Cum funcţionează camioanele cu pantograf şi când le vedem pe străzi

Guvernul german, în programul său climatic, își propune ca, până în 2030, aproximativ o treime din transportul de mărfuri să se facă pe bază de electricitate. Din acest motiv camioanele cu pantograf pot fi o soluţie pentru viitor.

Conform unui studiu recent efectuat de un institut din Berlin, camioanele cu pantograf alimentate de la o linie aeriană reprezintă un mod eficient de a utiliza electricitatea în transporturile pe distanțe lungi. Liniile aeriene conectate la camioanele cu pantograf reprezintă un mod eficient de a utiliza electricitatea în transporturile de mărfuri.

Dacă astfel de linii de mare capacitate destinate camioanelor ar fi construite pe o rețea de drumuri principale de aproximativ 4.000 km, o treime din traficul camioanelor pe distanțe lungi ar putea fi efectuat în modul electric, spune autorul studiului.

În Germania există trei porțiuni de autostradă electrificată pe A5 în Hesse, pe A1 între Schleswig și Holstein şi se vor începe teste pe a treia secțiune (B462) în Murgtal (Baden-Württemberg).

Emisiile de CO2 ar putea fi reduse chiar cu 50% până în 2025, în comparație cu cele ale camioanelor diesel de astăzi. În ce privește tehnologia de propulsie, camioanele cu pantograf și camioanele electrice cu baterie au cel mai mare potențial de reducere a emisiilor.

Potrivit studiului, aproximativ 65% din traficul cu camioane pe distanțe lungi din Germania se desfășoară pe o treime din rețeaua locală de autostrăzi.

Sursa: cargo-bus.ro

 

taguri
Adaugă un comentariu