Cât de fiabile sunt mașinile în funcție de an, o spune în stil Top/Flop suplimentul 2022 TUV Report al revistei germane AUTO BILD.

Redacția germană AUTO BILD colaborează cu autoritatea tehnică TÜV atât la realizarea testelor de anduranță, cât și în cadrul altor proiecte. Colaborarea respectivă a generat și raportul anual pe 2021 privind evoluția fiabilității automobilelor bazat pe statisticile de service, menit să ne ajute orientarea pentru o eventuală achiziție în 2022.

Automobilele din parcul german care au intrat sub incidența raportului TÜV au fost împărțite în cinci categorii, în funcție de vechime. Prima categorie cuprinde mașinile vechi de 2 și trei ani, în cea de-a doua intră vehiculele vechi de 4 și 5 ani, cea de-a treia include mașinile produse cu 6 și 7 ani în urmă, urmată fiind de categoriile a patra (automobile de acum 8 și 9 ani), apoi de a cincea (vehicule de acum 10 și 11 ani).

Caroserie, suspensie, frâne, direcție și lumini: acestea au reprezentat criteriile de evaluare în ultimii 70 de ani pentru specialiștii autorității germane de inspecții tehnice. Rapoartele TÜV generate de 50 de ani încoace sintetizează informațiile legate de toate acestea în indicatori incluși în statistici obținuți ca urmare a milioane de teste. Ediția germană AUTO BILD publică un supliment detaliat dedicat statisticilor TÜV. Firește, relevanța acestuia este maximă pentru parcul auto german.

În articolul de față, având caracter rezumativ, vor fi menționate doar cele mai bune și cele mai slabe trei automobile în fiecare dintre cele cinci categorii notate mai sus. Procentele spun în ce măsură au fost afectate de probleme tehnice respectivele tipuri de vehicule. Câte un automobil din fiecare categorie a primit un comentariu mai larg.

Să nu uităm că buna funcționare a unui automobil depinde nu numai de esența sa constructivă, ci și de cum este exploatat și întreținut. De exemplu, un VW Passat din departamentul de vânzări al unei companii rulează mai mult decât o Kia Picanto, iat condițiile de service pentru un Mercedes-Benz sau un Porsche sunt de altă factură decât cele pentru Dacia.

 

Categoria 1: automobile de 2 și 3 ani

Top

Mercedes-Benz GLC (după 2015, rulaj mediu 54.000 km): 1,5%

Mercedes-Benz Clasa B (între 2011 și 2018, rulaj mediu 36.000 km): 1,9%

Comentariu specific: Clasa B este apreciată de clienții mai în vârstă și nu este supusă unor solicitări grele de exploatare. Multe dintre aceste mașini nu arată slăbiciuni la inspecțiile tehnice pe termen lung, iar condițiile de service de la Mercedes au merite certe aici. Generația W 246 a avut cele mai bune rezultate în ansamblu. La  modeul predecesor (W 245) s-au semnalat arcuri rupte și conducte de frână ruginite – acestea din urmă mai apar și la exemplarele W 246 din primii ani de producție.

VW T-Roc (din 2017, rulaj mediu 34.000 km): 2,0%

Flop

Renault Kangoo (între 2008 și 2020, rulaj mediu 44.000 km): 9,2%

Dacia Duster Mk I (între 2010 și 2018, rulaj mediu 43.000 km): 11,4%

Dacia Logan Mk II (între 2012 și 2020, rulaj mediu 55.000 km): 11,6%

 

Categoria 2: automobile de 4 și 5 ani

Top

Audi Q2 (după 2016, rulaj mediu 45.000 km): 2,1%

Porsche 911 (între 2011 și 2019, rulaj mediu 35.000 km): 2,9%

Mazda CX-3 (după 2015, rulaj mediu 51.000 km): 3,5%

Flop

Dacia Dokker (între 2010 și 2020, rulaj mediu 69.000 km): 16,0%

VW Sharan (după 2010, rulaj mediu 87.000 km): 16,4%

BMW Seria 5/6 (după 2017, rulaj mediu 105.000 km): 16,8%

Comentariu specific: BMW Seria 5/6 ajunge să ruleze semnificativ mai mult decât alte modele de automobile în același interval de timp. Cum rezistă aceste mașini în timp, asta ajunge să depindă notabil de stilul de conducere și de preocuparea posesorului pentru bun întreținere. La generația F10 au fost observate probleme cu arcurile, amortizoarele și piesele suspensiei. Un defect special strică și bilanţul: cartușele din sistemul capotei active ar trebui să fie înlocuite la fiecare cinci ani – nu toți posesorii efectuează această operație.

 

Categoria 3: automobile de 6 și 7 ani

Top

Porsche 911 (între 2011 și 2019, rulaj mediu 50.000 km): 3,3%

VW Golf Sportsvan (după 2014, rulaj mediu 71.000 km): 5,5%

Suzuki SX-4 (după 2013, rulaj mediu 79.000 km): 6,1%

Flop

Dacia Dokker (între 2010 și 2020, rulaj mediu 92.000 km): 21,7%

Renault Kangoo (între 2008 și 2020, rulaj mediu 102.000 km): 22,1%

Comentariu specific: Kangoo, un vehicul prietenos și relativ ieftin, este tentant pentru familii și prestatori privați. Totuși, el se poate dovedi costisitor în timp, deoarece destule dintre defectele posibile fac parte din simptomatologia tipică a fizicului său. Fiecare al cincilea Renault Kangoo în vârstă de șapte ani are un potențial notabil de a manifesta defecte în curând, deci cumpărătorii de mașini second hand ar trebui să examineze cu atenție aceste vehicule.

Fiat Punto (între 2005 și 2018, rulaj mediu 76.000 km): 23,3%

 

Categoria 4: automobile de 8 și 9 ani

Top

Audi TT (între 2006 și 2014, rulaj mediu 96.000 km): 7,7%

Comentariu specific: Audi TT este o supriză plăcută, ieșind bine la inspecțiile tehnice chiar și la vârste înaintate. De fapt, coupe-ul mărcii din Ingolstadt s-a dovedit a fi mai fiabil decât multe automobile de familie definite ca atare. Pe lângă nivelul bun al performanțelor, Audi TT oferă un caracter practic apreciabil pentru un coupe și o exploatare destul de economică.

Mercedes-Benz Clasa B (între 2011 și 2018, rulaj mediu 92.000 km): 8,1%

Mercedes-Benz SLK (între 2011 și 2020, rulaj mediu 72.000 km): 8,6%

Flop

Dacia Logan Mk I (între 2005 și 2012, rulaj mediu 116.000 km): 29,4%

Fiat Panda (între 2003 și 2012, rulaj mediu 85.000 km): 29,6%

Renault Kangoo (între 2008 și 2020, rulaj mediu 113.000 km): 31,8%

 

Categoria 5: automobile de 10 și 11 ani

Top

Audi TT (între 2006 și 2014, rulaj mediu 111.000 km): 12,5%

BMW X1 (între 2009 și 2015, rulaj mediu 134.000 km): 15,0%

Audi A1 (între 2010 șo 2015, rulaj mediu 123.000 km): 16,1%

Flop

Kia Picanto (între 2004 și 2011, rulaj mediu 91.000 km): 33,7%

Fiat Panda (între 2003 și 2012, rulaj mediu 94.000 km): 34,0%

Dacia Logan Mk I (între 2005 și 2012, rulaj mediu 133.000 km): 36,8%

Adaugă un comentariu

Articole similare