Nu e pont să fii înaintea timpului, dar și când îți vine timpul, atunci defilezi! DS E-Tense Performance Concept asta face.

DS Automobiles, marcă în sine a grupului PSA inspirată de exuberantele limuzine Citroën DS de odinioară și înființată în 2014, pune electromobilitatea pe loc prioritar în preocupările sale. Începând din 2024, DS intenționează să ofere o gamă 100% compusă din vehicule electrice. DS E-Tense Performance Concept anunță venirea acelor vremuri.

Divizia DS Performance are de gând să mențină avansul dobăndit de marca franceză în domeniul competițional de tehnologia electrică a casei. Să nu pierdem din vedere că DS Automobiles a fost primul producător auto premium care s-a implicat în Formula E.

„Obiectivul nostru este să aplicăm cunoștințele dobândite în Formula E și experiența pe care am acumulat-o de-a lungul participării noastre competiționale internaționale într-un proiect care conturează mașina electrică de înaltă performanță de mâine. E-Tense Concept este un laborator pe care îl vom folosi pentru a analiza comportamentul diverselor componente în perspecriva dezvoltării lor spre integrarea în viitoarele automobile de serie. Ideea este și de a găsi soluții pentru reducerea costurilor, pentru simplificarea fabricației, plus stabilirea domeniului de aplicabilitate pentru fiecare subansamblu sau piesă. Următoarele expresii de serie ale temei materializate prin E-Tense vor beneficia de aceste dezvoltări .” a declarat Thomas Chevaucher, director DS Performance.

DS E-Tense Performance Concept are o structură de tip monococă din materiale composite bazate pe firbre de carbon și preia sistemul de propulsive al monopostului DS din Formula E. Cele două motoare electrice por furniza până la 600 kW (250 kW pentru cel din față, 350 kW pentru cel din spate). Pentru înlesnirea evaluării, vorbim despre un total de 800 CP, în condițiile unui cuplu de 8000 Nm (nu e nicio greșeală de text aici!).

Inedit: funcția de încetinire regenerativă poate atinge, la rândul său, puterea de 600 kW, eficientizând la maximum exploatarea resurselor de energie în mers. Automobilul este dotat și cu frâne hidraulice cu discuri, însă acestea nu mai sunt realmente necesare. Bateria, aflată într-o carcasă din aluminiu și compozit de carbon, este amplasată într-o poziție central/spate, fapt de natură să avantajeze comprotamentul dinamic al mașinii.

Designul prototipului a fost elaborate de către DS Design Studio Paris. Cockpitul conține scaune sport preluate din Formula E, iar îmbinarea sofisticată de elemente estetice premium cu forme sculpturale asociabile sportivității ne fac să îl privim pe DS E-Tense Performance Concept ca pe un fel de Bugatti Veyron al erei electromobilității. O viziune îndrăzneață, fără doar și poate.

Adaugă un comentariu