Contribuția electrică în sistemul de propulsie al lui Corvette E-Ray ridică potențialul dinamic pe o treaptă superioară.

La 70 de ani de la lansarea seriei, adăugarea unui motor electric la puntea din față a sportivelor Corvette reprezintă o nouă treaptă evolutivă majoră după cea din 2021, când Corvette C8 a trecut la configurația constructivă cu motor V8 central.

Partea electrică integrată la modelele Corvette 2024 constă într-un motor de 160 CP și 165 Nm, amplasat la puntea din față, și un pachet de baterii litiu-ion de 1,9 kWh cu tensiunea de 12 V montat în zona dintre scaune, în interiorul „grindei' structurale centrale a platformei tehnice. Acest agregat electric suplimentează resursele motorului V8 de 6,2 litri și 495 CP (cuplu maxim de 637 Nm) din seria LT2, dotată cu distribuție variabilă. Cutia de viteze cu care acesta este cuplat are dublu ambreiaj și 8 trepte.

Puterea sistemul de propulsie mild-hybrid din dotarea noului Corvette E-Ray este cotată la 655 CP. Configurația acestui sistem implică tracțiune integrală eAWD, gestionată electronic. În principiu, automobilul sportiv american mizează pe tracțiunea spate.

Intervențiile episodice ale tracțiunii față au rolul maximizării potențialului dinamic în momentele celor mai ridicate solicitări și să asigure optimizarea stabilității și motricității în conducere sportive la limită și în condiții de aderență precară. Corvette E-Ray este capabil să accelereze de la 0 la 96,5 km/h(0-60 mph) în 2,5 s. Masa proprie a coupe-ului este de 1712 kg, în timp ce versiunea decapotabilă cântărește 1749 kg.

Printre altele, Corvette E-Ray dispune și de un mod de rulare Stealth – de fapt, rulare strict eletrică pe intervale scurte cu viteza maximă de 72,4 km/h (45 mph). Autonomia electrică este de aproximativ 6 km. Prețurile anunțate pentru piața americană sunt de 104.295 USD pentru coupe, respectiv 111,295 USD, pentru varianta decapotabilă.

Adaugă un comentariu

Articole similare