BMW Seria 5 facelift: primele imagini și informații oficiale

Limuzina de clasă medie de la BMW, Seria 5, a fost reîmprospătată din toate punctele de vedere: estetic mai atrăgător, tehnologii noi și electrificare.

Citește și:

Îndrăzneț: așa ar arăta o Dacia 1300 dacă ar fi lansată în 2020

Grupul BMW și-a suflecat mâinile și a scos la înaintare patru modele noi (facelift, de fapt) într-o singură zi: Mini Countryman facelift, BMW Seria 6 Gran Turismo facelift, BMW Seria 5 (și Seria 5 Touring) facelift și o versiune plug-in hybrid pentru X2. Toate arată mai bine, sunt mai bogate tehnologic, sunt electrificate într-un fel sau altul. Însă cel mai semeț reprezentant — strict din punct de vedere al vânzărilor — este Seria 5, care s-a comercializat în peste 600.000 de exemplare doar în generația asta.

Din punct de vedere estetic, faceliftul aduce modificări minore de dimensiuni și linii de design, însă fără a schimba proporțiile lui Seria 5. Limuzina bavareză de clasă mare este cu 27 mm mai lung (ajungând la 4.963 mm), în timp ce Seria 5 Touring s-a lungit cu 21 mm. Portbagajul sedanului își păstrează dimensiunile: 530 de litri pentru versiunile cu motor termic, respectiv 410 litri pentru cele plug-in hybrid. Seria 5 Touring oferă 560 de litri, respectiv 430 de litri.

Conform noului trend, partea frontală a lui Seria 5 facelift este dominată de grila supradimensionată, flancată îndeaproape de faruri LED (care poartă o nouă semnătură luminoasă). Opțional, acestea pot fi comandate cu tehnologie Matrix LED sau Laserlight. Blocurile optice spate sunt și ele LED și se laudă cu o nouă semnătură luminoasă. În funcție de echiparea aleasă, jantele pot varia în dimensiune de la 17 la 20 de inci, iar pachetul exterior include două culori noi: Pythonic Blue și Berlina Grey Amber Effect. Pachetul M Sport scoate pune accent pe sportivitate și se remarcă prin spoiler față și difuzor spate redesenate.

La interior, BMW Seria 5 facelift te îmbie cu un sistem de climatizare cu funcții extinse, cu butoane High-Gloss pe tunelul median (așa cum am văzut la X5 și, mai nou, la Seria 6 Gran Turismo) și ecran central de 10,12 inci; opțional este oferit și cel de 12,3 inci. Scaunele cu reglaj electric sunt incluse în lista de dotări standard ale noului Seria 5 (în versiune M Sport sunt îmbrăcate în material textil și Alcantara). Un upgade disponibil sunt scaunele M (disponibile pe M5) și tapițeria Sensatec.

Și lista de tehnologii oferite standard a fost extinsă, pe ea regăsindu-se acum pilotul automat cu funcție de frânare, Speed Limit Assist și Attentiveness Assitant. Totodată, sistemul de infotainment (BMW iDrive 7.0) se bucură de conectivitate Apple CarPlay și Google Android, și poate primi update-uri over-the-air. Pilotul automat adaptiv, sistemul de atenționare la părăsirea benzii, asistentul de menținere pe bandă, asistentul de mers în marșarier sunt dotări oferite contracost. O noutate în cazul lui Seria 5 facelift este Driver Recorder, un dahscam care înregistrează și care poate salva clipele premergătoare unui impact.

Sub capotă, gama de oferte este cât se poate de bogată, atât cu motoare diesel — 520d (190 CP, 400 Nm), 530d (286 CP, 650 Nm), 540d (340 CP, 700 Nm) cât și cu motoare pe benzină: 520i (184 CP, 290 Nm), 530i (252 CP, 350 Nm), 540i (333 CP, 450 Nm), M550i (530 CP, 750 Nm). Acestora li se alătură versiunea plug-in hybrid 530e (252 CP, 420 Nm), care se laudă cu o autonomie electrică de până la 67 de kilometri (62 de kilometri pentru Touring). Din noiembrie, Seria 5 va fi oferit și în versiune 545e (cu 394 CP și 600 Nm) care va avea o autonomie cuprinsă între 54 și 57 de kilometri.

Toate motorizările sunt echipate cu o transmisie Steptronic cu opt rapoarte. Cu excepția lui 520i, toate versiunile pot fi echipate cu sistemul de tracțiune xDrive, în cazul în care acesta nu este oferit standard. În plus, toate motorizările termice sunt electrificate: dispun de un sistem mild-hybrid la 48 V.

Pentru debutul versiunii cu facelift, BMW pune la dispoziția clienților 1.000 de unități echipate special: M Sport Edition. Acestea dispun din standard de culoarea Donington Grey (găsită până acum doar pe M5) sau Tanzanite Blue, jante duo-tone de 20 de inci, pachet exterior M Sport, suspensie și sistem de frânare M Sport, scaune M Multifunction, tapițerie din piele Dakota Black, volan și pedalier M.

Seria 5 sedan și Touring își vor face debutul pe piață în luna iulie.

Adaugă un comentariu