În aproximativ un an ar putea avea loc prezentarea Daciei Bigster de serie. Oricum, de azi conceptul nu mai are deloc secrete.

În timp ce departamentele de design ale mărcilor premium germane nu reușesc să depășească obsesia anacronică a grilei frontale supradimensionate, Dacia Bigster vine cu un limbaj stilistic nou pe fondul unui actual design Dacia deja destul de dinamic. Ni s-a confirmat de către Yohann Ory (Chief Dacia Design Studio): forma de serie a noului SUV Dacia este în proporție de 90% și chiar mai mult similară conceptului!

Prezentarea oficială pentru presa românească a conceptului Dacia Bigster (primele sale imagini au fost date publicității în 2021) a dat un plus de consistență viitoarei imagini a mărcii românești. Dincolo de înfățișarea lui Bigster se găsește un mesaj de sinceritate maximă: forme simple, cu funcționalitate evidentă, niciun detaliu decorativ tipic. Carateristicile de trecere se prezintă bine și roțile cu jante de 19 inchi completează expresivitatea solidă a unui ansamblu proiectat anume pentru utilizare sport-outdoor.

Teoretic, acest limbaj de deisgn va fi preluat cu timpul și de alte modele Dacia. Cum ar putea fi el transpus la un hatchback familial de oraș, de exemplu, sau la un sedan compact, rămâne de văzut. Ori, peste o generație, toată gama Dacia va consta din modele crossover și SUV? Asta ar fi un fel de răzbunare morală a dispariției mărcii ARO.

Până și nuanța mată a conceptului, o sinteză de culori care se găsesc în natura virgină, nu are în acest caz o aparență de fiță. Ea se potrivește perfect ideii de suprafață rezistentă și tratată fără complicații. Prezența unor materiale reciclate nu bate la ochi, dovadă în plus că armonia vizuală a conceptului Dacia este fără fisură. Artificiu de stil interesant: deși Bigster are botul relativ scurt (ceva tipic pentru automobilele cu motor amplasat transversal în față – Bigster va folosi platforma tehnică CMF-B a grupului Renault), elementul vertical de culoare închisă asimilabil unui soi de snorkel sau evacuare amplasat pe portiera din față schimbă vizual proporțiile zonei frontale a mașinii.

În interior, planșa de bord merge pe ideea eficienței simple, bine puse la punct, a robusteții și a fiabilității. Display-ul de pe consola centrală este orientat către șofer și volanul multifuncțional are un design nou pentru marca Dacia. Portierele sunt decupate larg și va exista un al treilea rând de scaune. Clanța portierelor din spate este integrată în montant, amintind de mașinile tot-teren Nissan Xterra/Pathfinder.

taguri
Adaugă un comentariu