Cineva se grăbește englezește înspre era electromobilității. Sau „Keep calm and drive your Aston Martin V12 Vantage”…

Unde pui la un loc o motorizare V12 și supranumele Vantage, înseamnă că insiști să înscrii mașina respectivă pe linia genetică a celor mai performanți prădători ai asfaltului născuți dincolo de Canalul Mânecii.

Ca să ne înduioșeze (parcă mai era nevoie?), departamentul de comunicare al mărcii a spus: „când linia genealogică a acestor automobile unice se apropie de final, vi-l prezentăm cu mândrie pe cel mai rapid, mai aprig și mai bine pus la punct pe plan dinamic dintre toate – noul Aston Martin V12 Vantage!'

Lansarea sa a fost confirmată în decembrie 2021 și, de atunci încoace, interesul față de obiectul încă nevăzut a crescut puternic. Cu siguranță, s-ar fi vândut mai multe, însă britanicii au anunțat că va fi produsă doar o serie limitată la 333 de exemplare.

Directorul executiv al Aston Martin, Tobias Moers, a declarant: „Fiecare mare marcă de mașini supersport are propriul erou. La Aston Martin, în ultimii ani, acesta a fost V12 Vantage. Chiar din 2007, moment în care a fost prezentat primul concept V12 Vantage RS, clienții și fanii noștri din întreaga lume s-au îndrăgostit de ideea de a monta cel mai mare motor al nostru în cea mai compactă și mai sportivă caroserie/platformă din patrimonial casei. S-a lucrat la rafinarea rețetei de-a lungul anilor cu mare succes, dar fără a-I altera esența. Acum este timpul să încheiem această linie genealogică, lansând cel mai rapid, mai puternic și mai dinamic V12 Vantage realizat vreodată. O sărbătoare dedicată strămoșilor săi și o întruchipare a actualei concentrării din ce în ce mai intense a specialiștilor noștri asupra caracteristicilor dinamice. Vă asigur că, din acest punct de vedere, V12 Vantage este la cel mai înalt nivel”.

Iar noi trebuie să-l credem pe cuvânt, până una-alta. Oricum, cifrele din fișa tehnică sunt promițătoare. Vorbim despre un propulsor twin-turbo de 5,2 litri care furnizează 700 CP la 6500 rpm, curba sa de cuplu atingând nivelul maxim de 753 Nm pe intervalul de regimuri cuprins între 1800 și 6500 rpm. Vorbim aici despre o variant evolutivă a motorului cunsocut de la Aston Martin DB11. În cazul lui V12 Vantage, accelerația de la 0 la 60 mph (bloody brits and their mph!) ar dura nu mai mult de 3,4 s, în timp ce viteza maximă este cotată la 322 km/h.

După cum lesnte se poate vedea cu ochiul liber, din caroseria „lightwight' originală a modelelor de la baza gamei Aston Martin se pare că au rămas neschimbate numai geamurile. În rest, optimizările structurale, redefinirea formei elementelor exterioare, adoptarea unor componente specific la nivelul trenului de rulare și personalizarea interiorului ne pun în fața unei mașini nemaivăzute. Cât despre caietul de comenzi al seriei, la momentul prezentării mașinii acesta era deja închis.

Adaugă un comentariu