Cu 1 litru de apă un Logan poate circula 10.000 de km! E posibil? ( Video)

Prima mașină omologată din România care circulă cu apă este din Baia Mare! Cu 1 litru de apă plus hidroxid de sodiu se poate circula 10.000 de kilometri” – un material cu acest titlu publicat de ziaruldebaiamare.ro anul trecut ne-a determinat să aprofundăm acest subiect.

Această instalație 'minune' folosește apă și hidroxid de sodiu (sodă caustică). După cum se arată în materialul publicației amintite mai sus “aparatul face hidoliza apei, realizează hidrogen care merge la galeria de admisie și oxigenul va ieși pe țeava de eșapament, scăzând poluarea“.

Cu 1 litru de apă un Logan poate circula 10.000 de km! E posibil? ( Video)

Explicația lor pentru funcționarea sistemului este următoarea: “hidrogenul prin ardere dezvoltă o putere calorică mai mare de șase ori față de oricare alt combustibil ca benzina, motorina sau GPL, în acest fel crescând și puterea motorului, scăzând consumul de carburant pentru că în ardere se folosește hidrogen“, titrează articolul.

Avem chiar și acest video publicat pe Youtube cu instalația în funcțiune pe un model Dacia Logan:

Am căutat și noi această instalație minune prin care ni se promite că putem circula 10.000 de km doar folosind un litru de apă și o cantitate nespecificată de hidroxid de sodiu (cunoscut sub numele de sodă caustică sau leșie ). Dispozitivul este vândut de o firmă italiană și pe site-ul de prezentare se susține că această instalație poate fi montată pe orice autoturism. Prețurile fără montaj încep de la 960 de euro și vânzătorii promit recuperarea banilor prin economia serioasă de combustibil.

Cu 1 litru de apă un Logan poate circula 10.000 de km! E posibil? ( Video)

Dar așa cum e de așteptat – dacă ceva sună prea bine nu înseamnă că așa și este în realitate. Dacă această soluție de alimentare ar fi fost cu adevărat fiabilă ar fi fost adoptată cu siguranță de industria auto în actualul context al unor norme de poluare tot mai drastice. Din păcate, nu este cazul.

Înainte să cumperi și să montezi așa ceva trebui să te interesezi la Registul Auto Român dacă există omologare pentru astfel de dispozitive și dacă legislația de la noi chiar permite să folosești așa ceva. Noi, cei de la Auto Bild România, am făcut deja o solicitare la Registrul Auto Român pentru a afla dacă această instalaţie este omologată, dacă vehiculul prezentat în clipul de mai sus este omologat împreună cu instalaţia şi dacă respectiva instalaţie funcţionează conform descrierii. Aşteptăm răspunsul oficial al instituţiei în acest sens.

Cât despre clipul video de mai sus şi explicaţiile prezentate de utilizatorul citat, vă reamintim că hidroxidul de sodiu (NaOH), cunoscut mai bine sub termenii 'leșie' sau 'sodă caustică', reacționează cu dioxidul de carbon din aer, în urma căreia rezultă carbonatul de sodiu (Na2CO3), cunoscut sub titulatura de 'sodă'. Hidroxidul de sodiu este folosit în mai multe industrii, inclusiv pentru curățarea uleiului, a grăsimilor și a petrolului.

Strict de dragul informării, singura utilizare a hidroxidului de sodiu în transporturi a fost testată începând cu anul 1883. Mai precis, au fost puse în funcțiune locomotive cu sodă, iar acestea se bazau pe reacția puternic exotermă dintre sodiu și apă. Respectivele locomotive erau o alternativă la momentul respectiv la tehnologia locomotivelor cu motoare cu abur și funcționau prin ridicarea aburului într-un boiler, injectarea acestuia în cilindri și apoi condensarea sa într-un rezervor de sodă caustică. Prin dizolvarea apei în sodă caustică apărea o reacție exotermă, ceea ce furniza și mai mult abur în boiler, cel puțin până când soda devenea prea diluată pentru a mai genera căldură la o temperatură utilă unei locomotive cu abur.

O asemenea locomotivă putea să funcționeze mai multe ore, după care avea nevoie de transferarea sodei caustice din boilder sau injecția de abur supraîncălzit în boiler pentru a readuce soluția în stare solidă. Aveau avantajul de a fi silențioase și de a nu fi dependente de cărbune, precum și faptul că nu generau fum sau funingine.

Din păcate pentru ele și cei din jur, acele locomotive prezentau un pericol semnificativ deoarece soda caustică provoacă arsuri, iar o explozie a unui boiler putea să aibă consecințe deosebit de grave. Boilerele care intrau în contact cu soda caustică trebuiau înlocuite frecvent din cauza coroziunii, deoarece sodiul este coroziv, iar fierul este predispus la coroziune în contact c u apa și cu sodiul. Performanțele și eficiența acestor locomotive erau limitate tocmai de rezervorul de sodă caustică, acesta din urmă având o capacitate de cinci tone de sodă caustică.

