VW Golf VI de la 8.000 de euro: Mai merită cumpărat acum?

Megadrama motoarelor TDI: scad prețurile pentru mașinile VW Golf rulate? Iată ce spun specialiștii.

Este mașina ta afectată de scandalul Dieselgate? Prin introducerea seriei de șasiu pe site-ul info.volkswagen.com/ro poți afla rapid acest lucru. O căutare rapidă arată că și acest Golf 2.0 TDI albastru din fotografii are montat infamul software care păcălește testele de emisii. Scandalul emisiilor îi forțează pe mulți proprietari de mașini să programeze o vizită la service și îi costă pe cei de la VW miliarde de euro. Și mai importantă este pierderea în planul imaginii.

Cea mai populară mașină afectată este Golf. Cea mai vândută mașină nouă în Europa și Germania este, desigur, și cea mai activ comercializată pe piața de second-hand. Pentru cumpărători este un pariu sigur, așa cum a fost întotdeauna. Este oare momentul pentru vânătorii de chilipiruri să caute megadiscounturi la mașinile afectate? Mai degrabă nu. Un Golf VI rulat are prețuri care pornesc acum de la 8.000 de euro – nu e nicio schimbare față de cotația de dinainte de scandal. Această impresie este confirmată de expertul Christoph Ruhland de la compania Schwacke: „Nu vedem azi niciun efect negativ asupra valorii reziduale a mașinilor VW cu motoare diesel“. De fapt, cele mai vândute modele par să beneficieze de o mare încredere din partea cumpărătorilor. Chiar dacă știu că anul viitor va urma o rechemare.

VW Golf

În special a șasea generație a lui Golf se bucură de o reputație solidă: totul funcționează ireproșabil și fără să ai nevoie de un manual. VW a folosit într-o măsură mai mare materiale de calitate față de generația anterioară, adesea criticată. Mașina de test vine cu varianta de 110 CP a motorului 2.0 TDI, care a fost imediat înlocuită de versiunea economică 1.6 TDI. Ambele motoare sunt însă o alegere la fel de bună.

În ciuda unor puncte slabe, problemele sunt în întregime ușor de rezolvat. Și în testul de anduranță Auto Bild de 100.000 km, Golf a obținut nota maximă 1. Deci, la întrebarea „mai merită cumpărat acum?“, răspunsul nostru este un „da“ hotărât.

VW Golf: Aceste probleme existau și înainte de scandal

Multe probleme afectează motorizările TSI – de la zgomotele din lanțul de distribuție la turbina puțin fiabilă. Dieselurile suferă de defecțiuni ale senzorilor de temperatură din evacuare, valve EGR nefuncționale sau uzuri ale volantei cu masă dublă din cauza vibrațiilor mari. Zgomote pot apărea și la cutiile DSG cu șapte rapoarte. Acestea se simt la schimbarea treptelor și sunt cauzate de uzura rulmentului de presiune. Mașina de test, de la un dealer din Hamburg, arată ca nouă și are puțini kilometri, dar cu toate acestea va fi afectată de viitoarea rechemare.

Faruri
VW Golf
La rularea pe distanțe scurte, lentilele se pot aburi. De cele mai multe ori, un drum mai lung rezolvă problema.

 

Conductele de alimentare
VW Golf
Se pot desprinde sau freca de caroserie. Rezolvare: VW le lipește cu adeziv.

 

 

Tapițeria din stofă
Se scămoșează și se tocește relativ repede. Singura soluție este înlocuirea.

Direcția
Dacă pare să agațe în zona centrală, trebuie schimbată caseta de direcție.

Brațele suspensiei
VW Golf
Tiranții sunt în special sensibili. Uzura acestora determină apariția bătăilor neplăcute.

 

Rugină la îmbinări
VW GolfDacă stă, ruginește. Mașina nu a prea fost rulată. Urmele sunt însă benigne.

 

Verdict
VW Golf este o instituție, dar generația a șasea, foarte fiabilă de altfel, este programată acum pentru o rechemare în service. Totuși, toți experții în mașini rulate sunt unanimi în aprecieri: popularitatea sa nu va avea de suferit.

 

Adaugă un comentariu