BMW X3 xDrive20d: Un nou concurent de temut

BMW X3 nu a arătat niciodată atât de bine. Primul model, lansat în 2010, nu avea cel mai reușit design exterior, iar facelift-ul din 2006 nu a făcut minuni acest capitol. A doua generație a venit în 2010 cu îmbunătățiri semnificative, însă ceva încă lipsea. Soarele a început să răsară pentru X3 o dată cu facelift-ul din 2014, dar putem spune clar că primul model care arată cu adevărat bine este noul BMW X3 2017.

Trebuie menționat că, deși design-ul său exterior nu a fost întotdeauna pe placul tuturor, fanii mărcii și nu numai au apreciat eforturile bavarezilor și au cumpărat 1,5 milioane de modele în intervalul 2003-2017. În România, BMW a livrat 4000 de unități în ultimii 14 ani, ceea ce transformă X3 într-un model de succes pe piața locală.

La prima vedere, noul X3 pare mult mai lung decât vechea generație, deși a câștigat doar 5 centimetri, dar când afli că și înălțimea modelului a scăzut cu 4 centimetri îți dai seama că nu e doar o iluzie optică. Lățimea a suferit o modificare minoră, de doar 1 centimetru. Evoluția exteriorului este evidentă. Blocuri optice cu lumini LED, proiectoare de ceață cu LED, stopuri mai subțiri și alungite și o întreagă gamă de sisteme de asistență pentru șofer. Deși beneficiază de o echipare mai bogată, noul BMW X3 este cu până la 55 de kilograme mai ușor decât predecesorul său. A treia generație BMW X3 se laudă cu cea mai bună aerodinamicitate din segment, cu un coeficient aerodinamic de 0.29, comparativ cu valoarea de 0.36 a modelului anterior.

O planșă de bord complet nouă este oferită acum, pornind de la zona cadranelor – acum complet digitală, și cotinuând cu display-ul sistemului de infotainment, care nu mai integrat în bord și nu păstrează urme de amprente. Gurile de aerisire sunt alungite, sistemul de climatizare și cel audio au făcut schimb de poziție, iar o privire mai atentă îți dezvăluie că s-a împrumutat de la gamele superioare nu doar forma consolei, ci și calitatea finisării și a materialelor. O mișcare circulară din deget către consolă și sistemul Gesture Control intră în acțiune, acesta fiind doar unul dintre sistemele împrumutate de la BMW Seria 5 și BMW Seria 7. Comenzile vocale sunt mai ușor de interpretat și introducerea comenzii dorite prin sistemul Voice Assistant se va face mult mai ușor decât înainte. În timpul condusului, BMW CoPilot înglobează toate funcțiile de siguranță activă și pasivă la bord. Acestea pot fi activate/dezactivate printr-un buton aflat deasupra gurilor de aerisire. Noutate pentru sistemul de infotainment: afișajul poate fi împărțit în trei zone distincte, sub forma a trei dreptunghiuri, iar șoferul poate selecta ce informații primește în fiecare.

Plasticul bine finisat acoperă puținele din planșa de bord locuri lăsate libere de aluminiu, lemn și piele, iar ergonomia este fără cusur.

Opționale care merită niște bani în plus: cheia BMW cu display (256 euro), control dinamic al amortizoarelor (1015 euro), asistent parcare Plus (1025 euro), scaunele încălzite (379 euro) și trapa panoramică (1537 euro).

Cu toate că poziția la volan este înaltă, ca în orice SUV, iar centrul de greutate de asemenea, noul BMW X3 nu se conduce ca un SUV. Distribuția maselor între punți este 50/50, iar BMW spune că acesta este secretul agilității noului lor model. Cu selectorul modului de condus pe EcoPro, reușești să prelungești autonomia motorului de 2 litri diesel, însă sacrifici masiv răspunsul motorului. Modul Confort oferă un echilibru bun, și probabil majoritatea îl vor conduce așa. Pentru cei care vor performanțele de top ale diesel-ului de 190 de cai-putere, modul Sport este de selectat. O să parcurgi o distanță mai mică, dar într-un mod mult mai spectaculos.

BMW X3 cu motorul diesel de 190 de cai-putere atinge 100km/oră în 8 secunde, iar viteza maximă este mai mult decât onorabilă pentru un SUV (213km/oră).

Cele 8 trepte ale cutiei automate Steptronic schimbă ireproșabil, iar padelele de pe volan (opțiune) sunt o modalitate plăcută de a controla cutia, dacă preferi modul manual. Consumul este, de asemenea, în limitele bunului simț. Producătorul anunță un mixt de 5,4 litri, dar noi am obținut undeva la 7,5. Chiar și așa, un rezervor plin oferă o autonomie de aproximativ 800 de kilometri, iar aici vorbim de un motor de 190 de cai-putere pe o mașină de 1,8  tone.

Prin noul BMW X3, redesenat și înțesat de tehnologii premium, BMW are mari șanse să atragă și potențialii clienți de SUV-uri ai celorlalți constructori de lux.

    Virgil says:

    Ce distributie 50-50????
    PAi si nu conteaza daca merge doar soferul in masina sau daca sunt 2 pasageri in fata sau daca sunt inca 2 sau chiar 3 pasageri in spate??? sau daca ai rezervorul plin sau nu ? aceste zeci si sute de kg chiar nu conteaza ? cum se mai mentine raportul 50-50%?

Adaugă un comentariu

Articole similare