VW Tiguan Allspace: Vrem porție mare!

Flexibilitatea platformei tehnice MQB a grupului VW nu mai are nevoie de descrieri prin cuvinte, faptele vorbesc de la sine: aproape întreaga ofertă a mărcii din Wolfsburg se bazează pe aceasta. VW Tiguan Allspace, lansat în 2017, este unul dintre exemplele care ne arată cât de departe se poate ajunge în dimensionarea variată a automobilelor cu o asemenea colecție de componente standardizate.

Lungimea lui VW Tiguan Allspa ce ajunge la 4,70 m, ampatamentul său fiind mai lung cu 10 cm față de al unui Tiguan normal. Cum se traduc în interior cotele de gabarit considerabile ale lui Allspace? Atât în față, cât și în spate sunt oferite condiții de ședere lejere, inclusiv pentru pasagerii cu înălțimea de aproximativ 1,90 m. Fără reținere, notăm că portbagajul este imens.

Colegii noștri din Germania au găsit exemplarul înfățișat aici la un dealer din Gyhum, lângă Bremen. Automobilul este generos echipat și dispune de motorizarea care corespunde cel mai bine vocației sale de transportor mare și economic: turbodieselul de 2,0 litri și 190 CP. Este prezentă și tracțiunea integrală. Nu-i de mirare că vehiculul a costat de nou 50.290 de euro. E ceva normal ca o asemenea mașină să ruleze mult: după trei ani și jumătate, la bord sunt afișați 166.890 km. Cât despre preț, între timp acesta s-a înjumătățit, fiind acum de  24.980 de euro. Ce compromisuri ar putea ascunde oferta?

Pe dinafară, doar o mătuire mai accentuată a vopselei în colțul din dreapta al barei de protecție atrage privirea. În rest, acest Tiguan Allspace lasă o foarte bună impresie. Cu titlu orientativ, mașina nu are o motorizare Euro 6d-Temp (acestea au fost introduse în decembrie 2018) și nici nu oferă beneficiul faceliftului  din  2021.

Pe de altă parte, mașina aceasta are un argument special: datorită suspensiei adaptive DCC (opțiune scumpuță), confortul la rulare e apreciabil și filtrarea denivelărilor pe asfalt deteriorat impresionează.  Detaliile practice bine gândite, cum ar fi spătarul rabatabil al scaunului pasagerului din față (facilitează îmbarcarea unor obiecte lungi) și mesele pliante din spate, completează tentațiile din peisaj. Cât despre cutia de viteze DSG (DQ500), dotată cu ambreiaje umede, notăm că schimbările treptelor nu sunt ireproșabil de fine și nici întotdeauna prompte. De asemenea, pentru că VW Tiguan Allspace este destul de mare și greu, plăcuțele de frână și discurile din față tind să se uzeze prematur. Inconvenientele sunt minore în comparație cu calitatea condițiilor de călătorie, performanțele și avantajele practice ale lui Tiguan Allspace.

La testul de anduranță realizat în Germania de AUTO BILD, a doua generație a VW Tiguan a avut o prestație remarcabilă. Tin punct de vedere tehnic, versiunea Allspace nu diferă mult de un Tiguan standard. Pe un fond în general bun, funcționările ocazional capricioase ale navigației și conectivității devin cu atât mai iritante. Apoi, când volanul scârțâie, defecțiunea trebuie căutată la sistemul de asistare a direcției. În cazul în care nu este posibilă o reparație, înlocuirea unui set major de componente ale direcției poate ridica prețul remedierii la 2000 de euro. Au avut loc și câteva rechemări vizând airbagul pasagerului (2018), amortizoarele din spate (2018), componente ale punții din față (2018), discurile de frână (2018), eventualul refuz la pornire (2018) și arcurile din spate (2017).

Verdict

Fiind unul dintre reprezentanții de top în domeniul vehiculelor polivalente moderne, VW Tiguan Allspace constituie o achiziție dezirabilă. Ca ofertă second-hand, deprecierea prețului sporește interesul. Tehnic, stă bine, însă nu e chiar „fără de păcat'.

Adaugă un comentariu

Articole similare