În contextul explicaţiilor furnizate de utilizatorul respectiv, tindem să credem că această soluție-minune poate să ridice pericole serioase atât pentru utilizatori, cât și pentru cei din jur. Chiar și manipularea hidroxidului de sodiu este riscantă, dar introducerea sa într-un sistem aflat în compartimentul motor este deosebit de riscantă. O scurgere poate genera coroziune în compartimentul motor, iar reacția exotermă a hidroxidului de sodiu în contact cu apa poate provoca un incendiu. Să nu uităm și de reacția cu dioxidul de carbon, de asemenea periculoasă, iar tocmai de aceea se păstrează soda caustică în recipiente închise ermetic, tocmai pentru a preveni contactul cu apa, aerul și umezeala.

Update 22.03.2020
Am fost contactaţi de Rosario Musolino, directorul general al firmei H20 srl Reducere Carburant în legătură cu acest material, aşa că am decis să vă prezentăm punctul său de vedere, exact cum l-am primit și noi: “Ieri, unul dintre clienții noștri, oarecum îngrijorat, a raportat articolul de pe pagina dvs., cu relativele comentarii , referitoare la un videoclip apărut pe you tube., realizată de un alt clienții al noștru, totul referindu-se la dispozitivul nostru NCHoS ……. …. ….. Compania mea este serioasă și profesionistă în egală măsură credem despre voi ,că aveți un nume de mare importanță în sectorul informațiilor tehnice auto !!!!!! În această privință, specific faptul că dispozitivul nostru NU FUNCȚIONEAZĂ CU SODA CAUSTICĂ, așa cum raportează articolul dvs. în mod necorespunzător, ci funcționează cu o soluție bazată pe apă distilată pură cu hidroxid de potasiu 5% și alcool izopropilic și funcționarea sa (UNICĂ ÎN LUME ȘI PATENTAT) se bazează pe un principiu revoluționar al electrolizei de apă (care vede aplicată teoria științifică a lui Mills si a legilor Faraday) și printr-un PWM electronic, și acesta un brevet italian, este capabil să producă OXIDROGEN (hho) … 99% PUR…. Dinpotriva , ca o demonstrație a bunei-credințe și a funcționării noastre corecte și, mai ales, a calităților tehnice excelente ale dispozitivului nostru, vă invit să veniți la biroul nostru românesc din Transilvania, să efectuați un adevărat test tehnic și să testați mașinile noastre echipate cu dispozitivul nostru , care nu numai că reușesc să reducă consumul de combustibil, dar mai ales să reducă aproape total poluanții !!! …..”

Așteptăm răspunsul oficial al Registrului Auto Român în această privință, iar acesta va veni în completarea acestui articol de îndată ce îl vom primi.

O căutare rapidă pe Google ne-a relevat faptul că hidroxidul de potasiu (KOH) este cunoscut sub numele de potasă caustică și este folosit în principal pentru fabricarea săpunurilor lichide naturale.Hidroxidul de potasiu mai este utilizat și în laboratoarele de analiză, în diferite medii industriale, în sinteze și, nu în ultimul rând, pentru prelucrarea metalelor în vederea decapării-degresării.

Update 31.03.2020

Registrul Auto Român ne-a răspuns la solicitare și ne-a transmis că RAR nu a omologat un asemenea dispozitiv retrofit. Totodată, oficialii Registrului Auto Român ne-au informat că nu există nicio mașină omologată în România pentru funcționarea cu apă. După cum au subliniat și dânșii, singurele autovehicule care funcționează cu apă sunt cele cu motoare cu abur, iar toate acestea sunt piese de muzeu în prezent.

    misu says:

    inainte de a publica asa ceva mai bine documentati-va. masina merge cu benzina. instalatia pe care o prezentati este un generator numit hho si este cunoscut de zeci de ani. aceasta instalatie reduce consumul de benzina cu vreo 5-7 procente. titlul vostru … e cam pompos … sa e sait de amagit lumea?

    Auto Bild România says:

    Daca ar fi funcționat exact așa cum este descris, îl oferea chiar producătorul mașinii. Integrat din fabrică.

    Popovici Vasile says:

    Asta să crezi tu, că circuli cu 1l de apă, 10.000 de km. (fără altă sursă de energie)

    G says:

    La radiator

    claudiu iliescu says:

    teapa secolului…

    Leo Taxil says:

    Păi am crezut că veniți cu explicația corectă… Realitatea e alta: nu e vorba de nici o hidroliză ci de electroliză, adică descompunerea apei in H2 și O2. Hidroxidul folosește la realizarea conductivității apei, care altfel nu prea vrea să lase curentul să treacă! Apoi: electroliza se face cu energie din alternator și baterie, iar conform legii conservării energiei, energia de ardere a hidrogenului este mai mică decît energia de descompunere a apei (randamentul!). Deci de unde atîția kilometri???

    Radu says:

    Ați descoperit perpetum-mobile?

    Cretu Bogdan says:

    Mincinosi . Tipul cu scoala de soferi o sa isi piarda clienti , pentru ca nu mai are credibilitate. Poate daca merge la vale mereu , consuma 2 litri la 100 km. Fara 7 litri cel putin nu are cum sa mearga cu o masina pe care se face scoala de soferi. Niste mincinosi platiti de un macaronar din Milano care crede ca poate sa pacaleasca lumea.RUSINE

Adaugă un comentariu