1979: francezii aproape își făcuseră un fel de ARO 10. Dar…

În a doua parte a anilor 70 Renault cumpărase marca sportivă Alpine de la fondatorul său, Jean Rédélé.

Se punea problema cum ar putea ei să extindă oferta mărcii într-un spectru mai atractiv pentru public decât cel al sportivelor de genul A110 sau A310 și cum ar putea ei să folosească mai bine potențialul tehnologiei caroseriilor din materiale compozite, integrată la uzina Alpine din Dieppe.

Una dintre ideile studiate a fost micul SUV numit VVA – de la Vehicule Vert Alpine. Acesta avea componentele exterioare ale caroseriei din fibre de sticlă armate și oferea soluții de modulare a interiorului pe care le-am văzut ulterior la primul van familial Renault Espace (care, de altfel, a avut panouri de caroserie din fibre de sticlă armate). Alpine VVA ar fi trebuit să aibe și tracțiune integrală. Despre povestea mărcii Alpine, puteți citi un articol de factură enciclopedică pe site-ul www.autocompendium.com.

Din nefericire, orientările conducerii Renault s-au schimbat și, din generoasa viziune Alpine VVA, a ieșit până la urmă în 1981 vehiculul simplist Renault Rodeo 5 (caroserie din materiale compzite, fără tracțiune integrală, interior minimalist și motor de 1108 cmc). Abia în 1984, o serie limitată a primit tracțiune integrală.

La acest capitol, România a luat-o înaintea sorei sale mai mari, Franța. Pentru segmentul respectiv, ARO 10 a fost prezentat în 1979. Ce-i drept, avea caroserie din tablă. Culmea, grupul motopropulsor și o parte dintre componentele tehnice ale suspensiei, direcției și frânelor erau compatibile Renault 12/Dacia 1300. Din acest motiv, ARO 10 a fost avantajat la exporturile pe piețele unde era prezent și Renault.

ARO 10 a debutat cu 40 de ani în urmă. Potențialul său de succes nu a fost niciodată maxim

Inclusiv la vânzprile din Franța, după cum ne demonstrează și această imagine cu versiunea ARO 10 Trapeurs. Automobilul muscelean nu a avut caroserie din materiale compozite sau soluții speciale de modulare a interiorului, însă tracțiunea 4×4 nepermanentă făcea parte din dotare și prețul său era convenabil în Europa Occidentală.

Adaugă un comentariu