Continental lansează un sistem automat de încărcare wireless pentru autoturisme

La Salonul Auto de la Frankfurt, din luna septembrie, Continental lansează un sistem automat de încărcare wireless pentru autoturisme. Puterea de încărcare este transferată fără fir de pe un suport de încărcare aflat pe sol într-o placă de recepție de pe partea inferioară a mașinii.

Tot ce trebuie să facă șoferul este parcheze deasupra suportului de încărcare, asistat de o soluție inovatoare de micro-navigație dezvoltată de Continental. De îndată ce vehiculul se apropie de un loc de parcare echipat cu încărcare inductivă, se execută automat comunicarea în vederea autentificării cu stația de încărcare. Printr-o interfață om-mașină șoferul este anunțat atunci când autoturismul a atins poziția corectă de parcare și confirmă că a început încărcarea.

Thomas Röhrl expertul Continental în sistemul de încărcare inductiv, explică: „în prezent, există motive care să împiedice conducătorii de mașini electrice să utilizeze toate posibilitățile disponibile pentru a-și reîncărca autovehiculul. Dacă este frig sau umiditate crescută afară, este posibil ca aceștia să nu-și dorească să iasă și să fixeze cablul de încărcare”. Continental oferă această soluție nu numai pentru vehiculele electrice, ci și pentru biciclete electronice.

“Cu sistemul de încărcare inductiv, șoferii pot profita de oportunitățile de reîncărcare ori de câte ori apar, fără a avea vreun fel de greutăți”, continuă Röhrl. “Și, luate împreună, un număr mare de sesiuni de încărcare scurte oferă o cantitate mai mare de energie decât o sesiune lungă”, adaugă acesta. Deoarece încărcarea inductivă nu implică practic vreun efort din partea conducătorilor auto de mașini electrice. Continental se așteaptă ca acest lucru să aibă ca rezultat o îmbunătățire a balanței energetice globale, și, prin urmare, o creștere a intervalului disponibil de folosire a vehiculului la un moment dat.

Soluțiile software ale mașinilor electrice compară încărcarea bateriei unui autoturism electric cu umplerea rezervorului unei mașini convenționale. Există două diferențe majore care constau în primul rând în faptul că încărcarea unui vehicul electric durează mai mult decât umplerea cu combustibil și, în al doilea rând, faptul că înainte ca încărcarea să poată începe trebuie să fie conectat un cablu din stația de încărcare la vehicul. “Trebuie să facem reîncărcarea mai practică și mai ușor de utilizat. Tehnologia de încărcare inductivă va fi un pas important spre realizarea acestui obiectiv”, a precizat Röhrl.

Cum funcţionează sistemul automat de încărcare wireless pentru autoturisme capabil să reîncarce o mașină electrică cu o rată de până la 11 kW

 

Acest sistem încarcă automat autovehiculul și se oprește în siguranță de îndată ce mașina este parcată în poziția corectă deasupra plăcuței de la sol. Componentele de încărcare inductive montate pe vehicul cuprind un tampon receptor, electronice de putere, regulatoare și o interfață om-mașină pentru a ajuta la parcarea precisă. Și sistemul de poziționare a fost dezvoltat de Continental.

O toleranță de poziționare mai bună de 10 cm este ideală pentru a asigura cel mai bun transfer de putere de la plăcuța de la sol la vehicul. Progresul continuu în domeniul tehnologiei de conducere semi-automatizată va permite, în viitor, ca acest aspect al procesului de încărcare (parcare) să fie efectuat fără nicio acțiune din partea șoferului, ceea ce face ca și confortul să fie mai mare. La o rată de încărcare de 11 kW, fiecare minut de încărcare asigură aproximativ un kilometru de distanță.

Sistem automat de încărcare wireless pentru autoturisme va fi prezentat şi la evenimentul Continental TechShow din luna iunie. Centrul de inginerie din Timișoara al Continental este inclus în locațiile în care compania dezvoltă tehnologii pentru mașinile electrice. În acest an s-au pus bazele unui centru de competențe pentru dezvoltare software, electronică și de sistem pentru produse de încărcare a bateriei prin cablu, precum și wireless.  În locația din Timișoara, pentru proiectele dedicate autovehiculelor electrice, lucrează peste 20 de specialiști în domeniu. Echipa se află în plină dezoltare și caută experți electroniști și de sistem pentru a dezvolta viitorul industriei electrice auto în România.

Vezi în clipul de mai jos cum funcţionează sistemul de încărcare inductivă

Adaugă un comentariu