Cel mai generos VW Passat va fi cel din generația a noua, oferind mai mult spațiu și confort decât oricând.

“Să ai este mai bine decât să ai nevoie!” – cam așa se pare că au gândit specialiștii caietul de sarcini pentru proiectul celei de-a noua generații a VW Passat. Înainte să explorăm valorile interioare și tehnologia la de bordul noului Passat, să ne îndreptăm atenția către esența sa constructivă.

Chiar dacă noul Passat este vizibil o creație proaspătă, acesta se bazează în continuare pe binecunoscuta platforma tehnică MQB, acum însă cu denumirea extinsă rin  particular „evo'. Asta semnifică atingerea celui mai ridicat nivel de maturitate conceptuală. Noul Passat va produs împreună cu viitoarea generație Skoda Superb în uzina de la Bratislava, numai că modelul mărcii germane vine doar sub forma de break, numită, dacă mai era nevoie, Variant. Există componente de caroserie vizibil comune cu seria de la Skoda? Da, sunt, în cazul ușilor și a pavilionului, în rest, exteriorul ar trebui să fie specific Passat.

Jantele pot măsura până la 19 inch în diametru. Așa cum ne-am aștepta de la un Passat, a fost definit un design impunător, elegant, dar totuși evitând tipicul genului premium.

Dimensiunile sunt aproape compatibile cu „clasa business' – nu lipsește mult pentru a fi atins nivelul unor Seria 5, E-Class sau A6. Passat-ul a crescut la aproape 4,92 metri. Un plus de peste 14 centimetri în lungime – suficient pentru a-ți freca ochii când privești datele tehnice. De asemenea, citim că avem doi centimetri în plus la lățime, ceea ce înseamnă în total aproximativ 1,85 metri, înălțimea rămâne neschimbată în afară de un milimetru, dar dezvoltatorii au mărit ampatamentul cu cinci centimetri, ajungând la 2,84 metri.

Această creștere în dimensiuni a fost folosită cu simț practic, deoarece, s-a câștigat semnificativ și în materie de volum al portbagajului: până la 690 de litri în configurație standard – cu 40 de litri mai mult decât înainte. Când bancheta din spate este rabatată, capacitatea ajunge chiar la 1920 de litri. Un mic detaliu: noul break E-Class T-Modell oferă în mod maxim 1830 de litri.

Remarcabil este și coeficientul aerodinamic de rezistență la înaintare al lui Passat. Acesta este de 0,25 datorită multor ajustări fine, perdelelor de aer în bara de protecție frontală, oglinzilor laterale noi, spoilerului de pe marginea acoperișului și formei aerodinamice în zona din spate. În comparație cu predecesorul său cu un coeficient de 0,3.

Dar să lăsăm deoparte teoria cifrelor plictisitoare. Să urcăm în mașina nouă Passat și să ne simțim acasă. Și suntem imediat încântați. Deoarece volanul lui Passat este un volan multifuncțional cu butoane. Așa ar trebui să fie un VW. În plus, avem un panou de bord modern cu instrumente digitale standard (10,25 inch) și un ecran central de 12,9 inch – în varianta standard. În vehiculul din fotografiile de presă era instalată varianta mai mare, disponibilă contra cost, cu o diagonală de 15 inch. În orice caz, ecranul central afișează conținutul MIB 4, cea mai recentă unitate de infotainment pentru platforma MQB. Aplicația App-Connect permite conectarea la dispozitive Apple și Android, o bară configurabilă cu taste de acces direct este afișată în partea superioară a ecranului, iar o bară de comandă pentru climatizare este afișată în partea inferioară. Între ele există mult spațiu pentru ecranul de start personalizabil împreună cu noul asistent vocal „IDA'. În partea de jos a ecranului se găsesc acele butoane tactile cunoscute pentru temperatură și volum. Stai! Înainte să ne întrebați. Pentru protocol: Butoanele tactile sunt luminate. Consola centrală se prezintă ordonată. Aici găsim strictul necesar. Buton de pornire, frână de mână și spații de depozitare. Citit corect. Pârghia de selectare a treptelor de viteză a fost mutată la coloana de direcție și este mișcată în pozițiile D, N și R ca în cazul modelelor ID. Comenzile pentru ștergătoare sunt acum situate pe maneta de semnalizare – poate să pară neobișnuit la început, dar în cele mai multe cazuri totul este setat pe „Auto'.

Din punct de vedere ergonomic, noul Passat nu prezintă nicio slăbiciune. Menționăm aici scaunele, care, cu excepția configurației de bază, sunt echipate cu funcție de masaj. Varianta simplă are trei camere de aer, în timp ce scaunele ergoActive-Plus oferă opțional o masaj cu presiune în zece puncte. În plus, Passat-ul poate fi echipat cu ventilație automată a scaunelor. Fără nicio îndoială, atât în față, cât și în spate, interiorul oferă spații generoase, astfel încât două persoane înalte să aibă loc destul în spatele celor din față. Cei cinci centimetri în plus la ampatament se simt în acest caz printr-un spațiu de aproximativ o palmă între genunchi și spătarul scaunului din față. Pentru mai multă atmosferă plăcută, panourile ușilor din spate sunt căptușite cu materiale moi. Nu am mai stat niciodată atât de confortabil pe bancheta din spate a unui Passat și așteptăm cu nerăbdare prima noastră plimbare cu gândul la noua suspensie DCC-Pro.

De asemenea, gama de motoare a lui Passat este impresionantă. Vor fi propuse două noi versiuni plug-in hybrid, cu 204 și, respectiv, 272 CP. În ambele variante, motorul cu benzină 1.5 TSI preia partea de propulsie termică – fie cu 150 CP, fie cu 177 CP. În rest, cele două variante sunt similare: o baterie de 19,7 kWh cu opțiune standard de încărcare DC (50 kW) sau încărcare AC trifazată (11 kW) ar trebui să ofere o autonomie de 100 de kilometric – ceva adecvat uzului zilnic. În combinație cu rezervorul de benzină de 45 de litri, PHEV-ul are o rază de acțiune de până la 1000 de kilometri. Diesel-urile ar trebui să meargă și mai departe de atât. Vor exista trei motoare diesel. Cele două mai mici (122 și 150 CP) ar trebui să ofere o autonomie de conducere de până la 1400 de kilometri. Diesel-ul de top cu 193 CP va fi disponibil doar cu tracțiune integrală. În cazul motoarelor pe benzină, avem un 1.5 eTSI mildhybrid (150 CP) și un 2.0 TSI puternic, de 265 CP, cu tracțiune integrală. Toate motoarele sunt cuplate la cutii de viteze DSG.

Ar fi normal să crească și prețurile, dacă a crescut mașina, nu-i așa? Cel puțin în varianta de bază a seriei “Passat”, majorarea la lansarea pe piață în primul trimestru al anului 2024 este moderată. Acest Passat va costa 39.995 euro, cu aproximativ 1.100 de euro mai mult decât predecesorul, dar vine cu dotări de bază precum climatizarea automată, tempomat adaptiv ACC, senzori de parcare față și spate, cameră video pentru mersul înapoi, asistare pentru schimbarea benzii, asistare pentru intersecții și recunoașterea semnelor de circulație. Știți deja, să ai este mai bine decât să ai nevoie.

Adaugă un comentariu

Articole similare