Cea mai recentă iterație a seriei VW Virtus demonstrează cât de prezentabil poate fi un sedan bazat pe o platformă „segment B”.

Despre ce vorbim aici? VW Virtus nu e un automobil pentru europeni și, teoretic, nu ar trebui să ne intereseze – formatul său nu corespunde exigențelor funcționale și de confort tipic occidentale. Pe de altă parte, un sedan de „piață emergentă' măricel care arată bine și are tehnică avansată nu va trece neobservat în ochii acelor europeni care ar dori ceva din segmentele C/D, însă la preț cât mai scăzut.

În timp ce modul de viață european a marginalizat caroseriile de tip sedan sau „berlină în trei volume', pe alte continente cererea pentru așa ceva a rămas consistentă. Dovadă: Volkswagen se folosește de  varianta de bază a platformei sale cu motor amplasat transversal în față (MQB-A0, motorizări cu 3 sau 4 cilindri) pentru a produce sedanul numit VW Virtus – lungime de 4,56 m, ampatament 2,65 m. Această serie este binecunoscută în America de Sud și, mai nou, în India. În cazul pieței indiene, vorbim de versiunea MQB-A0 IN a platformei VW de clasă mică, probabil simplificată și optimizată cu referire la costurile de fabricație. Pe aceeași platformă, indienilor le mai este oferit și sedanul Skoda Slavia.

Cea mai apropiată „rudă europeană' a acestor vehicule este VW Polo Mk VI – model reprezentativ pentru elita clasei mici. Acum, cine își imaginează că Virtus, desi arată pe dinăuntru cam ca un Polo, oferă insonorizare, aspect al finisării, confort la rulare și alte elemente discrete de percepție sau ușurință a utilizării la nivel identic cu ale lui Polo, foarte probabil greșește. Imaginile din portofoliul media cu versiunea GT, evident bine dotată, au efect tentant suplimentar.

Pe de altă parte, este interesant cum producătorul german tatonează reacția clientelei din Europa vizavi de variantele noneuropene ale seriilor sale bazate pe platforme de tip MQB-A0. Menționăm aici despre Skoda Slavia că a fost discret promovată și către media occidentală, iar VW Taigo chiar este un produs preluat din oferta VW braziliană și adaptat pieței europene. Sau astfel de obiecte urmează să fie aduse și în „lumea veche' la un moment dat, pe măsură ce „electricele' platformei MEB își vor crește cota de piață și interesul pentru relativ scumpele Golf/Passat va scădea? Deocamdată, cel puțin, este remarcabil cum Grupul VW își perfecționează abilitățile în sportul „mașini cât mai atractive ca formă și preț pe baza platformelor din clasa mică', sport în care Grupul Renault-Dacia a obținut deja rezultate internaționale remarcabile cu seriile Sandero/Logan și „rudele' lor tehnice.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare