A fost omorât de airbag-ul său. Takata i-a trimis 15 scrisori de avertizare în opt ani

Un proprietar de Honda Civic din Arizona, SUA, a devenit a victima 26 a scandalului Takata după ce airbagul i-a explodat în față.

Citește și:

Recall la recall – Honda și Acura trebuie să schimbe din nou airbag-urile înlocuite deja de Takata

Ford va plăti despăgubiri clienţilor din SUA afectaţi de scandalul Takata

Un faliment aproape incredibil. Compania Takata va intra în istorie

Din noiembrie 2014 și până în prezent, doar în Statele Unite au fost rechemate 63.000.000 de mașini pentru a li se înlocui airbagurile produse de Takata. Dintre acestea, 52.000.000 de vehicule au și ajuns în service și le-a fost remediat potențialul defect, ceea ce înseamnă că 11.000.000 de mașini încă circulă pe străzi cu airbaguri defectuoase. Una dintre acestea a mai făcut recent o victimă, ridicând numărul acestora la 26. Un șofer de Honda Civic din Arizona a decedat după ce airbagul a explodat din senin.

Honda a menționat că în ultimii opt ani a trimis nu mai puțin de 15 scrisori de avertisment, prin care îl invita pe proprietarul Civicului la service pentru a remedia potențialul defect. Însă autoritățile au spus că victima care conducea mașina nu era și proprietarul, ceea ce ne face să ne întrebăm dacă acele scrisori au ajuns la destinatarul de drept.

Investigația accidentului a relevat că decesul a fost cauzat de sistemul de declanșare al airbagului, mai precis de propulsorul folosit pentru a-l umfla. Nitratul de amoniu din airbag devine volatil cu timpul, din cauza diferențelor de temperatură și umiditate, ceea ce duce la o explozie care poate împrăștia fragmente metalice în habitaclu.

Adaugă un comentariu