BMW plănuiește reducerea semnificativă a emisiilor de dioxid de carbon pentru uzina din Dingolfing, cea mai mare din Europa

Începând cu 2025, uzina BMW Group din Dingolfing va folosi căldura produsă din biomasă regională şi propriile deşeuri lemnoase pentru a îndeplini aproximativ 50% din cerinţele sale de apă caldă de procesare. În acest sens, compania a semnat un contract cu UP Energiewerke GmbH, o subsidiară comună a departamentului de lucrări publice Stadtwerke Dingolfing şi Bayernwerk Natur, pentru furnizarea a aproape 100.000 MWh de energie termică pe an. Acest lucru va permite uzinei BMW Group din Dingolfing să economisească aproximativ 20.000 de tone de CO₂ pe an, în comparaţie cu utilizarea energiilor fosile convenţionale.

“Acest acord este un element important al viitorului nostru mix energetic. Ne va face mai regionali, mai regenerabili şi mai rezistenţi. Alături de energia verde, căldura verde va fi importantă şi pentru a continua să ne îmbunătăţim amprenta asupra mediului”, spune directorul fabricii, Christoph Schröder. “Folosind biomasa ca sursă de energie regenerabilă şi cu acest contract de furnizare pentru căldură produsă local, vom putea să ne reducem emisiile totale de CO₂ cu aproximativ 10 până la 15% pe an faţă de nivelurile actuale.”

 

Aprovizionarea cu energie ar trebui să înceapă cel târziu în al doilea trimestru al anului 2025. Contractul de furnizare este pe 20 de ani, cu un volum de achiziţie anual convenit de aproape 100.000 MWh de energie termică. Căldura va fi produsă la o nouă centrală de încălzire pe biomasă, aflată pe un drum industrial din Dingolfing, într-un amplasament din imediata apropiere a uzinei auto 2.4 a BMW Group, între Dynamics Center şi autostrada A92.

Din 2010, departamentul de lucrări publice Dingolfing operează o centrală termică pe biomasă în sud-estul oraşului, care alimentează clădirile publice şi gospodăriile private cu încălzire. Noua centrală termică va fi realizată în colaborare cu compania E.ON Bayernwerk Natur prin intermediul subsidiarei comune UP Energiewerke GmbH, în care ambii parteneri deţin un pachet de 50%.

Împreună cu Robert Heider, Stefan Pscheidl va fi unul dintre cei doi directori generali ai UP Energiewerke GmbH: “Acest proiect fantastic este încă un pas către decarbonizare la nivel local. Suntem extrem de mândri că noua noastră centrală de încălzire va furniza aproximativ 50% din căldura necesară, produsă din biomasă, pentru cea mai mare locaţie de producţie a BMW Group din Europa”. Heider adaugă: “Suntem deosebit de încântaţi de faptul că managementul de proiect – care implică un jucător global precum BMW Group, o companie precum Bayernwerk Natur care operează în statul Bavaria şi departamentul de lucrări publice din Dingolfing ca actor municipal local – a funcţionat întotdeauna extrem de bine şi că o idee iniţială comună a culminat acum cu un proiect de avangardă. Acesta este un reper important care va contribui la tranziţia energetică”.

Centrala termică va avea trei cazane care funcţionează pe tot parcursul anului, precum şi propriul tocător de paleţi şi deşeuri de lemne. UP Energiewerke GmbH va investi un total de aproximativ 35 de milioane de euro în această facilitate în următorii ani. Conductele subterane vor transporta căldura produsă local către centrul energetic de la uzina auto 2.4 a BMW Group, unde va fi distribuită pe amplasament prin reţeaua internă a fabricii. Construcţia centralei termice este programată să înceapă la sfârşitul anului 2023.

Aproximativ un sfert din lemnul folosit drept combustibil va proveni din deşeurile de lemn netratate ale BMW Group – de exemplu, din paleţi de unică folosinţă şi lăzi de transport. Cu toate acestea, cea mai mare parte a lemnului va fi obţinut din silvicultură regională, adică din păduri gestionate durabil, certificate PEFC, pe o rază medie de 60 de kilometri de Dingolfing. La fel ca pentru uzina de căldură existentă în Dingolfing, partenerul pentru procurarea lemnului este Biomasse Vertrieb Ostbayern (BVO) GmbH, care este susţinută de proprietarii de păduri locali şi departamentul de lucrări publice din Dingolfing. Lemnul folosit drept combustibil este un produs secundar din silvicultură şi recoltarea lemnului care nu poate fi utilizat în altă parte. Disponibil în cantităţi mari, acesta a fost exportat adesea anterior în străinătate sub formă de aşchii de lemn. Utilizarea aşchiilor de lemn din silvicultură durabilă, în locul combustibililor fosili, pentru a produce energie ajută la reducerea emisiilor de CO₂, deoarece CO₂ eliberat în timpul arderii este captat din atmosferă în timpul fazei de creştere şi de viaţă a plantelor.

