Cel mai ostil teritoriu pentru Audi Q8 e-tron Dakar Edition este cel lipsit de prize. Altfel, cu atenție, se descurcă în offroad.

Pentru că, sub efectul preocupării pentru confort, spațiu și lux, tindem să uităm care era vocația de origine a SUV-urilor, Audi s-a hotărât să ne reamintească. Ca urmare, proaspăt prezentatul Audi Q8 e-tron Dakar Edition poartă vizibil amprenta aventurii.

Audi Q8 e-tron Dakar Edition are la bază variantele Q8 advanced 55 e-tron quattro. Capacitatea netă a bateriei este de 106 kWh, cea brută fiind de 114 kWh. Tracțiunea integrală este obținută prin intermediul a două motoare electrice, unul amplasat la puntea din față, iar celălalt, la puntea din spate. Acestea furnizează în total 300 kW în modul boost, valoarea de vârf a cuplului atingând 664 Nm.

Datorită acestor specificații respectabile, Audi Q8 e-tron Dakar Edition accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde cu anvelopele standard. Cu anvelopele General Grabber AT3, dedicate rulării în offroad, mașina atinge 100 km/h în 5,9 secunde. Viteza maximă este limitată la 200 km/h. Conform normeloe WLTP, autonomia lui Audi Q8 e-tron Dakar Edition este de până la 487 de kilometri.

Dincolo de caracteristicile superioare de motricitate pe teren neasfaltat, anvelopele General Grabber AT3 oferă și o gardă la sol cu 31 de milimetri mai mare față de cazul anvelopelor standard din dotarea seriei Audi Q8. Cu reglarea normală a nivelului, Audi Q8 e-tron Dakar Edition are o gardă la sol de 206 mm. La viteze mai mari, vehiculul coboară treptat – cu 15 mm la 85 km/h, 17 mm la 100 km/h și 13 mm la 120 km/h. Faptul este de natură să optimizeze atât stabilitatea, cât și aerodinamica mașinii – importantă pentru atingerea unei autonomii cât mai mari.

Softul de gestiune pentru suspensia pneumatică a fost, de asemenea, revizuit pentru a îndeplini cerințele tipice conducerii off-road. Adâncimea de vadă este de 300 mm. Unghiul de atac (cel din față) este de 20 de grade, iar unghiul de degajare (cel din spate) măsoară 26 de grade. Cu aceste valori, plus un ampatament evident lung (unghiul ventral are numai 19 grade), Audi Q8 e-tron Dakar Edition nu poate să o ia chiar de-a dreptul, peste munți și văi, către Dakar (capitala Senegalului).

Adaugă un comentariu

Articole similare