiuni care pot aparea la o masina de 340 CP, veche de noua ani si cu 150.000 km la bord.

Asa ca aceia care doresc sa achizitioneze un Porsche la mana a doua fara riscul sa intre in faliment ar trebui sa se intereseze, in primul rand, la un centru Porsche. Aici se ofera masini cu stare tehnica certificata de la circa 20.000 de euro – pentru care se ofera si garantie.

 

Proba conducerii Porsche Cayenne S din 2005

Porsche Cayenne second-hand

MASINA TESTAT~ este neagra si e oferita in conditii decente de dealerul Black Car din Hamburg. Acest Cayenne S a fost produs in 2005 si are o multime de dotari suplimentare: cutie automata, suspensie pneumatica, trapa, incalzire stationara, navigatie cu DVD player in spate, scaune din piele incalzite, carlig de remorcare, faruri cu xenon, lumini dinamice, asistent de parcare. Kilometrajul arata in jur de 150.000 km, iar masina a fost destul de bine intretinuta. Pretul initial: 83.000 de euro. Dealerul vrea sa obtina acum 16.690 de euro.

PROBA CONDUCERII Motorul V8 trage viguros ca in prima zi, cutia automata schimba lin treptele. Pe bord se aprinde uneori becul de la baterie – aceasta trebuie curand inlocuita.

P~REREA NOASTR~ Acest SUV la mana a doua a pierdut peste 65.000 de euro prin depreciere, dar este inca, potrivit Schwacke, cu 3.500 de euro prea scump. Parerea noastra: avand in vedere starea tehnica buna si dotarile acestei masini, 15.000 de euro este un pret corect. Totusi, dupa achizitie, nu trebuie uitat ca sa conduci un Porsche inseamna sa iti permiti un Porsche…

 

Asta nu ne-a placut

Pana in 2007, pierdere de apa la motorul V8. Motivul: tevi din plastic care se fisureaza intre bancurile de cilindri. Becurile se ard frecvent in fata, din cauza vibratiilor. Adesea apar fisuri ale bobinelor de inductie. Cutia automata: defectiuni la corpul supapei de schimbare a treptelor . Motoarele cu injectie directa de benzina din 2009: pistoane deteriorate din cauza tratamentului necorespunzator al cilindrilor. Adesea motorul a fost schimbat in garantie.

1. FRANA DE PARCARE Eroare la bord? E cauzata adesea de liftomat, cel care impinge pedala de frana la eliberare.

2. BATERIE Optional se poate monta o a doua baterie. Cayenne cu o singura baterie poate genera probleme.

3. SUSPENSIA PNEUMATICA Probleme? Cauza e, frecvent, o defectiune la o supapa de presiune  sau compresor.

4. TREN DE RULARE Vibratii? Cauza este distrugerea rulmentilor de la axul cardanic. Inlocuirea este costisitoare.

5. FRANE Inlocuirea discurilor si a placutelor de frana poate costa minimum 1.500 de lei per punte, fara manopera.

6. CAROSERIE Fara semnificatie imediata, dar neplacuta: puntea fata a inceput sa rugineasca.

 

Verdict ***
Un Porsche Cayenne la mana a doua se cumpara doar cu garantie de la dealer. Ofertele ieftine ascund adesea defectiuni ale caror reparatii costa mai mult decat valoarea masinii.

Adaugă un comentariu