Anton Heidobler, inginer silvic şi director general al BVO GmbH, explică: “Silvicultura din Bavaria se va confrunta cu provocări enorme în următorii ani, pe măsură ce schimbările climatice continuă să progreseze. Pădurile în mare parte de conifere trebuie transformate în păduri mixte stabile din punct de vedere climatic prin plantarea mai multor foioase şi prin schimbarea speciilor de copaci. De asemenea, arborii tineri trebuie îngrijiţi în stadiile incipiente şi trebuie promovată reglarea mixtă a creşterii, în favoarea speciilor de arbori rezistente la climă. Numai din acest motiv, în următoarele decenii, cantităţi considerabile de deşeuri de lemn vor fi generate atât din utilizarea obişnuită, cât şi din exploatarea forestieră, care pot fi reciclate într-un mod semnificativ şi economic în sectorul energetic. Cu noua centrală termică drept consumator, vom putea menţine crearea de valoare la nivel local. Utilizarea biomasei regionale are sens ecologic şi asigură distanţe mai scurte pentru transport şi reciclare. În interesul dezvoltării durabile, vom opta, desigur, doar pentru ceea ce poate creşte în fiecare an în pădurile noastre”.

 

Armin Grassinger, primarul oraşului Dingolfing şi preşedintele Consiliului Director al Stadtwerke, spune: “De-a lungul deceniilor, oraşul Dingolfing a colaborat cu succes cu uzina BMW Group din Dingolfing în multe domenii diferite. Construcţia noii centrale de încălzire pe biomasă este un alt exemplu strălucitor al modului în care comunitatea şi afacerile pot colabora pentru a reduce emisiile de CO₂. Sunt foarte mulţumit de finalizarea acestui proiect. Este un alt reper în menţinerea statutului nostru de locaţie industrială, dar şi pe drumul către neutralitatea climatică”.

Schröder, directorul fabricii din Dingolfing, încheie prin a pune noul contract de aprovizionare în context pentru BMW Group: “Fiecare locaţie din reţeaua globală de producţie a companiei noastre îşi urmăreşte propria cale unică către decarbonizarea pe termen lung a producţiei sale. Aici, în Bavaria Inferioară, credem cu fermitate că, pe lângă creşterea în continuare a eficienţei şi evaluarea posibilelor utilizări ale energiei termice, disponibilitatea regională a lemnului şi a biomasei ca materie primă va fi un alt element de bază important în strategia noastră de încălzire – iar în viitor va reduce şi mai mult dependenţa noastră de combustibilii fosili, precum gazul şi petrolul. Suntem încântaţi de acest acord şi de cooperarea cu UP Energiewerke GmbH”.

 

Uzina din Dingolfing este cea mai mare locaţie europeană de producţie a BMW Group. În fiecare zi, peste 1.500 de automobile Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7 şi Seria 8, precum şi noul BMW iX părăsesc linia de asamblare. În 2022, uzina a produs aproximativ 282.000 de automobile.

În prezent, uzina din Bavaria are o forţă de muncă de peste 18.000 de angajaţi, precum şi 850 de stagiari în 15 domenii. Prin aceasta, locaţia BMW Group din Dingolfing este nu numai cel mai mare angajator din regiune, ci şi una dintre cele mai mari locaţii de producţie industrială şi de formare profesională ale ţării.

Pe lângă automobile, componentele de automobile precum piese presate sau cele pentru şasiu şi tren de rulare sunt produse şi ele la Dingolfing. În uzina de componente 2.2 se află Centrul de Competenţă al BMW Group pentru Producţia de Motoare Electrice, care aprovizionează uzinele BMW Group din lumea întreagă cu motoare electrice şi baterii de înaltă tensiune pentru automobile plug-in hybrid sau electrice.

De asemenea, locaţia face caroserii brute pentru toate modelele Rolls-Royce. Aşa-numitul Dynamic Centre, un punct de tranzit şi spaţiu de stocare de mari dimensiuni în centrul logisticii aftersales a BMW Group, furnizează organizaţiei retail BMW şi Mini din lumea întreagă piese şi accesorii originale.

Adaugă un comentariu