„Rușine Națională!” Motivul absurd pentru care a expirat autorizația de construire a unei autostrăzi

Asociația Pro Infrastructură critică dur modul în care a fost gestionat un segment de 4,5 km al Autostrăzii A3. Deși ar fi trebuit finalizat de mult, șoferii sunt nevoiți să aștepte în continuare. Autorizația de construire a expirat, dintr-un motiv absurd.

„Rușinea Națională” despre care vorbesc reprezentanții ONG-ului este un „ciot” de 4,5 km al Autostrăzii A3, între Aeroportul Transilvania (Ungheni) și sud-vestul orașului Târgu Mureș. Deși licitația a fost lansată tocmai în 2016, iar autorizația de construire a fost emisă în 2017, niciun centimetru de drum nu a fost realizat până în momentul de față.

 

Citește și:

România, țara șoselelor blestemate! La noi mor cei mai mulți pietoni și bicicliști

Vinieta de București: Cum îi poți spune Gabrielei Firea ce crezi despre noul său proiect

De senzație! Cum poți să păcălești radarul cu o…rochie

 

Echipa care a gestionat licitația a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestațiilor celor doi antreprenori rămași în cursă (Strabag și Itinera). Și telenovela nu s-a terminat, depășindu-se inclusiv termenul de valabilitate a ofertelor (30.11.2018). Sunt șanse mari de anulare după ani întregi de chin”, explică reprezentanții API într-o postare pe Facebook.

Problema cea mai mare este că, între timp, a expirat autorizația de construire. Emisă în aprilie 2017, aceasta stipula că lucrările trebuie să înceapă în maximum doi ani, însă luna aprilie 2019 a trecut fără ca acest lucru să se concretizeze.

Din această cauză, proiectul segmentului Ungheni-Târgu Mureș de pe autostrada A3 se întoarce de unde a pornit. „Cel mai probabil trebuie obținute din nou toate avizele, autorizațiile și certificatul de urbanism”, spun reprezentanții ONG-ului, ceea ce presupune noi întârzieri pe termen nedeterminat.

 

Sursa foto: Di Bédard, via Wikimedia Commons

Adaugă un comentariu