Amintiri competiționale: Zagato AGTZ Twin Tail evocă prototipurile sport din trecut pe baza tehnicii Alpine actuale.

După cum sugerează tușa retro a designului, Zagato AGTZ Twin Tail are altceva de spus decât supremație absolută în actualul segment de vârf al sportivelor. Acest coupe semnat Zagato a fost realizat în colaborare cu La Squadra și are ca sursă de inspirație prototipurile competiționale Alpine A220 din anii 60-70. De la Alpine provine și platforma tehnică preluată pentru Zagato AGTZ Twin Tail, mai precis de la actuala serie Alpine A110.

Cu mai bine de 50 de ani în urmă, producătorii implicați în cursele sport-prototip (inclusiv Le Mans) testau tot felul de configurații aerodinamice care i-ar fi putut avantaja pe pistă. La extermele temei, s-au făcut remarcate cozile tăiate imediat după roțile posterioare (vezi Ferrari 250 Bread Van) și caroseriile cu formă filată lung în partea din spate. „Cozile tăiate' reduceau masa mașinii, dar nu rezolvau eficient problema scurgerii aerului, în timp ce „cozile lungi' aveau efectul invers. Majoritatea prototipurilor Alpine din acele vremuri au mers pe ideea „cozilor lungi', favorizând reducerea coeficientului aerodinamic și atingerea unei viteze maxime mai mari.

Zagato AGTZ Twin Tail reia tratarea problemei într-o manieră cât se poate de personală: caroseria sa compactă și ușoară poate fi completată cu un modul „coadă lungă' în funcție de condițiile de utilizare sportivă a mașinii. Mai simplu, pe un traseu de felul Raliului Monte Carlo ar fi de preferat să mergi fără „coadă' (numeroase viraje strânse, drumuri relativ strâmte), iar pe circuitul de la Le Mans (sau orice alt circuit rapid) ar fi mai bine să pui „coada' pe mașină.

Încă nu au fost communicate specificații tehnice detaliate pentru Zagato AGTZ Twin Tail, dar, dată fiind sursa grupului său motopropulsor Alpine A110, probabil că vorbim despre o motorizare turbo cu 4 cilindri de 1,8 litri, capabilă să furnizeze 252 CP și o cutie de viteze cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Tocmai bine ca să te iei oarecum în serios pe ideea sportivității, dar cam puțin dacă ne uităm la prețul mașinii. Acesta a fost anunțat și se ridică la 650.000 de euro!

Adaugă un comentariu

Articole similare