Bentley Bentayga sărbătorește cu o ediție specială

Bentley Bentayga sărbătorește rezultatul de la Pikes Peak printr-o ediție specială, limitată la doar zece unități.

Modelul britanic a devenit cel mai rapid SUV de producție pe muntele din Colorado, Statele Unite ale Americii, iar ocazia trebuia marcată într-un fel. În loc de o plachetă metalică inscripționată și uitată în interiorul său luxos, englezii i-au creat o ediție specială.

Ediția specială a lui Bentayga este semnată Mulliner, adică divizia de proiecte speciale a mărcii din Crewe. Oricare din cele zece exemplare va fi vopsit fie în nuanța Deep Beluga Black, fie în Radium Satin. Cea din urmă a fost aleasă și pentru modelul modificat pentru a alerga la Pikes Peak.

În materie de echipare, este inclusă configurația 'Black Specification', iar jantele de 22 de inch din aliaj ușor sunt finisate în două nuanțe, Radium și Beluga. Aripile față sunt ornate cu logotipul unui vârf muntos, exact ca logo-ul oficial al întrecerii americane.

Interiorul lui Bentayga Pikes Peak are accente lime și piele în nuanța Beluga. Suprafețele care nu sunt accoperite cu piele sau cu Alcantara se bucură de fibră de carbon. Motorizarea W12 nu este modificată față de standard, după cum a fost și cazul modelului care a fost adaptat la o variantă de competiție pentru a fi eligibil să alerge la Pikes Peak.

Această cursă cu tradiție are o istorie bogată în lumea auto și reprezintă o probă de foc pentru orice autovehicul și pilot. În primul rând, nu există copilot, deci fiecare pilot înscris va trebui să memoreze cele 156 viraje ale etapei. Pe deasupra, nu există mai multe încercări de urcare, iar calificările și antrenamentele nu se țin pe traseul integral. Practic, fiecare pilot are o singură șansă pe an pentru a stabili un timp cât mai bun la Pikes Peak, indiferent cât de mult își dorește victoria.

În cadrul ediției 2018 a acestei competiții, Volkswagen a doborât un record mai vechi al lui Sebastien Loeb. Discutăm despre recordul la general, spulberat la bordul unui prototip 100% electric. Acesta din urmă este avantajat pentru că nu este afectat de diferența de presiune atmosferică pe măsură ce se apropie de altitudinea maximă a traseului.

Adaugă un comentariu