Audi are un plan să lanseze o versiune hibridă pentru fiecare model până în 2020

Ulrich Hackenberg, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare Audi, a dezvăluit o parte din obiectivele constructorului german pentru următorii ani, care prevăd, printre altele, ca fiecare model din gamă să aibă și o versiune plug-in hibrid. 

 

 

‘Un etalon pentru toate celelalte hibride plug-in’ – așa a descris Ulrich Hackenberg  (șeful departamentului de cercetare și dezvoltare Audi) conceptul Audi A3 Sportback e-tron. Mai mult de-atât, se pare că Audi a decis să prioritizeze soluțiile plug-in hibrid în detrimentul altor versiuni de propulsie alternative, susţinând că acestea „satisfac toate așteptările clienților noștri’.

Hackenberg a dezvăluit că Audi pregătește două familii de platforme plug-in hibrid. Astfel, viitoarele modele bazate pe platforma MQB vor putea fi echipate cu un sistem de propulsie plug-in hibrid similar celui de pe Audi A3 Sportback e-tron. Acesta dispune de un motor electric plasat între propulsorul termic 1.4 TFSI și o transmisie DSG cu șase rapoarte, modificată special pentru aceste model și care antrenează roțile anterioare.

Platforma Audi A3 Sportback e-tron

Soluție inedită pentru viitoarele modele plug-in hibrid quattro

Nu sunt excluse nici versiuni cu tracțiuni cu tracțiune integrală ale modelor hibride cu platformă MQB, care cel mai probabil vor folosi același ansamblu propulsor termic-motor electric pentru a antrena roțile din față, în timp ce un alt motor electric va asigura propulsia punții spate.

Modelele Audi de mari dimensiuni dezvoltate pe baza noii platforme MLB-evo (ce dispune de motoare dispuse longitudinal) vor utiliza un sistem similar, cu motor electric poziționat între propulsor și cutia de viteze. Hackenberg a declarat că versiunile quattro plug-in hibrid sunt o posibilitate și ar putea folosi fie o propulsie mecanică fie una electrică pentru puntea spate.

Audi A1 e-tron

În același context, Hackenberg a recunoscut că modelul EV range-extender Audi A1 e-tron a fost o soluție neinspirată de la bun început, pentru că „dacă ai în plan să pui pe mașină un motor termic suficient de puternic încât să poată încărca bateriile din mers, atunci acesta poate la fel de bine să antreneze direct roțile’.

Adaugă un comentariu