CONTACT IN PREMIERA: Noile Dacia Sandero/Logan

Dacia continua sa dezvolte inteligent conceptul low-cost. Noile Logan/Sandero nu mai arata deloc doar a masini cu care sa te transporti din punctul A in punctul B.

Dacia a reinnoit in acelasi timp Sandero, Sandero Stepway si Logan. Pana acum, Sandero si Logan erau doua game diferite, Logan fiind lansat in 2004 iar Sandero in 2008 si existau unele diferente de echipamente. La noua generatie, Dacia a unit Sandero si Logan intr-o singura gama cu aceleasi niveluri de echipare si acelasi nivel de dotari si a optimizat si preturile, ieftinind Sandero si scumpind putin Logan. In fapt insa, si noul Logan este mai ieftin pentru ca include standard acum chiar si in versiunea cea mai ieftina ESP si patru airbaguri. Si mai trebuie luat in considerare designul. De la o masina pe post de mijloc de transport banal, Logan si Sandero au evoluat la nivelul unor modele elegante si atractive.

 

Ce ofera

Atat Sandero cat si Logan utilizeaza o platforma imbunatatita a vechilor modele, ampatamentul fiind neschimbat, cu un plus de 4 cm pentru Logan. Masina romanului ofera foarte mult spatiu pe bancheta din spate care este acum si mai confortabila. De la al doilea nivel de echipare, Logan are acum bancheta fractionabila, disponibila standard la toate versiunile Sandero. Este un mare plus, care imbunatateste modularitatea lui Logan. De asemenea, trebuie sa remarcam aparitia pilotului automat (in pachetul Securite) si a sistemului multimedia cu navigatie, care dispune de ecran tactil de 7 inci si costa doar 300 euro.

 

Cum se conduce

In continuare cu un tren de rulare moale si confortabil si cu o garda la sol destul de mare, cele doua modele sunt orientate mai mult spre confort decat spre sportivitate, agilitatea nefiind punctul lor forte. Insa ofera mult confort la rulare si in plus nivelul de zgomot s-a redus substantial. In locul arhaicului motor aspirat de 1,6 litri a aparut un motor modern turbo in 3 cilindri care este mai rafinat, mai silentios si cu mai mult suflu chiar daca printre motoarele turbo exista si rivali mai buni.

 

Cat costa

Dacia ramane singura marca low-cost veritabil. Nici Peugeot 301, Citroen C-Elysee sau Skoda Rapid nu pot face fata la preturi Loganului romanesc. La nivelul la care se opresc versiunile de top ale lui Dacia abia pornesc versiunile de baza de la concurenta. Iar in plus, gama de optiuni a modelului romanesc ofera acum mult mai multe optiuni decat in trecut.

Cititi un drive teste pe larg in numarul 21 al revistei Auto Bild care apare pe 15 noiembrie.

 

Adaugă un comentariu