Debut pentru a cincea generație Lexus RX. Noul SUV de vârf al mărcii constituie pilonul major al istoriei Lexus care acum începe.

Lexus RX își continuă misiunea de explora tema SUV-urilor de lux într-o manieră inconfundabilă. La apariția primei generații, în 1998, seria RX a luat startul într-un context evolutiv provocator și dinamic: Mercedes-Benz ML (1997) și BMW X5 (1999) erau exponenții unui nou val, în timp ce a treia generație Range Rover a continuat să meargă mai departe pe o idee conservatoare, cu caracter off-road mai vizibil. La nivel internațional, originalul și creativul Lexus RX s-a afirmat puternic, iar de-e lungul ultimilor 24 de ani, seria a fost vândută în peste 3,5 milioane de exemplare.

Va reuși noua generație de SUV-uri de top nipone, ca o componentă esențială a așa-numitei strategii Lexus Electrified, să reediteze fenomenul Lexus RX care a impresionat lumea cu aproape un sfert de secol în urmă? Prmizele sunt cât se poate de favorabile pentru un răspuns afirmativ.

Cockpit-ul îmbină utilizarea intuitivă și rafinamentul estetic în intenția de a-l face pe cel de la volan să dorească să se implice total în controlul mașinii, ca o ilustrare relevantă a așa-numitului concept Tazuna – la origine, acesta se referea la ideea călărețului care își găsește satisfacția în a-și struni calul până fără gesturi tensionate și fără efort. Tradus în cuvintele designerilor și inginerilor de la Lexus, conceptul Tazuna se rezumă la ideea de „mâinile pe volan și ochii la drum'.

Pentru piața europeană, seria Lexus RX va propune trei variante, toate electrificate. Varianta de la care se așteaptă cel mai important impact comercial, RX 450h+ (motor de 2,5 litri cu benzină, putere a sistemului hibrid de 306 CP) îi va întâmpina pe clienți cu noua treaptă de dezvoltare a tehnologiei plug-in hybrid de la Lexus. Cât despre noul model hibrid RX 350h (motor de 2,5 litri cu benzină, putere a sistemului hibrid de 245 CP) de la baza ofertei, Lexus introduce astfel o alternativă modernă și eficientă într-un segment încă dominat de motorizări diesel și pe benzină tradiționale. Iar pentru cei aflați în căutarea performanțelor de nivel înalt, Lexus introduce primul său turbo hibrid, RX 500h, care este dotat și cu sistemul de gestiune a tracțiunii integrale DIRECT4.

În Europa de Est și pe alte piețe din orient, oferta va include și versiunea Lexus RX 350, având motor turbo cu benzină de 2,4 litri și 279 CP (cuplu maxim 430 Nm). Acesta este cuplat cu o cutie de viteze automata cu 8 trepte numită Direct Shift.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare