Ce se întâmplă cu permisele și alte documente expirate în timpul Stării de Urgență

Șoferii pot circula cu permisul expirat administrativ sau cu autorizația de circulație expirată, documentele care ies din termenul de valabilitate în perioada Stării de Urgență, pot fi schimbate în termen de 90 de zile de la încetarea Stării de Urgență, se precizează în articolul 12 din Ordonanța Militară nr. 3 emisă ieri.

Este vorba despre documente emise de o Autoritate Publică, așadar prevederea nu se aplică pentru asigurarea auto obligatorie RCA.

În ceea ce privește Inspecția Tehnică Periodică, document emis de Registrul Auto Român, încă se așteaptă o clarificare fiind vorba și de chestiuni care țin de siguranță rutieră (circulația cu ITP-ul expirat poate fi periculoasă mai ales pentru mașinile vechi, cu rulaj ridicat, unde ITP-ul se face la 12 luni). Astfel, în baza dispozițiilor articolului 14 al Decretului nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, toate documentele eliberate de autoritățile publice își mențin valabilitatea pe perioada stării de urgență.

În consecință, inclusiv atestatele și certificatele de pregătire profesională a căror valabilitate expiră acum se vor considera ca fiind valabile, dar numai pe perioada stării de urgență, și numai pe teritoriul României.

‘Șoferii care continuă să execute curse externe, având atestatul expirat, sau a cărui valabilitate urmează să expire în perioada situației de urgență. trebuie să fie conștienți însă de faptul că există posibilitatea ca în țările de destinație, precum și în cele tranzitate, să întâmpine dificultăți mai mult sau mai puțin discutabile, a afirmat Sandor Gabor’, președintele Institutului de Formare Profesională în Transporturi Rutiere.

Adaugă un comentariu